Twee jaar oud en nu al ernstige vorm van nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Twee jaar oud en nu al ernstige vorm van nierfalen

Bericht door Kattebeest »

HugoMulder schreef:Maar de kwintessens in dit hele verhaal is natuurlijk "slecht voedsel" of helemaal niet eten. Het is en blijft natuurlijk een roller coaster en eindigt vaak in teleurstelling.
Denk dat meerdere forumleden het met je eens zijn, maar dan wel met een flinke schep ipakitine erover heen zoals Rik, Adriana, Mirjam en misschien ook anderen al voorstelden. Is een fosforbinder en ontziet de nieren. Meen dat Sjaak van Dinie daarmee oud geworden is en Cochi van Annet.

Laat de teleurstelling a.j.b. niet de gezondheid van Lilly zijn.
Laatst gewijzigd door Kattebeest op 16 jul 2014 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Cerna

Re: Twee jaar oud en nu al ernstige vorm van nierfalen

Bericht door Cerna »

Dinky schreef:Noa van Annet kreeg op 3 jarige leeftijd nierfalen (door metacam) en is laatst 7 jaar geworden door de goede zorgen van Annet. Zij doet aan spuitjevoeren met nierdieet: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 56&t=29123
Toch is Noa ook niet zo braaf helaas want snoept nog steeds normale brokjes. En ik weet bijna wel zeker dat dit de oorzaak is het verhoogd ureum, maar ik wil het haar niet verbieden.
Ik wil dat ze in de eerste plaats kat is en in de tweede plaats patiënt. En wanneer ze er werkelijk misselijk van zou worden, dan zou ze niet zo vrolijk rondhuppelen :eclap:

Het vreemde aan Noa is ook dat ik haar amper meer zie drinken. Of het komt doordat wij haar nu zoveel extra (vijver)water geven?
Maar ik weet uit "Pluis" dat katten met haar waardes de hele dag dorst hebben en van waterbak naar waterbak lopen. En Noa doet dit totaal niet.
Is dit nou een goed teken of moet ik ongerust zijn?

HUgo, ik zou in ieder geval erg oppassen met rood vlees voor Lilly (Noa doet ook een moord voor tartaar).
Weet je nu al wat haar waardes zijn?

Ja, mijn Cochi (vorig jaar op 18-jarige leeftijd overleden) at voornamelijk normaal voer (Gourmet) met Ipakitine, maar vond Beaphar ook erg lekker. Hij is 5 jaar nierpatiënt geweest, maar bij hem ging het totaal anders dan bij Noa. Hij werd ouder en daardoor gingen zijn organen achteruit (bij wie niet?), dit ging heel erg langzaam en dankzij aangepast voer bleef hij zich prima voelen.
Noa werd van het ene op het andere moment ziek na twee gebitsoperaties en 4 weken Metacam en heeft wat creatininewaarde betreft nooit lager gezeten dan 306 (Cochi zat bij de laatste meting op 245). Het is dus ook absoluut niet te voorspellen hoe het bij Noa verder zal gaan.
Plaats reactie