De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Cerna

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Cerna »

Heel veel sterkte en hopelijk zakt de koorts snel. Keep my fingers crossed!
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ja dat hoop ik ook. Hou mijn hart vast voor Eos. Bah het ging zo goed!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Dank jullie wel. Ik ken deze reactie niet op een enting. Ja wel dat ze beginnen te snotten of zo of mank lopen. Maar 40 graden koorts? gisteravond laat heeft ze nog princes heerlijk zitten eten :(.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

en misschien wel al wat water geven onder dwang. want ze droogt anders uit met die koorts
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
eveline1982
Tijger
Tijger

Bericht door eveline1982 »

Heb je misschien wat druivensuiker in huis? Ze krijgen daar vaak een energieshotje van zodat je hopelijk wat eten en drinken in haar kan krijgen. Ik heb hier van die korrels van de dierenarts, en smeer het op het tandvlees. Succes!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Haar temp is nu 39. Iets gedaalt. Mondjes maat iets gegeten, maar iets is beter dan niets. knorren doet ze wel weer. is wel iets allerter en kijkt de kat uit de boom. Maar ben nog niet blij. de temp had door de tolfedine helemaal gezakt moeten zijn.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Vervelend dat de koorts helemaal gezakt had moeten zijn en het dat niet is. Positief is dat het wel is gedaald, ze weer iets heeft gegeten en weer iets alerter is ;) Er zit dus wel vooruitgang in maar niet in de mate die je had gewild/verwacht.

Hopelijk zet het zo door en heb je vanavond weer de Eos terug van voor de enting!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Om 6 uur krijgt ze van mij weer een tolfedine :). In de hoop dat, dat die extra boost geeft. Ze heeft nu ook weer een snuif in die neus....

Maar jeetje. De volgende enting zou levend zijn. Zouden eventueel de nieuwe eigenaren doen, maar denk dat ik die zelf laat zetten en ik denk weer dood. als ze al zo heftig hierop reageert?? woww dan is straks levend haar dood misschien?? gatver het idee alleen al door een enting :(

Iemand zei ergens hier boven toch al dat die zijn kat daaraan is verloren? zal me niet gebeuren aan die rot entingen hoop ik :(
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Ja, 2 uur nadat Billy Jean was geënt, werd ze doodziek en 2 weken later was ze overleden, dood en doodziek is ze ervan geworden. Het enten bij Fayline ging dan ook met heel gemengde gevoelens.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Pff heftig zeg aan een rot enting. Ja snap het dubbele gevoel dan ook wel. IK houd ook niet van entingen. Zeker met haar vond ik en vind ik nog dood eng.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

moet de 2e enting wel. ik weet dat mijn DA bij guusje sowieso wilde wachten omdat ze vrij klein en zwak was met haar genies, tot ze 6 maanden oud was. omdat ze binnen was en gijs wel gezond was konden we gewoon wachten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Nou van mij persoonlijk niet. Officieel zou 1 enting moeten volstaan. Maar mijn Da staat daar niet achter. Ben die al een paar jaar aan het bepraten dat officieel 1 zou moeten volstaan. Zeker voor kittens die genoeg maternale antistoffen binnen hebben gekregen van de mama en pas geent worden voor de eerste keer met 12 weken.

Dat geld natuurlijk niet voor Eos. Eos is natuurlijk bijna altijd ziek geweest... Dus als je diep in mijn hart kijkt ook pas met 6 maanden de volgende of liever volgend jaar :). Eerst flink de weerstand zo lang omhoog gooien en eht dan proberen. Maar nu nog 1? nee heb ik ook liever niet hoor :)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik ben ook een keer een kitten verloren aan de enting. 12 weken oud.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

Maar waaom heb je je hart dan niet gevolgd?? De DA kan er wel niet achter staan, maar jij bent het baasje van Eos. Eos heeft al zoveel meegemaakt de laatste weken, en dat weet de DA ook. Rust en geen enge dingen had me heel verstandig geleken.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ja daar heb je gelijk in. Heb ik ook net gezegt. Liever even helemaal niks meer erin en pas wanneer ze volwassen is of veel sterker is en maanden niks heeft gehad. Maar ja als ze verhuist weet ik niet wat nieuwe mensen doen. Maar dat bespreek ik vanavond ook even.

Ow gatver Dinie. Om een kitten eraan te verliezen :(
Plaats reactie