kater kittens

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
minous

kater kittens

Bericht door minous »

hoi medekattenliefhebbers,
Ik had een vraagje, ik heb 2 kittens van drie maanden, en we dachten dat het een katertje en een poesje waren.
Zelfs de dierenarts heeft dit zo gezien en in het paspoort gezet.
Nu kom ik er van de week achter dat het toch echt 2 katertjes zijn.
En nu gaat alles nog hartstikke goed samen.
Maar toch vraag ik me af of dit geen problemen zal geven als ze ouder worden.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of eventueel informatie of tips.

alvast bedankt,

Groetjes Minous
Gebruikersavatar
sam
Poema
Poema
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mar 2003 15:23
Locatie: Leiden

Bericht door sam »

Hai Minous,

Wij hebben ook 2 katers (of inmiddels alweer een tijdje ex-katers) en dat gaat prima samen hoor! Als je ze maar op tijd laat castreren, dan zouden ze niet al te veel last moeten krijgen van een 'hormonale' strijd. ;-)

Veel plezier met je mannen!

Groeten,
Sam
Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) :pdtpauk:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Precies, het is wel belangrijk dat je ze op tijd laat helpen.
Wij hebben 5 katers, waarvan 4 inmiddels ex-katers en alleen de oudste 2 hebben wel een machtstrijd maar die zijn ook niet samen opgegroeid. Yoran en Zody die wel samen zijn opgegroeid zijn nog steeds dikke maatjes.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Ik heb 5 katers in huis, 4 zijn ondertussen al ex- kater, de kleinste is binnen een paar maanden aan de beurt.
Ik heb absoluut geen problemen met mijn mannen-huishouden, maar inderdaad op tijd laten castreren 6 à 7 maanden, soms zelf nog vroeger, je gaat het wel merken als het zover is, er is hier trouwens ook een heel topic te vinden over castreren.

Ik heb bewust gekozen voor katers, als je beide geslachten in huis hebt, krijg je soms dat de poes krols word, en gaat lopen bléren, maar nog te klein is om al geholpen te worden end..., en de kater die dan al pogingen gaat doen, en dan moet je ze uit elkaar houden, of de poes aan de pil...dat zag ik allemaal niet zitten, dus bewust gekozen voor enkel heren in huis.

Ik heb er in elk geval geen spijt van, het zijn alle 5 dikke knuffelkonten, zou ze niet willen missen.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Nee hoor, niets aan de hand mits je tijdig laat castreren, maar dat heb je met een kater ook. Zeker als ze uit hetzelfde nest komen heb je alleen maar kans op een hele hechte band.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, dat kan ik alleen maar beamen...... wij hadden vroeger twee broertjes die niet uit elkaar te halen waren! We hebben ze inderdaad wel op tijd laten castreren ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gesloten