Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

@AiMoJhu:
Die lijkt erg op die voor de kat op het werk heb, vind dat hoge niet echt prettig, wel goede tip om te verhogen, zal ik bij die op het werk doen.

@Cerna:
Daar zat ik ook naar te kijken!
Lijkt mij erg aantrekkelijk door de verschillende hoogtes en het watervalletje.

Dat sparen duurt voor nu wat te lang (ze komen over een paar weken ;-) maar zo kan ik eerst mijn knutselwerk aankijken en ondertussen een spaarpotje maken :thup:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

Rik schreef:Katten gebruiken een krabpaal en krabplank op verschillende manieren. Een krabplank wordt alleen gebruikt om af en toe eens te strekken en de nagels in te zetten. Een krabpaal (als die groot genoeg is) wordt gebruikt om echt in te rauzen. Overigens kun je ook nog even wachten hoor, met een echte krabpaal, als je genoeg andere dingetjes hebt. Ik had voor Bowy ooit alleen een krabplank. En de echte krabpaal die ik nu heb, heb ik pas gekocht toen de kittens een aantal maanden hier waren.

Ook de Petsafe Drinkwell Platinum Drinkfontein 5L heb ik sinds een paar maanden. Daarvoor moesten ze het gewoon doen met bakjes. Ook de metalen honden drinkbakken zijn goed (20-24 cmØ). Die zijn op de basis lekker breed zodat ze hun snotharen niet stoten als ze drinken.
Bedoel je dan zoiets http://www.bitiba.nl/shop/katten/krabpa ... 0cm/398820
Of echt met plateaus zoals http://www.bitiba.nl/shop/katten/krabpa ... 0cm/558322

Naar de Petsafe Drinkwell heb ik ook zitten kijken, het bootst een beetje een waterkraan na wat het drinken kan stimuleren.
Ik wil gelijk een waterfontein aanschaffen omdat dat het drinken stimuleerd en katten drinken weinig en kunnen daardoor blaasgruis krijgen (heb ik gehoord en gelezen. :pdtgaz: ;-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Ik heb dus deze maar dan van zooplus. Maar die is redelijk prijzig. Maar daar kunnen ze dan echt inhangen. Bij die van 80 cm kan dat niet echt (Bono zou uitgestrekt daar zelfs bovenuit komen :) ).

(overigens zijn bitiba.nl en zooplus.nl van dezelfde eigenaar alleen is bitiba.nl goedkoper maar je kunt niet sparen voor punten.)

Vanaf hier in mijn topic zie je een paar posts hoe die paal bij mij staat. Het voordeel van die paal is dat de stam zo breed is zodat ze echt hun poten eromheen kunnen zetten als bij een dikke boom. Plus dat er nogal wat klimruimte (met nagels) zit aan de achterkant. Zo kunnen ze dus van de onderste plank echt met de nagels klimmen naar het bovenste plateau (hoewel het wel voor gevorderde is om dan in het mandje te klimmen :)). Bij de meeste palen kan dat niet want dan is het even uitstrekken en dan komen ze gelijk weer een plateau tegen,

Maar nogmaals... een paal kun je altijd nog kopen. Als ik zie wat je al hebt dan kunnen ze zich daar voorlopig wel mee vermaken. En je kunt natuurlijk altijd van die kleine paaltjes neerzetten van 80cm hoog zodat ze hun nageltjes bij kunnen werken (die €11 is ook niet duur). Dan zie je gelijk hoe ze het vinden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Trixie krabton sarita lichtgrijs / grijs 45X45X100 CM. Ik ben van plan deze te kopen. Om een aan flarden getrokken exemplaar te vervangen. Ik heb op elke verdieping een aantal kattenmeubels staan, veel zelf ontworpen en door iemand laten maken. Ik probeer nu dus maar weer eens een fabrieks-exemplaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

@Rik:
:uunk: Jeetje wat een kalf :uunk:
Ik snap dat ze daar goed in kunnen hangen ja!

Ik wist niet dat Bibita en Zooplus een en dezelfde waren!
Mij kan punten sparen me niet zoveel schelen, geld sparen wel ;-)

Ik ga eerst maar eens knutselen en dan denk ik dat mijn kereltjes snel genoeg vertellen waar ze nog meer behoefte aan hebben :lol:

@castratenkoor:
Heb je er een link of foto van? Krijg als ik het op google zoek nog heel veel verschillende.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Geen idee hoe ik een link hiervan krijg. Maar er is er maar eentje die Sarita heet van Trixie. Maar ik heb ook geen idee hoe lang die hier goed blijft. Voor mij ook eerste keer dat merk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door nellebel »

hihihi die oogjes van stoffel, wat een geinig koppie, en dat snoetje van flip. wat een dotjes.
sorry werd afgeleid van je foto van je avatar hihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

https://www.dehuisdiersuper.nl/krabton- ... ton+Galina

Of zoiets als je liever bruin-beige hebt.

https://www.zoo-enzo.nl/krabpalen-kat/t ... gn=beslist

Zit ik ook nog aan te denken, maar die is denk ik niet stabiel genoeg voor de Bobo's.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door pinguin »

Ik heb de thorex drink waterbak ook met filter maar zonder snoer ben nu aan het sparen voor een 2de

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7691
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Rik »

Die Jorge van Trixie had ik ook gezien. Vind ik ook heel mooi. Maar is wel wat minder hoog (78cm i.p.v. 100cm). Hoewel... hoe lager hoe stabieler lijkt mij.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Ik heb er 4 die liefst uit de kraan drinken, dus de tap gaat een paar maal daags aan. Voor de rest grote waterbakken met 2 liter water zodat ook Bob nooit hoeft te bukken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door castratenkoor »

Rik schreef:Die Jorge van Trixie had ik ook gezien. Vind ik ook heel mooi. Maar is wel wat minder hoog (78cm i.p.v. 100cm). Hoewel... hoe lager hoe stabieler lijkt mij.
Ik denk lichter materiaal, die andere twee zijn houten wanden, die Jorge denk ik helemaal stof. Volgens mij vliegt Bob daar zo de hele kamer mee door. Met die andere twee niet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 536
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Lieselotje »

Vergeet vooral het eten niet, ze lusten heel wat die kleintjes :lol:
Gebruikersavatar
Yola
Lynx
Lynx
Berichten: 178
Lid geworden op: 04 okt 2017 19:57

Re: Is van iedere kitten ongeacht ras een binnenkat te maken

Bericht door Yola »

@castratenkoor:
Laat me maar weten wat je ervaring is met de ton.
Maar ook die vind ik prijzig (boven €100,- vind ik voor nu veel omdat ik een plafondpaal heb gezien voor onder de €100,- en dan daar mijn voorkeur naar uitgaat).
Met de ton en mijn honden heb ik ook bedenkingen, de ton heeft verstop plekken, maar omdat die op de grond staat kunnen mijn honden er makkelijk met hun kop in en dit lijkt me voor het kittens geen veilig gevoel.

@nellebel: Ja hè :verliefd: !
Ik ben momenteel ook helemaal in Kitten wereld :scrambles:
Zo erg dat ik mijn werk helemaal laat verslonzen en ik heel veel dingen vergeet (boekhouding, afspraken, mails) :shock:
Ze kunnen nog niet goed focussen (erg leuk om te zien met speeltjes) en toen ik deze foto's maakte was (probeerde) Stoffel op mijn camera te focussen :catani:

@pinguin: die waterbak krijg ik niet gevonden op Google.

@Rik: Vind de Jorge ook mooi, maar zoals ik bij castratenkoor schreef, denk ik dat het voor het kittens laag geen veilig gevoel geeft vanwege de honden.

@castratenkoor: Volgens mij vinden veel katten een waterkraan leuk, hierdoor dacht ik aan een waterbak die dit nabootst.

@Lieselotje:
Eten krijgen ze volgens mij Royal canin, maar dat schaf ik op het laatst aan als ik weet wat ze precies krijgen, het duurt nog een paar weken voor ze komen.
Plaats reactie