Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door BillyJean »

jemig wat een hypothetisch verhaal, ezels, dierenmishandeling....ik snap de bedoeling niet helemaal...
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door nellebel »

ik las in "kattenmanieren" zelfs dat onderzoek heeft uitgewezen dat katten helemaal niet met meer in 1 huis moeten wonen. hooguit 4 en dan moet het familie zijn of ze moeten het toevallig heel goed met elkaar kunnen vinden. dat je je eigenlijk al af moet vragen of elkaar tolereren wel moet, want het beperkt de kat in zijn ruimte. dit wordt door 2 gedragsexpert belllicht en uitgelegd. ach ja, zelfs die uitleg klinkt dan nog begrijpelijk.
Ik ga ervan uit dat iedereen hier het beste voorheeft met zijn kat, en dat iedereen zelf kan beslissen of hij voor 1 of meerdere katten gaat. ik heb uit eigen ervaring gemerkt dat 1 kat gedragsproblemen kan geven, nou die waren gelukkig opgelost met een kat erbij. maar mijn eerste kan liep falikant mis met een kat erbij. jogens laten we nou niet elk onderwerp op hetzelfde laten uitkomen. kat erbij of niet.
dit gaat erom dat ze wordt opgenomen in het ziekenhuis.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
KittyG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jun 2011 22:32

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door KittyG »

BillyJean schreef:jemig wat een hypothetisch verhaal, ezels, dierenmishandeling....ik snap de bedoeling niet helemaal...
ja, jemig...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kitten erg aanhankelijk. Ik in sept. opname z'huis

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het er eigenlijk wel mee eens...

Het gaat niet op voor alle katten, maar wel voor alle kittens...
Haal ze niet zo vroeg bij de moeder weg (16 weken) en dan heb je dat probleem al minder. Maar het feit blijft dat je in een dier zijn plaats beslist of hij wel of niet met soortgenoten zal omkunnen. En geef nu toe, wat is leuker dan iemand die hetzelfde is en je helemaal begrijpt?

Sommige katten vinden dat niet, en dat is hun goed recht, net zoals er mensen zijn die op volwassen leeftijd liever alleen zijn. Maar niemand haalt het in zijn hoofd om een kleuter zonder vriendjes te zetten, en zeker niet zonder andere mensen. Wat voor kind zou dat geven?


Ik ben het er wel mee eens dat dit eigenlijk niet in dit topic thuishoort. Het is inderdaad de norm om katten eerder alleen te houden, hoe spijtig dat ook is.
Het spijt me dat het zover is moeten komen dat ts hierop aangesproken wordt, dat was niet mijn bedoeling met mijn eerste bericht. Ik wou gewoon een voorstel doen opdat het katje niet zo alleen zou zijn...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie