Poes té gehecht aan ons?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door loek »

He gets Kiwi!! Wat een hororverhaal! Is het niet gek dat Bobs dat heeft gedaan? Of komt dat vaker voor.

Even een switch....(ik probeer mijn mond uit de gruwelstand te krijgen)
Wat goed die animatie! Hoe maak zoiets? En goed idee. Leuk ook dingen ontwerpen...en uitvoeren. Nou houd ons op de hoogte van je ontwerpen voor de katten. Misschien ook nog leuke ideeen voor de rest.
(ik ben persoonlijk al heel lang aan het wachten om een krabpaal....gaat steeds niet goed met bestellen bij zooplus. Ik vind echt dat ze eraan toe zijn om eens een leuk ECHT klimding te hebben. Hoop dat hij snel toch nog binnen is)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Cari »

Kiwi schreef: Ander leuke detail is dat gerbils altijd met zn 2en moeten zijn..alleen sterven ze snel in eenzaamheid. Mede door dit voorval heb ik echter weinig behoefte bij meer gerbils, dus ik ben bang dat Bobs zich alleen moet vermaken.
Je kan Bobs ook niet eens meer een ander maatje geven, die gaan vechten op leven en dood. Ik heb ook gerbils gehad. Twee maal een clubje van 3 mannetjes. Eentje is er ook deels opgegeten (niet gedood, wel aangevreten). De laatst overgeblevene zag je snel ouder worden, die heeft toen ook niet lang meer geleefd.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Kiwi »

@ loek: Het zijn gewoon 4 paint afbeeldingen, aan elkaar gekoppeld via een programmatje dat er een .gif bestand van maakt. Als je zin en tijd hebt, is in paint ook wel iets leuks te maken. Heb je je inmiddels krabpaal al binnen?

@ cari: Ik zit (zat) ook veel op een gerbilforum..en met veel moeite is het mogelijk 2 gerbils aan elkaar te koppelen. Zet ze als eerste in een badkuip op een klein object..zodat ze nat worden of samen moeten leven. Je moet daarna 3 of 4 verschillende maten hokjes hebben, en ze iedere paar dagen groter behuizen. Ik ga er in ieder geval niet aan beginnen.
Volgens dat zelfde forum zijn 3 of meer gerbils ook uit den boze, ze hebben dan kans groepjes te vormen, meestal krijg je dan gevechten na 1-2 jaar. Eigenlijk 'mag' je alleen 2tallen van het zelfde geslacht bij elkaar zetten.

Terug naar het onderwerp: het gaat tot nu toe goed met Tama 's nachts. Als we naar bed gaan blijft ze eerst nog wat rondlopen, wat eten en even naar de kattenbak. Ze loopt eigenlijk niet (veel) over het bed dan. Omdat we haar zachte balletjes 's nachts opruimen, kan ze nog wel met haar andere balletjes spelen, maar niets meer meenemen de slaapkamer in. Als we opstaan komt er meteen een klein kopje uit de kattenmand..ze staat gewoon samen met ons op. Ze ligt daar blijkbaar graag...en dat vinden wij ideaal! :grin:
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Cari »

Geweldig hoor, dat het experiment zo geslaagd is - het is voor Tama echt een enorme vooruitgang :grin: !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door loek »

Hoi Kiwi
Tot nu toe succesvol dus, fijn joh! Fijn dat ze ook gewoon lekker haar eigen plekje heeft bedacht!
Hier gaat het redelijk met experiment Keuken en Toilet. Als ik de deur van het toilet dichtdoe dan willen ze er vaak weer uit....maar als ik hem dan weer dichtdoe dan willen ze er weer bij. Wat dat betreft punt: ' ze houden gewoon niet van dichte deuren bewezen'. Maar...nou was ik laatste met de buurvrouw aan het praten (in trappenhuis voor haar voordeur)met mijn voordeur achter me dicht. En toen gingen ze voor die deur miauwen! Dat hebben ze echt nog nooit gedaan! Dus dan denk ik je weer: het gaat toch om mij en niet om die dichte deur! (ja wel om die dichte deur...maar omdat ik dan achter die dichte deur ben...)
We zetten het experiment nog even door.
De keukendeur heb ik ook al een keer dicht gedaan (ze dus 'opgesloten' in de keuken) en toen wilde ze er op een gegeven moment ook uit. Helaas waren ze zojuist in de keuken en vonden ze allemaal eten op de keukenvloer OEPS. En dus is de keuken natuurlijk weer helemaal leuk geworden!
Verder maakt Diesel nu de deur van het 'washok' zelf open, OOK als ik er niet ben. Wordt voortaan dus netjes was meteen opruimen....

p.s. die krabpaal kwam maar niet, nog een keer besteld krijg ik nu een mail dat ik niet kredietwaardig ben, dus ik kan niet achteraf betalen. Wat ik wel wil want zij kunnen mij misschien niet betrouwbaar vinden...maar hoe weet ik dat van hen! Dit is de eerste keer dat ik iets via internet bestel dus ben een beetje huiverig. De 'grap' is trouwens natuurlijk dat ik absoluut WEL kredietwaardig ben. Kan me niet eens herinneren dat ik ooit in mijn leven ook maar 1 aanmaning of wat dan ook heb gehad, ben echt een soort heilige wat dat betreft ;-)! Maar ik ben nog niet zo lang geleden hier naar toe verhuist....en je raad het al de vorige bewoner is een wanbetaler! Ze kijken dus niet naar naam (of combi) maar alleen naar adres!!! Ik vind het belachelijk. Ik heb ze gevraagd naar mijn naam te kijken...ik ben benieuwd naar de reactie...Wel echt balen! Want je vind die krabpalen nergens zo goedkoop in de winkels. En ik wil nu echt een leuk klimding voor ze! :-( Maar rond de 200 euro vind ik echt iets te veel. :-(
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Kiwi »

Klinkt niet echt als een geweldig klantsysteem, als ze er vanuit gaan dat 1 adres maar 1 klant kan hebben. Eenmaal in gebruik is zo'n systeem niet makkelijk meer om te zetten..dus je moet daadwerkelijk iemand bv aan de telefoon krijgen die het voor je aan wil passen.
Als ze na jouw opmerking nog steeds je niet geloven..dan zou ik toch echt een andere winkel zoeken, die iets vriendelijker voor klanten zijn.

Dat wat je vertelt over de gesloten deuren 'angst' klinkt wel een beetje bekend. Volgens mij hebben wel meer katten het: de deur waar achter jij verdwijnt..dat is interessant! Maar zodra ze in die ruimte zijn en merken dat ze opgesloten zijn (deur achter hun dicht) dan is er paniek. Wil ze ook de wc en keuken in als jij gewoon in de kamer zit? Bij ons kan (en gaat) de slaapkamerdeur gewoon dicht overdag. Ze heeft dan ook totaal geen belang om er in te gaan.
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Cari »

die krabpaal kwam maar niet,
Ik weet niet waar je besteld hebt, maar die van mij was iets meer dan € 80,=, plafondhoog, met hangmand, hol, plateaus en rol.
Bij zooplus.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kiwi
Lynx
Lynx
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2009 16:58
Locatie: Gorinchem

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Kiwi »

Zoals hierboven al gezegd, ze heeft juist bij Zooplus besteld ;-)
Tama: Brits korthaar - Chocolate tortie
Kiiro: Bengaal - Silver spotted
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Cari »

Oeps :oops: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door loek »

Kiwi schreef: Dat wat je vertelt over de gesloten deuren 'angst' klinkt wel een beetje bekend. Volgens mij hebben wel meer katten het: de deur waar achter jij verdwijnt..dat is interessant! Maar zodra ze in die ruimte zijn en merken dat ze opgesloten zijn (deur achter hun dicht) dan is er paniek. Wil ze ook de wc en keuken in als jij gewoon in de kamer zit? Bij ons kan (en gaat) de slaapkamerdeur gewoon dicht overdag. Ze heeft dan ook totaal geen belang om er in te gaan.
Als ik in de woonkamer zit dat willen ze inderdaad niet op het toilet of keuken etc. Als ik niet thuis ben ook niet. Hoewel dat sinds kort wel een heel klein beetje aan het veranderen is, want laatst kwam ik thuis en stond de deur van het 'washok' open. Even later op die avond zag ik dus wat er gebeurd was want meneer liet zich inderdaad binnen (na eerst miauwen etc) terwijl er dus niemand in dat 'washok' was!
Dus...beetje dubbel. Ze vinden het vooral interessant als ik me in de betreffende kamer bevind...maar toch ook wel een beetje interessant als ik daar niet ben. (en als die deuren open gaan, of ik er nou wel of niet in loop is het sowieso ook interessant natuurlijk)

Nou met Zooplus kom ik niet echt verder. Ze mailde me dat ze zelfs op straat kijken! Niet eens op adres. Ja hallo, vraag me af hoe iemand dan uberhaupt daar iets kan bestellen, volgens mij heb je toch al snel 1 wanbetaler in je straat wonen! Als ik nu 1 keer vooraf betaalde dan was het vertrouwen gewonnen (blijkbaar) en mocht ik de volgende bestelling wel achteraf betalen. (zal ik een speeltje va 5,00 bestellen haha) Nou ja goed, ga dat maar doen (de krabpaal dan...anders zit er nog meer tijd tussen), want het scheelt wel echt heel veel in prijs (en keuze). Of kennen jullie nog andere goede opties?
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Poes TE gehecht aan ons?

Bericht door Cari »

Ik zou 't maar gewoon doen, waarschijnlijkben je dan van al 't gezeik verlost. Ik koop al heel lang bij Zooplus en heb echt nooit problemen (weet nu ook dat ik geen wanbetalers in de straat heb :lol: )
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie