De problemen met het kitten
Re: De problemen met het kitten
Nou, heftig zeg!! Gelukkig is het te behandelen! Zet hem op kleintje!
Wat enorm fijn dat er een oorzaak is gevonden
Nu kan je tenminste gericht behandelen 
Hoop dat de kuur nu snel aanslaat en je er snel weer vanaf bent!

Hoop dat de kuur nu snel aanslaat en je er snel weer vanaf bent!
Oei oei, giardia, da's minder; maar wel fijn dat je nu weet wat er aan de hand is.... Als je googelt op giardia kat, kom je al veel nuttige info tegen, Brittenbolletje!. Bv. dat het ook belangrijk is dat je alle katten in je huis 2x wast tijdens de kuur, omdat de cysten ook in de vacht kunnen zitten en door het likken weer herbesmetting ontstaat. En verder dat het belangrijk is om daar waar de diarree heeft gelegen, heel goed schoon te maken, en de kattenbakken 2x per dag goed uit te soppen met chloor, zodat er geen herbesmetting kan gaan plaatsvinden.
Heel veel sterkte, Brittenbolletje, en ik hoop dat je kittentje nu snel beter wordt, nu hij de kuur krijgt.
Heel veel sterkte, Brittenbolletje, en ik hoop dat je kittentje nu snel beter wordt, nu hij de kuur krijgt.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan
Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Kopstootje van Tarzan

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
-
- Tijger
Ja heb die info gezien op internet
. ik ga ze ook allemaal maar ontwormen. Ondanks dat ik recent heb laten testen. Wil ook niet dat die kleine weer ziek word. De Da zei me dat de rest ook wel goed kan blijven want niet iedereen hoeft er ziek van te worden. Maar ze wel als de kleine haar weerstand zakt ze het wel weer kan krijgen. vandaar dat zij dus de volledige kuur gaat krijgen en haar broer en zusjes niet. de rest ga ik maar (ondanks dat ik er niet van houd) sowieso maar ontwormen. Sommige zijn wel ontwormt al dit jaar... Ik ben benieuwd. Nu wachten totdat ze thuis komt.

- Chiquita98
- Tijger
Gelukkig weet je wat het nu is en kan er een goeie behandeling op gezet worden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
de duimen draaien op volle toeren. wat fijn dat je nu weet wat het is, dat neemt al veel onzekerheid weg. komop kleintje volhouden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
-
- Tijger
Nou het dametje is thuis hoor. Lekker actief en druk aan het spelen. Nu hopen dat ze gauw lekker groeit net als de rest. Moet haar nog 2 dagen een antibraak middel geven. en dan de panacur en dat zou het moeten doen.
- Chiquita98
- Tijger
Fijn dat ze weer thuis is. Dat is toch het allerbeste!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)
Bekijk ons album hier
Bekijk ons album hier
pfff, gelukkig. heel veel (aan)sterkte voor jullie beiden!
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest 

-
- Tijger
Dank je. De eerste nacht neem ik haar toch maar mee naar boven in onze slaapkamer. Daar staat nu een grote bench. Met zachte kleedjes erin. een mandje met een kruik. kattenbakje. speeltjes en rondom wat voor de warmte. natuurlijk zal ik een hapje meenemen. als ik vannacht wat hoor kan ik meteen reageren.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Fijn dat er eindelijk duidelijkheid is. Maar even kritische noot, ik vind het wel een minpuntje van de dierenarts dat ze daar niet eerder op getest is. Dan had er veel eerder op de juiste manier ingegrepen kunnen worden. En bij jonge kittens met dit soort problemen begin je over het algemeen met het uitsluiten van dit soort veel voorkomende zaken, toch?
Hopenlijk knapt ze nu snel op en komt er geen herbesmetting.
Hopenlijk knapt ze nu snel op en komt er geen herbesmetting.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
hoe is het met het kleintje vanochtend? nacht goed doorgekomen?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
-
- Tijger
Nou ik vind het niet gek dat ze daar niet op getest is. Vorige week dat ze ziek werd, had ze geen diarree dus denk je daar ook niet aan.
Ja ze is de nacht goed doorgekomen, maar weer afgevallen
.. ik ben bang dat we er nog lang niet zijn. kan ondertussen zowat door haar heen kijken.
Ja ze is de nacht goed doorgekomen, maar weer afgevallen

het zal ook wel even duren voordat zo'n kleintje zoiets heftigs achter de rug kan laten. het is natuurlijk ook maar een ukkie dus die heeft weinig bij te zetten.
neem aan dat je zorgt dat ze voldoende eten en vocht binnen krijgt. ze heeft gisteren natuurlijk gespeeld en wat energie wat kwijt geraakt. die moet flink calorieen binnen krijgen om te groeien en aan te sterken.
neem aan dat je zorgt dat ze voldoende eten en vocht binnen krijgt. ze heeft gisteren natuurlijk gespeeld en wat energie wat kwijt geraakt. die moet flink calorieen binnen krijgen om te groeien en aan te sterken.
-
- Tijger
Ja ze eet zelf standig en qua bijvoeding met spuitje conveleance support. Zelfstandig is een paar hapjes, maar word geregeld neer gezet. Ze moet geen pate e mouse dingen alleen vlees. Nou ja dan geef ik haar dat ook maar.
Laatst gewijzigd door Brittenbolletje op 13 mar 2013 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.