Kan je een kat een bioritme aanleren?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door castratenkoor »

Fijn Pinguin, ook wel eens lekker een nacht doorslapen.
Timo liet mij zelfs tot 7.30 uur slapen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Dinie jij kon ook lekker uitslapen! Het doet wonderen met een mens als je eens lekker kan doorslapen. Hoop echt dat het zo blijft.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Ik dacht vandaag iets langer te kunnen blijven liggen in mijn bed. in ver band met het uur tijdsverschil. Daar dachten snabbel en sproet heel anders over :roll: :roll: . Die kwam in plaats van een uurtje later een uurtje vroeger om eten vragen. :edoh: Dus welke klok hun aan houden is mij een raadsel. :roll:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Adriana »

hier ook veel gedonder vannacht.
maar tegenwoordig wel gezellig: ze komen nu alledrie bovenop een in bed liggende mij zitten om mij deelgenoot te maken van hun vrolijkheid en pretjes in de vorm van driestemmig geprrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrrrrrrrt..!

buiten/vogels doen daar ook aan en de NS zijn in het weekeinde de rails aan het onderhouden/slijpen en het kiezelbed aan het bijstorten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door castratenkoor »

Nou hier hebben ze zich braaf aan de nieuwe tijd gehouden. Ik werd uit mezelf om 7.45 uur wakker.
Timo zal wel gedacht hebben, ze heeft me gered van een val van ruim 2 meter, die laat ik maar maffen ;-)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door nellebel »

wij moesten om 4:30 er weer uit vanmorgen. manlief moest weer vroeg beginne. guusje en gijs waren er nog lang niet klaar mee. rekken en strekken languit op bed. had dus zelf ook totaal geen zin om op te staan. volgens mij hebben ze niks gemerkt van het kortere nachtje van het weekend. ben wel blij dat ze tegenwoordig netjes doorslapen tot 5:00 uur
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

:shock: :shock: Heb inmiddels 2 nachtbrakers. Ik dacht vannacht eerst dat alleen snabbel op mijn bed aan het spelen was maar toen ik wat beter keek was sproet ook bezig. Snabbel vond het nodig om mij als race baan te gebruiken :shock: . Ik hou het er maar op dat het over dag te warm is om te spelen. Maar dit is niet echt bevordelijk voor mijn nacht rust.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pearlsofpassion »

Ja, hier spelen ze ook meer 's nachts nu, nu het overdag zo warm is.
Niet dat het 's nachts zoveel frisser is, maar ja, het idee is alles... :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door castratenkoor »

Hier schrik ik 's nachts ook wel eens wakker omdat ze aan het feestvieren zijn. Ook wel van blèrende Sjaak, dan weet ik aha daar komt een kerstmuts voorbij.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Het maakt hier inmiddels niet uit wat voor weer het is. Zodra ik naar bed toe ga is dit het signaal voor snabbel om te gaan feesten. En sproet doet soms wel mee en soms ook niet. Maar ik hoop toch echt dat hij ooit wel door gaat slapen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Freya13 »

ik heb eigenlijk nog nooit een kat gehad die slaapt 's nachts ... katten zijn toch nachtdieren? ... die van ons slapen het grootste deel van de dag, en tegen de avond (als het begint te schemeren) worden ze wakker, en dan wordt er gespeeld, door het huis geracet, gegeten, enzovoort ... daarom slaap ik dus al jaren met oordopjes in ;-)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Freya13 je heb gelijk katten zijn nacht dieren. Dat ze willen spelen prima daar hebben ze elkaar voor. Maar ik wil wel graag door slapen. En op dit moment vind snabbel het leuker om met mij te spelen dan met zijn vriendje. Oordoppen heeft geen zin als die ook met nagels en al in je tenen hangt ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door nellebel »

die doerak snabbel toch. had gehoopt dat er inderdaad ondertussen wta rust in zijn kontje kwam s'nachts. kan alleen maar toevoegen dat ik erg blij ben dat die 2 van mij ondertussen redelijk goed doorslapen.
ik denk dat je ondertussen alles wel hebt geprobeerd, dus misschien moet je ook s'nachts actief worden hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Rust dat word kent snabbel niet! Dat staat niet in zijn woordenboek. :lol:

Ja ik heb echt alles uit geprobeerd behalve de slaapkamer deur dicht doen. Maar dat doe ik echt niet.
Ik vrees dat het onmogenlijk word om snabbel s`nachts door te laten slapen zolang ik overdag werk is het voor hem veel leuker om te gaan spelen als ik thuis ben.

Tja baasje s`nachts actief worden en overdag slapen :grin: kan ook nog als ik een nachtbaan ga vinden :lol: .
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Freya13 »

mja, ik zie dat snabbel 1 jaar is ... suzy is ook net een jaar oud, en die racet inderdaad het hele huis door 's nachts ... vooral nu met het slechte weer komen ze niet of nauwelijks buiten, en wordt er weer binnen gespeeld en gevochten, dus de haren vliegen hier echt weer in het rond soms
Plaats reactie