Kan je een kat een bioritme aanleren?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

:grin: :grin: Leuk om te lezen adriana
Vannacht was het hier toch weer feest maar dat lag ook aan mij. Kon niet slapen en dan ga ik liggen lezen tja denkt snabbel dan, als je toch wakker bent dan kan ik ook kroeltjes krijgen.
Mijn wek service is sproet die komt meestal rond half 8 kijken op het bed of k al wakker ben/ Hij kan dan ook zo lief prrrrrrrrttttt roepen en genieten van de kroeltjes. En dan kan mijn dag al niet meer stuk. :grin:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

lieve lieve snabbel. Ik snap dat je s`morgen vroeg klaar wakker ben, daar heb ik me allang bij neer gelegd. Maar het is nu al weer aantal hele nachten feest voor jouw. Wanneer ga jij s`nachts doorslapen :!: :!:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door nellebel »

doorslapen???? maar vrouwtje toch, de nachten zijn veel en veel te leuk om lekker te spelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Ja maar vrouwtje wil slapen!!!!! Hij is weer de hele nacht aan het spelen geweest. En nu ligt menneer te slapen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door castratenkoor »

Oh oh jaaaaa maar het is een kat en die zijn graag actief........'s nachts.
Oordopjes dan maar? En hem verder negeren.
Eten geven voor je naar bed gaat, spelen voor je naar bed gaat......kan allemaal helpen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door nellebel »

hahaha heb ik ook wel eens. dan denk ik overdag. zo nou ga ik jou wakker maken. maar dan zie je ze zo lekker opgekruld liggen en dat vind ik dan ook weer zielig dus laat ik ze lekker slapen.
zo zie je maar, the cats rule the house.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door castratenkoor »

En zo hoort het ook - wij hebben de eer bij ze in te wonen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pearlsofpassion »

Yep, ik ben tegenwoordig ook 's nachts wakker en slaap overdag. :roll:
Ze zeggen dat je als je een baby krijgt, moet slapen wanneer de baby slaapt, welja, dat hebben mijn katten mij ook aangeleerd.
Als ze nu ook nog eens allemaal tegelijk zouden slapen, dat zou ook helpen... :lol:
Nee serieus, ik slaap er nu grotendeels door geloof ik, maar ik blijf inderdaad 's nachts langer doorwerken en doe een middagdutje. Ik probeer ze ook wel overdag te porren om actief te zijn en probeer ze te negeren 's morgens (maar dat lukt niet erg), en meestal gaat het wel goed.
Pas als Luis echt de hele nacht me wakker heeft staan roepen, durf ik hem overdag wel een paar keren wakker maken. Maar hij slaapt zowiezo niet zo veel, dus dat helpt niet erg veel. Wakker maken wil dan zeggen, even opstaan van mijn stoel en hem een aai geven. Hij ligt altijd half wakker, dus dat is voldoende. Dan staat hij meestal op.
Tegen het roepen van hem 's nachts heb ik het negeren trouwens opgegeven. Ik roep hem bij me, we knuffelen even en dan komt hij tegen me aan liggen en is het stil. Hij weet dat blijkbaar niet uit zichzelf... 's morgens ligt hij er nooit meer, maar eens ik slaap wordt ik blijkbaar niet meer wakker van hem... Tenzij het tegen de ochtend loopt, dan komt dat wel al eens voor. Ik struikel er niet meer zo over.

Wat ik wel nog steeds doe is het balletje uit Kleintje's rail halen. Die durft er 's nachts eens tegen gaan tikken en daar wordt ik wel wakker van. Dan moet ze maar een beter moment uitkiezen (de hele dag de tijd, maar dan ligt ze te slapen).
En als de jongens stoeien en daarbij veel lawaai maken, zeg ik er ook wat van. 's nachts is het daar gewoon niet de moment voor. Ze snapten het vrij snel en vreemd genoeg werkt dat... Voordat ik ga slapen stoeien ze nog wat af, dus ze komen wel aan hun trekken. ;-)

Ik hoop dat Snabbel ook eens doorkrijgt dat je liever wil slapen en overdag wel met hem wil spelen. Ik zou ook midden op de dag even met hem spelen zodat hij dan ook goed wakker is. Beetje zijn patroon doorbreken zeg maar. Dat werkte hier beter dan net voor het slapengaan. Maar dat zal per kat ook wel verschillen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Ik heb inmiddels ook van alles geprobeerd. Ik slaap al standaard met oordoppen in. Voordat ik ga slapen blijf ik net zolang met hem spelen (en sproet ook) tot dat die echt niet meer kan. En dat kan soms wel tijd duren voordat ik helemaal moe is. Daarna mag die zijn buikje helemaal rond eten. En gaat die ook wel even slapen. Maar na 2 a 3 uur is die weer klaar wakker. Klaar om te spelen. En sproet heeft dan nog geen zin en die maakt hem in het kats duidelijk op te hoepelen. tja dan blijft er nog maar eentje over baasje!!!!!. Het is echt een schat van een beest en ga er eigenlijk een beetje van uit naar mate hij ouder gaat worden hij iets meer zal gaan slapen. Zo niet heb ik pech :grin: :grin:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door nellebel »

moet zeggen dat jullie tip bij mij perfect heeft gewerkt. mogelijk ook bij snabbel. Bij mij was dat gijs guusje niet op bed dulde en dat als hij guusje van bed duwt, ik hem er ook afduw. soms moet ik het nog toepassen, maar het gaat 99% van de keren goed.
misschien dat je snabbel van je bed moet duwen als hij je lastigvalt. zo leert hij dat hij wel op bed mag liggen s'nachts als hij zich rustig houdt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Heb ik ook al geprobeerd. Ik leg me er maar bij neer en hoop dat die het ooit wel weer gaat doen. Hij heeft een paar weken door geslapen s`nachts. Maar sinds 2 wk doet die dat niet meer.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Adriana »

k hoor hier om 03.30 uur al vogels roepen.. alsof het al lente is!
en ik ben bang dat dit het waak/slaapritme van de tijgers ernstig beinvloedt....
afgelopen dagen was het s nachts al wat onrustiger en vannacht/vanmorgen was het rond die tijd compleet bal.
k ga eens erg hard en diep nadenken wat en of ik daar wat aan zou kunnen doen, dwz hoe ik daar doorheen slaap..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

Ik ben er ook nog niet uit hoe ik dit ga oplossen. Ben ook een beetje door mijn iedeen heen om snabbel te laten door slapen. Het liefst tot 04.00/05.00 want dan word sproet ook wakker en kunnen ze samen spelen in de woonkamer.

Ik slaap al met oordoppen in en zolang het bij spelen met muizen blijft vind ik het niet zo`n ramp. Daar kan ik denk ik wel aan wennen. Maar vaak vind hij het leuker om in mijn ledematen te gebruiken als speelgoed. (handen, hoofd + haar en voeten)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door Adriana »

ja en onderlinge worstelpartijen op bed is ook erg comfortabel voor de heren...
denken zeker dat ik mee ga doen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kan je een kat een bioritme aanleren?

Bericht door pinguin »

:cry: :cry: :cry: Lieve snabbel wanneer ga jij s`nachts slapen!!! Het vrouwtje weet het echt niet meer. Ik slaap nu zelf ook nog overdag maar vanaf maandag kan ook dat niet meer.
Ik heb vannacht zelfs op het punt gestaan mijn slaapkamer deur dicht te doen. Maar durfte niet omdat ik sproet zijn vlucht plek niet wil ontnemen en de ochtend kroelsessie niet wil missen.
Als er iemand nog een kat vriendelijk iedee heeft graag!!!
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie