4 hoog

Heeft je kat een ongelukje gehad, iets vreemds of giftigs gegeten, bel dan allereerst de dierenarts voor hulp. Daarnaast kun je er hier vragen over stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: 4 hoog

Bericht door tacuma »

Gefeliciteerd met dit goede nieuws! Wat zal je blij en opgelucht zijn, en Appie ook!
Dit is waar je het allemaal voor doet! Geniet er maar fijn van, en hou Appie maar zo
goed mogelijk in de gaten. Miscchien tijdelijk de krabpaal wegzetten of zo? Of straf je
Appie daar heel erg mee?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: 4 hoog

Bericht door Hilda »

:edance: Joehoe :eclap: Jippie :edance:

Wat een geweldig nieuws!
Heerlijk dat al jullie moeite en geduld zo beloont wordt.

Fysio is moeilijk bij katten maar misschien kan je zelf,als hij rustig bij je ligt,voorzichtig zijn lijfje masseren.Dat is altijd wel prettig als je zo'n tijd hebt stil gezeten.Ik weet niet of hij het leuk vind (sommigen hier vinden het heerlijk en anderen moeten er niks van hebben)maar je kan het altijd proberen ;-)
Ik zou zijn klimmeubel even iets inkorten de eerste tijd zodat hij er niet al te hoog in kan klimmen...en er uit kan springen...
Groetjes Hilda
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: 4 hoog

Bericht door lievelijn »

jeee :D wat fijn!
ik <3 Vlinder
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

de krab klimmeubel is tot geringe hoogte afgebroken, inderdaad je weet maar nooit, hoeft maar paar seconden even niet op te letten....
het allermooiste van het goede nieuws vond ik 2 dingen :
Appie kan weer vrij rond bewegen en hij is af van de stress van vervoer naar de da, lichte narcose en dan gips en vervoer weer naar huis, hij heeft eindelijk de komende weken rust en kan in zijn eigen tempo zijn verlegenheid weer kwijt raken :-)
heerlijk gewoon !
:catani: dit zal hij weldra weer naar hartelust kunnen gaan doen
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: 4 hoog

Bericht door Sandra W »

En dan doe jij ondertussen lekker dit: :mmwhistle: :pdtura1: :multi: :pdtura: :pdtdan:

:lol: :lol: :lol:

Maar even zonder gekheid: echt heerlijk nieuws en wat een zorg minder!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: 4 hoog

Bericht door rieneke »

wat ben ik blij voor jou en appie!! :grin:
heerlijk nieuws roderik!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: 4 hoog

Bericht door Kattenbella »

He Roderik, heb jullie hele verhaal gelezen hier. wat een belevenissen! Gelukkig lijkt het weer de goede kant uit te gaan met Appie.
Complimenten voor al jouw inzet. Een ander doet dit je niet snel na!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
fazerdriver
Huiskat
Huiskat
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 sep 2008 15:16
Locatie: Veldhoven

Re: 4 hoog

Bericht door fazerdriver »

Wat een geweldig nieuws dat Appie onder toezicht zijn bench uit mag.
Wat zal je blij zijn en Appie ook.
Zo zie je dat al je opoffering en doorzetting tot een geweldig resultaat leiden.

Geniet er maar van en hou hem goed in de gaten.

Groeten,
Karin
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

na al die weken opsluiting is het even wennen voor Appie en voor mezelf ook.
Echt veel lopen doe hij nog niet, af en toe een paar stapjes richting zijn " mand " dit was voorheen onderdeel van de krab klimmeubel, hij lag daar meestal als hij hoog in het meubel zat en hij vind / vond het toen een lekker plekje.
hij mag er alleen uit als ik er zelf bij ben, ook al beseft ie dat ie noey echt kan springen, maar je weet maar nooit...tis wat dat betreft toch net een soort van klein kind...niemand in de buurt...mooi..ga ik tch even lekker proberen of ik toch daar bovenop kan komen en weer af.
en als mijnheer eruit is dan is het oppassen waar ik mijn voeten neerzet...als vanouds toch weer net achter je gaan zitten, net even uit je zicht...
als ik thuiskom van het werk wordt hij al ongeduldiger, open die bench en snel !
maar het voelt wel lekker aan, even bijkomen van het werk met Appie op schoot ipv in de bench :-)
ik laat hem niet op schoot springen maar mijnheer weet nu al wat hij dan kan doen om te zorgen dat hij op schoot terecht kan komen...
hij ligt zelfs alweer op mijn...eehh, sorry....zijn stoel te ronken momenteel.
ook de verlaagde krabpaal heeft zijn intresse getrokken.
tegen bedtijd moet hij weer de bench in en tot nu toe gaat dat zonder te veel protest.
stoelgang is nog onregelmatig.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Leonie89 »

nou klinkt allemaal goed toch :) nog even volhouden en meneer is weer de oude :)
ik zie dat een foto van appie in de bench hebt? wil je die eens posten hier? ik kan em niet zo goed zien.. t is zo' klein plaatje..
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

fotos mogen niet groter zijn dan zoveel kb toch ?
de orginele zijn tig x groter.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 4 hoog

Bericht door Admin »

roderik1963 schreef:fotos mogen niet groter zijn dan zoveel kb toch ?
de orginele zijn tig x groter.
De bestandsgrootte limiet geldt alleen voor een avatar. Afbeeldingen die je in een bericht post hebben alleen de restrictie dat ie niet breder mag zijn dan 700 pixels.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

appie in de bench.


http://im1.shutterfly.com/media/47b8cf0 ... /ry%3D400/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
roderik1963
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 nov 2007 00:39
Locatie: Delft

Re: 4 hoog

Bericht door roderik1963 »

ben ik een beetje gemeen tegen Appie ?
om zijn stoelgang ( grote boodschap ) beter te laten verlopen dan hij deed, zet ik niet meer direct zijn etensbakje voor hem neer, maar laat Appie hiervoor achter me aan lopen tot ik zelf denk dat ie eindelijk voldoende beweging heeft gehad, want anders blijft ie de godganse dag op zijn plekkie liggen en staat dan alleen nog op om zijn plasje te doen, poepen wilde tot heden niet echt goed lukken en als dat nog langer doorgaat krijgt hij een verstopping met alle gevolgen van dien.
mijnheer zat vanavond alweer te wachten op zijn eten en echt leuk vond ie het niet dat hij achter me aan moest blijven lopen, maar mijnheer heeft kort daarna wel eindelijk even lekker zitten......je weet wel...
Gebruikersavatar
berg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2003 11:11
Locatie: H-S

Re: 4 hoog

Bericht door berg »

Hoi Roderik,

Ik lees je belevenissen met Appie met belangstelling. Een van mijn katten, 14 jarige poes Molly kwam deze zomervakantie met 5 gebroken middenvoetsbeentjes van haar rechtervoorpootje binnen.... Is toen ook geopereerd en heeft 7 weken met een totaal ingetapte voorpoot gelopen met één keer 'verbandwisseling' (onder een 'roesje'...) Eerst 1 week in de bench en toen mocht zij overigens wel rondhompelen Toen het zo warm was buiten in de bench (niet los hoewel mevrouw dat wel wilde) Maar ja dat was één voorpootje. Inmiddels is het genezen, de pinnen zij eruit maar ze mankt zo af en toe toch nog. Ik denk dat dat meer met de spieren dan met het pootje zelf te maken heeft.

Maar over de stoelgang: deze poes had sowieso een moeilijke stoelgang maar toen ze weinig beweging kreeg was het helemaal erg. Ik kreeg toen van de dierenarts een flesje parafinneolie dat ik met een spuitje (zonder naald uiteraard ;-) 1x daags een half spuitje aan de poes gaf. Resultaat gegarandeerd! En niet direct aan de dunne of zo. De olie wordt niet door het lichaam opgenomen maar maakt de darmen 'vettig' zeg maar zodat een en ander er gemakkelijk doorheen glijdt... :smile:
Misschien ook een idee voor Appie?

Ik wens je veel succes met je patient: ik weet hoe het voelt! En ik ben blij dat het de goede kant uitgaat. Geduld is een schone zaak. :-P


Groeten,
Jootje.
Ik laat me niet sturen door wat anderen van me denken
Plaats reactie