schutting afzetten met plexiglas

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door Natascha001 »

Omgebogen gaas is geen garantie dat je kat niet uit de tuin kan. En helaas ik spreek uit ervaring. Wij hebben op een deel 80 cm gaas omgebogen. Maar meneer krijgt het voor elkaar om hier om heen te klimmen. Is trouwens wel een leuk gezicht zo'n klauterende kat.
Hij gebruikt op een ander deel ook de muur om tegenop te klimmen. Ik ga voor dit deel eens vragen of Otten petcages iets mooi kan maken, ziet er nu niet echt uit. Dus bedankt voor die tip.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door G+S »

Ja maar hier is alles gaas.. De hele afzetting.. Zowiezo hebben ze allebei nog geen enkele interesse getoond in de omheining.. Het omgeklapte gaas is alleen een extra geruststelling voor mezelf. Ze hebben ook niets waar ze op kunnen klimmen want de kliko's staan in de garage en de tuin meubelen staan tegen het huis aan. Voor nu gaat het goed en ik blijf er altijd bij als ze in de tuin lopen. Zo gauw ze ook maar neigen naar het hek te kijken gaat het tuig weer aan. Ik merk alleen dat ze ( vooral semmie) veel relaxter buiten zijn zonder tuig.
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
birmaantje13
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2013 10:34

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door birmaantje13 »

Hallo, wij willen ook een soort veranda met gaas maken. Wil één van jullie een foto plaatsen zodat we een idee kunnen krijgen?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door castratenkoor »

Afbeelding

Deze ren is van kennelplaten. Het eerste deel is een meter breed omdat het om het raam moest aansluiten. De rest is 1,5 meter breed. Hij is totaal 10 meter lang.

Afbeelding

Via dit kattenluikje kunnen ze erin en eruit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
birmaantje13
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 apr 2013 10:34

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door birmaantje13 »

Dat ziet er mooi uit! Dankjewel voor het plaatsen, ziet er goed uit!
Wij willen het ruim 2 meter hoog maken en met een deur erin, zodat we verder de tuin in kunnen.. Kattenluikje hebben we gelukkig al :)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Leuk al die ideeen! Ik ga denk voor dit http://www.traditional-persians.eu/tuin ... apilio.jpg dat kwam ik weer ergens tegen dat is echt precies mijn schutting. Planken om het dicht te maken en dan gaas of net (dit gaas vind ik nog geeneens zo lelijk!)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON& ... Z#I3NZNUTR
http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON& ... Z#XCU3ZLVH

We zijn vandaag de tuin in geweest :-) Heerlijk zeg...
Het begin is er, het muurtje achterin moet ook nog iets van golfplaat op want daar gaan ze op klimmen straks. Op de bruine schutting heb ik nu tuinnet (4euro) gehangen, ze hebben er nog niet op geklommen maar volgens mij is het niet heel sterk maar ik ga het zien! En stucstopprofiel omgebogen en daar gaas over gedaan daar wil ik wel iets van hout voor gaan maken. Voor de andere schutting alleen gaas. Ik zal er altijd bij zijn en mijn tuin is 7 bij 5 dus ik kan ze makkelijk in de gaten houden. En zodra ze een poging doen zeg ik nee en haal ze eraf. Ik ben geen buiten mens maar ben vandaag veel buiten geweest om te genieten van een spelende Tyson en Diesel :grin:
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON#SG3XLHET

zo ziet mijn gang er trouwens uit :icon_shifty:

Hij was zo http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON#EXVWBO4G maar dat ging natuurlijk niet werken! Hebben jullie daar nog ideeen voor? Want ze zijn zo weggeglipt en dat wil ik niet. Dit ziet er niet uit maar het werkt wel :grin:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door castratenkoor »

Ik had dat systeem net zo, ik heb er een echte deur met glazen ruitjes laten plaatsen door een klusjesman. Het is wat krap met naar toilet gaan maar dat heb ik ervoor over, 100% garant veilige kattensluis. Boven de deur ook een raampje, anders wordt gang/hal erg donker.

Ik ben er erg blij mee. Kan altijd veilig de voordeur open doen met collectes en zo. Voordeur gaat nooit open zonder de tussendeur te sluiten. Ik woon aan een erg drukke weg, dus wil echt geen risico.

Even foto's voor je gemaakt:

Afbeelding

Vanaf de gang richting voordeur, de extra sluisdeur hier open voor de foto.
Haha zoals je ziet zit er gelijk een kat in het halletje. Waar ze niet mogen komen blijft altijd aantrekkelijk..........

Afbeelding

Vanaf de voordeur, ook hier even de extra deur opengezet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Zoo ja dat snap ik dat je daar blij mee bent. Misschien dat ik ook zoiets ga doen maar dan nog ff sparen want mijn gang is breed dus daar past geen deur. Dan moet er weer iets van een muurtje ofzo komen. Maar is een heel stuk netter! En inderdaad als er iemand aan de deur is dan is het super fijn dat er wat voor zit.

Hahaha ja bij mij ook als het hekje opengaat dan gaan ze aan de mat zitten krabben. En volgens mij als ze echt willen kunnen ze er wel over maar gelukkig proberen ze het niet.

Ik heb hiervoor ook 2 katten gehad en die kwamen altijd buiten, 1 is van ouderdom gestorven en 1 heb ik in moeten laten slapen dus heb het gelukkig niet meegemaakt dat ze of onder een auto kwamen of andere erge dingen die buiten kunnen gebeuren. Maar ik ga het risico niet meer nemen!
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Kijk zo is het geworden http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON#OE4V86JS
Eigenlijk heel simpel! https://www.karwei.nl/assortiment/tuina ... p/B202652# deze op de schutting en gaas erop!

Voor ruim 30 euro heb ik m'n schutting afgezet! Misschien dat het gaas net te ruim is dus daar wil ik misschien nog andere voor halen. Maar ik kijk het eerst even aan.

Lekker hoor in de tuin http://www.mijnalbum.nl/Album=I8MCM7ON#X7JXBOIW

Groetjes, Sandy
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door castratenkoor »

Over die stenen muur rechts van je houten schutting zouden mijn katten makkelijk heen kunnen. Kun je daar niet beter ook schuin gaas doen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Ja die bij de lichte schutting. Daar zit al gaas boven :-) ik heb een muur in de gang en daar klimmen ze ook zo in dus ik weet dat ze het kunnen! Maar bedankt voor de tip :-)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door castratenkoor »

Ah ok mooizo. Ik zou het sneu vinden als ze alsnog aan de haal gingen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: schutting afzetten met plexiglas

Bericht door sandyd1971 »

Nou hè moet er niet aan denken. Zie op fb ook zoveel vermiste katten word er triest van :-(
Ben blij dat ik mijn tuin af kan zetten.
Ik heb wel iets van gaas op de muur maar ik wil deze http://www.akantiklim.nl/a-25124197/ak- ... ge-1-doos/ erop zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Gelijk ook goed voor de inbrekers!
Plaats reactie