kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

@Joost,


Ik woon in Aalten, dat is 125 kilometer van Zaltbommel vandaan.
Ik heb op de site gekeken en het lijkt me dat Leon zeker een geschikte kandidaat is.
Wanneer mogelijk wil ik aankomende zaterdag graag komen kijken.
Ik weet niet of het mogelijk is om Leon tot die tijd te reserveren maar wanneer dit mogelijk is zou ik dit zeer waarderen.
Ik zal morgen nog contact op nemen met het asiel.
Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kitten erbij

Bericht door achtpuntzes »

:)

Graag gedaan, Mark.

Even bellen is wel raadzaam, aangezien Leon zo'n kat is die niet lang in het asiel zit. hij kan zichzelf namenlijk heel goed "aanbieden", als je begrijpt wat ik bedoel :)

reserveren is mogelijk, dacht ik, en zaterdag zijn we open.

succes bij je zoektocht, en een fijne zondag nog :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Wat leuk hoe zo'n combi=match dan op het forum ontstaat - ik hoop dat het lukt en dat Leon te reserveren is.
Is hij gecastreerd?

Dat iemand het ervoor over heeft zulke stukken ervoor te reizen zegt al heel veel!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kitten erbij

Bericht door achtpuntzes »

:)

leon is geholpen, ja

alles wat geplaatst wordt is natuurlijk geholpen. of als ze heel jong zijn dan word dat op een later tijdstip gedaan. de reden daarvan kennen jullie natuurlijk allemaal :)

ik lees al een tijdje mee in dit topic, en ben vanochtend wezen poetsen op het asiel. Leon, (die voorheen lange tijd in de ziekenboeg heeft gezeten wegens een wondje op zijn voetzool), zat nu voor het eerst tussen de andere katten, om geplaatst te worden. Leon beantwoord precies aan het profiel wat TS in zijn berichten aangeeft in zijn zoektocht naar een kattenmaatje voor zijn Bengaal, (leeftijd, geslacht, sociaal naar mens en kat, niet bang uitgevallen), en natuurlijk ook onze wens om Leon niet als solokat te plaatsen. en ik had begrepen dat de zoektocht tot dusver nog weinig heeft opgeleverd. vandaar dus deze tip. :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

Dat klinkt toch allemaal heel goed. Ik zal morgen direct bellen. Dat ik er een stukje voor moet rijden vind ik geen enkel probleem. Ik ben erg benieuwd om Leon te ontmoeten.
Ik heb er een goed gevoel bij en ik hoop echt dat niemand mij voor is. Eigenlijk durf ik nu al te zeggen dat dit hem is. Leon is van harte welkom.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Ik hoop het zo voor jullie!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

Ik heb contact gehad met het asiel en het was helaas niet mogelijk om telefonisch te reserveren. Ik heb afgesproken dat ik vrijdag nog een keer bel om te horen of Leon er nog is. Ik begrijp goed dat ze dit zo doen, het is natuurlijk niet de bedoeling dat de diertjes gereserveerd worden en dan uiteindelijk misschien toch niet geplaatst zijn. Als er iemand komt, en diegene is er gek mee kan ik alleen maar zeggen "meenemen die beestjes". Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat er niemand komt
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Ja ik kan me dat ook wel voorstellen. Anders heb je zo mensen die in diverse asiels katten reserveren. En dan wordt zolang de kans op plaatsing van de desbetreffende kat aan hem/haar ontnomen.

Hopenlijk zit hij er van het weekend nog. Klinkt als er zelfbewuste relaxte kat. Zo oogt hij ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten erbij

Bericht door Chiquita98 »

Mag je niet op een avond een keer langskomen als uitzondering?? Ons asiel doet dat ook wel hoor. Buiten de openingstijden om laten ze soms mensen toe die niet meer kunnen wachten of die net die tijden niet kunnen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Lijkt me lastig op een doordeweekse werkdag. Het is 1,5 uur rijden, dus heen en terug 3 uur.
Zou nachtwerk worden dus........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten erbij

Bericht door Chiquita98 »

Meteen na het werk weg....dan zou het moeten lukken
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kitten erbij

Bericht door achtpuntzes »

stom van me dat ik in een eerder bericht melde dat er gereserveerd kon worden, terwijl ik dat niet helemaal zeker wist. maar goed, ik probeer ook maar te helpen. :oops:

maar goed :)

er zitten in het asiel zelf momenteel ongeveer 25 tot 30 katten (die meteen plaatsbaar zijn) waarvan het merendeel wat ouder is. ook zitten er wat "probleemgevallen" bij, en katten die we alleen willen plaatsen. Leon is volgens mij dan ook de jongste kat die er zit. in het asiel zelf hebben we geen kittens,

want die hebben we ondergebracht bij gastgezinnen. zeker in deze tijd hebben we vaak meer dan honderd kittens ondergebracht bij de diverse gastgezinnen, en daar zitten zeker ook leuke halfwasjes bij, maar aangezien ik alleen maar op het asiel zelf kom, heb ik daar niet echt zicht op. een (afgezette) tuin, of een buitenren zou die geweldig vinden.

in ieder geval hoop ik dat je snel een maatje voor Tijger vind. misschien Leon, dan wel een ander leuk katertje. wat ik nog wel vergat te vertellen over Leon, is dat hij graag in het "buiten" gedeelte van de kattenruimte verblijft. ooit zwerver geweest, en ja, buiten is het leuk :)

succes, ik blijf het volgen hier :)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kitten erbij

Bericht door pinguin »

Ik hoop dat leon er van het weekend toch nog zit want dit lijkt mij wel een hele goede match.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

's avonds kijken dat is helaas lastig. Ik ben met collega's aan het werk in Almere. Ik rijd 's morgens om vijf uur weg en ben om half zes thuis. Ik moet natuurlijk eerst de jongens thuisbrengen.
Ik houd nog goede hoop dat Leon er vrijdag nog is, en als hij op dat moment al geplaatst is vind ik dat ook goed hoor. Ik zal nog even geduld moeten hebben. Ik ga zaterdag als het met Leon niet lukt in ieder geval nog naar de bengaal kijken.
Ik hoop in ieder geval wel met een week of twee geslaagd te zijn.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kitten erbij

Bericht door Chiquita98 »

Hoop ook voor je dat Leon er dan nog is! Goed dat je er een 2e bij neemt aangezien je lang van huis weg bent. Dat zal je kat alleen maar goed doen. En ooit nog een buitenverblijf erbij.....die katten hebben geluk dat ze bij jou terecht gekomen zijn!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Plaats reactie