Tica's bultje wordt weggehaald

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Chiquita98 »

ahh ziet er wel heel schattig uit met zo'n pakkie aan.....zeker hoe ze erbij ligt. Fijn voor haar dat het pakje morgen uit mag.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Wacht met spanning op de uitslag wat duurt wachten lang.. :-(
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door BillyJean »

Bowie hoeft gelukkig geen pakje aan, die blijft overal vanaf, ik zit oon te wachten op de uitslag, wat duurt dat toch lang he..
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Dan heb ik iets gemist denk ik...wat is er met bowie? Hoop voor jullie ook op een goede uitslag!
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Chiquita98 »

Ik duim voor beiden hoor. Kan me de zorgen goed voorstellen en dat wachten kan soms zo lang duren!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Gistermiddag kreeg ik eindelijk de uitslag! Uit het onderzoek is gebleken dat het om een onsteking gaat. Volgens mijn da hoogstwslk oorzaak vaccins. als ik het zo had gelaten was de kans dat het zou uitgroeien tot een tumor heel reeël. Blij dus dat het eruit is nu! Ze gaan bij het lab ook nog testen of er een schimmel in zit?? Nooit van gehoord, schimmels onderhuids, iemand hier ervaring mee? Als dit zo is krijgt ze medicijnen hiervoor.

Gisteravond was ik uit eten, kwam thuis, lag er een rood pakje (LEEG!!!) in de huiskamer! Tica heeft het uitgekregen en heeft aan de wond gezeten. de korts was van de wond af en het heeft een klein beetje gebloed. Ik in paniek natuurlijk, maar vanmorgen zag het er weer rustig en dicht uit gelukkig!

Ook gaf ze vlak na het geven van de laatste antibiotica en ontstekingsremmer/pijnstiller over, veel water (geef pillen met spuitje water achteraan) dus de pillen heeft ze er hoogstwslk uit gegooid, waren denk ik opgelost in water want zag ze niet. Weet iemand of dit kwaad kan, heb de kuur nu dus niet kunnen afmaken :-(
Maandag naar de da en gaan de hechtingen eruit, hoop dat we dit hoofdstuk dan eindelijk achter ons kunnen laten! Ze is zo zielig heb het echt met haar te doen :-(

Tica krijgt ziekenbezoek:

Afbeelding

Heb van een t-shirt een shirtje gemaakt mag ze onder toezicht aan, dan is ze meer ontspannen:

Afbeelding
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat het (nog) geen tumor was :)
Nu hopen dat de wond goed zal genezen en ze geen gekke dingen meer uit gaat halen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door castratenkoor »

Fijn dat de uitslag goed was. Toch een opluchting. Nou moet mevrouw de wond nog met rust laten.
Ze ziet er goed uit. Hopenlijk is het leed binnenkort geleden en is de rust voorlopig weergekeerd bij jullie.

Op je vraag over de medicatie kan ik helaas weinig zinnigs zeggen. Ik hoop in zulke gevallen het beste er maar van. Misschien een idee de volgende dosis wat vroeger te geven dan gepland?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Hoi Dinie, er is geen volgende dosis de pillen zijn op, waren de laatste. Pijn lijkt ze niet te hebben, hopelijk blijft het goed gaan nu! Nog een dagje morgen en dan maandagochtend om half 9 hechtingen eruit, eeennn het rode pakje in de vuilnisbak :-D
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Adriana »

dat was toch weer een angstig en griezelig avontuur.. en dat alles van vaccinatie?
goed afgelopen, gelukkig en ik heb genoten van je foto van het ziekenbezoek..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door Chiquita98 »

Gelukkig was je er dus op tijd bij. Goed nieuws! Ach het laatste pilletje kan niet echt kwaad hoor. Zou me er niet te druk om maken.
Fijn dat de andere katten zo meelevend zijn ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

internet staat er vol mee dat rabies en felv vaccins voor dit soort nare gevolgen kunnen hebben, helaas ook vaak kwaadaardig...maar ook de jaarlijkse inentingen kunnen voor problemen zorgen. beste is elke keer op een andere plek te enten...
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Veel mensen zijn helaas niet op de hoogte van de risico's die vaccineren van een kat met zich mee kunnen brengen (ik ook niet tot voor kort) In onderstaande links staat eea helder beschreven:

http://www.fabcats.org/fvf/nvk/vaccineren.html

http://www.kankeronderzoekbijdieren.nl/ ... comas.html

http://www.scarlettini.nl/enten2.htm
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Gebruikersavatar
patiani-guusje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 877
Lid geworden op: 21 nov 2010 11:10

Re: Tica's bultje wordt weggehaald

Bericht door patiani-guusje »

Dit stukje is van toepassing op Tica en wilde ik dus voor zijn:

De bijwerking die de meeste aandacht heeft gekregen de laatste jaren is fibrosarcoom: Dit is een tumor die zich ontwikkelt op de injectieplaats. Een beperkt aantal katten ontwikkelt op de injectieplaats een klein knobbeltje, dat het gevolg is van een plaatselijke ontstekingsreactie. Normaal gezien verdwijnt dit knobbeltje na 3 tot 4 weken. Gebeurt dit echter niet, dan kan het ontstekingsweefsel zich ontwikkelen in een fibrosarcoom gezwel. Deze plaatselijke ontstekingsreactie treedt vaker op bij vaccins die een speciale toevoeging bevatten, het zgn. adjuvans, dat een sterkere immuunreactie bewerkstelligt. De bekendste geadjuveerde vaccins zijn vaccins tegen FeLV (Leukemie) en Rabies.
Groetjes van mij en poezen Sarah, Tica, Floortje (IM Mickey, Poesje, Patiani, Guusje, Nina, Monty) En een poot van Luna en Sophie
Plaats reactie