Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte, mijn duimen draaien hier!! Hoe is het ondertussen?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door krissy121 »

Goeiemorgen

Gisteren naar het UMC geweest. Onderweg in de auto was hij nog sloom terwijl hij normaal een soort van sirene aanzet, maar ik dacht dat ie misschien aan de auto begon te wennen.
In het UMC is hij in eerste instantie onderzocht door 4 bijna afgestudeerden en die konden, ik begin een hekel aan de zin te krijgen, niets vinden. De professor/dierenarts erbij en die kon ook niet vinden. Ze hebben het verhaal van de dierenarts in mijn woonplaats bekeken en toen besloten dat er toch nog een echo gemaakt moest worden en weer bloed geprikt. Elvis intussen stond erbij alsof er helemaal niet met hem aan de hand was. Gelukkig hoefden ze hem bij de echo geen verdoving te geven want dan hadden we eerst op een nacotiseur moeten wachten. Toen ze met hem terug kwamen hadden ze ook gelijk bloed geprikt en zijn lever (zielig) geprikt. Arts had wel gezien dat er voedsel in zijn maag zat dus hij had snachts nog wel wat gegeten. In principe wilde ze hem gelijk houden omdat ik aan had gegeven dat hij niet at en dronk. Ik heb toen gevraagd hoe lang het duurde voordat ze de uitslag binnen hadden en de dierenarts heeft er toen spoed van gemaakt zodat we daar op konden wachten.
Wij zijn toen in een kantine gaan zitten en ik heb voor elvis een plak ham gekocht en wat water en dat heeft hij daar gelijk opgegeten/dronken. Hij zag er ook een stuk beter uit.
Na ongeveer een uur was de bloeduitslag binnen, en daar is dus weer niet uitgekomen. Uit de echo ook niets, behalve een lichte afwijking op zijn alvleesklier wat niet echt verontustend is.

Omdat hij had gegeten en gedronken mocht hij toch mee naar huis en omdat de bloeduitslag van de alvleesklier pas over 2 weken binnen is hebben we wel alvast medicijnen meegekregen om dat te behandelen. Als daar dan niets mee aan de hand is kunnen de medicijnen geen kwaad zei de dierenarts en dat neem ik dan maar aan.

Terug in de auto viel hij weer terug in het slome en dat is nu eigelijk nog steeds zo
Ik ben naar mijn gevoel nog niets wijzer en Elvis voelt zich nog steeds rot. Wel ben ik 485 euro lichter en dat maakt me op zich niet uit hoor als ik er maar wat mee bereik maar dat gevoel heb ik niet. Ik zit nu bijna aan de 1000 euro als ik alles bij elkaar tel en ook wat dat betreft begin ik een beetje wanhopig te worden.

Vanmorgen ben ik thuis gebleven, en ik heb geprobeert hem een beetje te laten lopen maar hij doet een paar stappen heel wankelig en dat gaat ie weer liggen... wat moet ik hier nu mee
Ben nog naar de winkel gegaan om het valariaan te kopen maar daar doet ie ook niets mee.

Denk dat ik nu af moet wachten, ik hoop eigelijk dat iemand dit verhaal bekend voorkomt want ik weet het echt niet meer :cry: :cry: :cry:
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door MarjanR »

He, verdikkie toch!

Sorry, ik heb geen idee. Maar ik vind het zo rot voor jullie :(
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door Ilone »

Jeetje...dat ze helemaal niks kunnen vinden joh!
Ik weet er ook niks van, maar inderdaad, vind het ontzettend rot!
Sterkte! Hopelijk komen ze er toch snel achter wat het beestje mankeert.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5565
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door Anne »

Oh wat frustrerend moet dit zijn :-x Ik kan me je wanhoop heel goed voorstellen.
Heel veel sterke toegewenst, hopelijk gaat het gauw de goede kant op
Mijn duimen draaien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door nellebel »

bah wat akelig zo. ze kunnen iets vinden en toch is er iets mis met hem. zou je hem bijv een dag bij de DA kunnen brengen zodat hun ook zijn gedrag zien. want nu houdt hij zich steeds eventjes goed.
Laat je niet aanpraten dat het psychisch is hoor, door blijven zoeken .ik kreeg ook ooit te horen dat mijn kat aandacht trok en dat het tussen de oren zat. uiteindelijk bleek er wel wat aan de hand.(al waren de symptomen niet net als elvis)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9409
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door castratenkoor »

Wat jammer dat er nog steeds geen oorzaak is gevonden.

Sterkte en beterschap, ik hoop dan op een wonder dat hij opeens weer zichzelf en actief gaat zijn.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door krissy121 »

Bedankt allemaal weer voor jullie reakte
Ik heb hem vandaag weer extra goed in de gaten gehouden Ik weet niet of ik me dingen in ga beelden hoor maar dit viel me op
- hij ligt eigenlijk heel de dag op zijn kussentje en het valt me op als hij van de bank af komt dat hij dat raar doorzakt op zijn voorpoten. Hij wil ook eigenlijk niet rechtop zitten.
- ook lag hij vanmiddag dus op het kussentje op de bank en er gebeurde eigelijk niets en opeens schrikt hij op springt (dus op de rare manier) van de bank en loopt keihard de tuin in om daar ergens onder te kruipen
Wat zou dat dan weer kunnen betekenen. Verder heeft hij vandaag wel gegeten en gedronken Is ook op de kattenbak geweest (heb ik hem opgezet) maar heeft alleen geplast Hij heeft nu bijna 2 dagen niet gepoept.
Nou ik ga maar weer eens observeren
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door Catfish »

Ik heb geen idee wat er ana hand kan zijn, kan alleen maar met je meeleven.
Heel veel sterkte met Elvis, ik hoop dat er snel wat gevonden wordt waar wat aan gedaan kan worden!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
nicolej
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 mei 2011 17:45

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door nicolej »

Hi,
Wat vervelend dat ze niets kunnen vinden. Is er 1 of ander vaag virus dat rondgaat? Ik heb nl ook een poes waar de dierenartsen niet kunnen vinden wat er aan de hand is. Ze eet niet en is lusteloos. Bloed is ok, echo wijst niets uit... kom over 6 weken maar terug om nog een keer bloed te prikken...Ondertussen met spuit eten in haar bekkie spuiten.
Maar goed, ik weet hoe machteloos je voelt! Ik hoop dat het snel weer iets beter gaat met Elvis!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door nellebel »

maar zijn de pootjes wel goed gecheckt? misschien is verstuikt, ofzo? toen hij ergens van schrok? Ik weet het ook niet, wat vreselijk als je schatje ziek is en je weet niet wat hem makeerd.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door krissy121 »

Zie verhaal van Nicolej, vreselijk he als je niet weet wat er aan de hand is.
Ik zit inmiddels ook thuis, op het werk komt er niets uit mijn handen. Probeer wel een beetje bezig te blijven want als ik naar Elvis kijk dan wordt ik helemaal gek, zo'n machteloos gevoel.
Vanmorgen heb ik een filmpje gemaakt terwijl hij van de bank afsprong want daar wil hij ook niet meer op liggen hij wil nu onder de tafel. Als hij neerkomt zakt hij echt door zijn poten. Toch maar weer de dierenarts gebeld en ik kan om 1 uur terug bellen om te overleggen. Ik kan gewoon niet opgeven!! Als het even kan wil ik het Elvis niet meer aandoen om hem weer naar de arts te brengen Misschien als ik bovenstaande zeg, kan ze daar misschien wat mee
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door pearlsofpassion »

Waar ik nu plots op kom. Weet je zeker dat hij geen hersenschudding heeft?
Ergens tegen gelopen of afgevallen?

Dan zou het normaal zijn dat hij zo bang reageert en probeert weg te kruipen, want dan zoekt hij het donker op.
Misschien kan het geen kwaad hem een grote doos aan te bieden (zo eentje van een tv of stereo of zo), of een kast op een kiertje te laten. Als hij een hersenschudding heeft, zal hij daar zelf in wegkruipen.

Wij hebben vroeger ook eens op de kat van de buren gepast die aangereden geweest was (en daarom niet alleen mocht blijven) en die kroop heel traag, over de grond, een kast in.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
krissy121
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 mei 2011 21:11

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door krissy121 »

Bedankt voor de tip, ik ga die doos zoeken, Ik neem aan dat een hersenschudding niet iets is wat een dierenarts zou kunnen zien?
Tommy en Elvis (broers 2001) en Kira (2004)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat is suf, bang en kruipt weg. Oorzaak onbekend

Bericht door pearlsofpassion »

Ik heb er geen idee van....
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie