De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Catfish »

Ik lees het nu allemaal pas....... Wat een ellende!! Ik hoop dat de kleine er overheen komt!
Ik duim ook mee en de knapperds wiebelen hun pootjes mee.
Sterkte!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door castratenkoor »

Komt een beetje over als de problemen die ik met Bob had, tot 6 maanden vreselijk aangemodderd. Hij woog nog geen pond toen hij 12 weken was. Hij is er uiteindelijk overheen gekomen en heeft nooit meer wat.(behalve modder-vet zijn dan) Met zulke kwakkelkittens heb je een lange adem nodig.......

Bij Bob is nooit duidelijk geworden wat hij nou precies mankeerde - geen giardia.

Hopenlijk vinden ze het probleem bij het kitten en de oplossing.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: De problemen met het kitten

Bericht door nellebel »

ondanks alle ellende vind ik het top van je DA dat hij haar mee naar huis neemt. denk dat er velen zjin die daar eeen voorbeeld aan kunnen nemen.
ben benieuwd hoe het nu met haar gaat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door castratenkoor »

Dat doet mijn dierenarts ook met dieren in opname, heel fijn gevoel geeft dat! Zitten ze niet hele avond en nacht alleen in zo'n stille praktijk.

Voor mijn idee zijn dat de dierenartsen met net dat stukje extra gevoel voor de dieren.
In Leusden waar ik ook kom, voor de complexere zaken, heeft de dierenarts praktijk en woning aan elkaar, dus dat is ideaal.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ja vind ik ook castratenkoor. Datgeeft mij ook een fijnere gevoel. Mijn vorige dierenarts deed dat niet (ben ik weg gegaan vanwege hele grove fouten). maar bij vorige DA die stuurde of de kat naar huis of je moest als praktijk dicht ging naar amsterdam naar de spoeddienst. en dat kost een hoop hoor.

Deze neemt ze mee naar huis die ik nu heb. Wel vervelend dat ze zo weinig vrije tijd heeft, want dat is het wel. Ze neemt haar werk mee naar huis.

Praktijk is pas om 9 uur open dus hoop dat ik niet lang hoef te wachten op een telefoontje.
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ben net gebeld. Ze heeft nog 1 keer diarree gehad en daarna normaal gepoept. Dat is ook opgevangen en ze hoopt dat ze nog een keer poept vandaag om goed te kunnen testen op giardia.

Omdat ze blijkbaar niet meer misselijk is, heeft ze zelfs zelfstandig gegeten. Hoop nu eens dat het een stijgende lijn blijft. Vanmiddag om 14.45 uur ga ik sowieso daar even heen en overleggen. ben zo bang voor een terug klap net als vorige keer. Reserves heeft ze niet meer. Ze heeft in ieder geval al 3 van haar 9 levens verbruikt. Zou nu toch eens een keer goed moeten gaan,
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Dinky »

Wat fijn nieuws dat ze weer zelfstandig eet en weer normaal heeft gepoept. Duimen draaien hier door dat de stijgende lijn deze keer inderdaad zal blijven!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Ikey »

Lees sinds gister mee in dit topic. Wat een drama's met je kittentje zeg :( Gister klonk het nog erg slecht, maar vanmorgen voorzichtig positief. Hopelijk wordt ze snel wat sterker!

Ik zal in ieder geval een kaarsje voor haar aansteken :) Sterkte!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Dank jullie wel. Ik hoop nu ook een blijvende stijgende lijn. Want ik weet niet of ze nog een keer een klap kan hebben. Ze blijkt wel heel erg sterk te zijn. Want ze geeft niet zo gauw op.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

wat een fijn nieuws, hoop dat ze zo door blijft gaan.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

zag net je bericht in ander topic maar ik vindt dat je toch door moet geven (aan je DA) dat je ze niet ontwormt, dat kan toch altijd opsteken vooral als ze zo weinig weerstand hebben.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Dat weet mijn Da ik heb ze ook nog niet kunnen ontwormen. Daarbij ontworm(de) ik nooit zo jong. Zet geen zoden aan de dijk. Wormen kunnen ze alleen van elkaar of de volwassenen krijgen, aangezien niemand dat heeft en nooit heeft gehad. Preventief ontwormen bestaat ook niet. als je namelijk nu ontwormt kunnen ze best paar dagen later of een week later of zo wel wormen hebben. Soms doe ik wel eens een ontlasting onderzoek op wormpjes :). en nog nooit positief geweest. Beetje net als titeren met een enting ontworm ik alleen wanneer het nodig is. Kittens ontworm ik vanaf heden dus 1 keer voordat ze verhuizen met profender :). Volwassen worden hier wel eens ontwormt, althans ze krijgen die gif in hun lichaam. Het doet de weerstand niet veel goeds al die chemische rommeltjes :)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Chiquita98 »

Fijn dat er wat positieve berichten zijn! Hopelijk komt ze er nu doorheen
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Renatevanderveer

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Renatevanderveer »

Gelukkig gaat het beter met het kitten! Hopelijk blijft dit doorzetten!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Jaaaaa ik weet wat ze heeft. Het is wel Giardia. Ze krijgt kuurtje panacur. de andere 3 ook maar voor de zekerheid. Die hoeven het niet persee te hebben, maar we willen geen problemen hebben dat de andere 3 haar weer aansteken mochten die wel iets dragen.. de kleine krijgt het 5 dagen dan een week niet en weer 5 dagen. de andere 3 maar 3 dagen en verder niet.
Plaats reactie