Zelf denk ik dat de katten rond de leeftijd van 5 à 6 maanden wel kunnen overstappen, zeker als ze groot zijn. In het geval van de kitten van 7 maanden van 4 à 5 kilo zou ik ZEKER overstappen, anders wordt hij misschien moddervet.
groetjes,
Sandra
da's ook iet zo weinig hoor, het verschil met musti is natuurlijk groot omdat hij al zo zwaar is, maar drie kilo voor een kitten van 5 (als ik het goed heb) maand is ook al een volwassen gewicht. Ik zou die kittenbrokjes écht niet te lang meer geven, ze worden er écht dik van, en dat brengt dan ook weer gezondheidsrisico's meeLies77 schreef: Hij zei ook dat Musti gerust volwassenbrokjes mag krijgen. Zelfs Woefie mag die al hebben volgens hem. Maar vermits ik nog zo'n 2,5 à 3 kg kittenbrokjes heb, hou ik haar nog eventjes op de kittenbrokjes. Ze weegt zelf nog maar zo'n 3 kilo.
Kijk, dan heb ik direct antwoord op mijn vraag..sadewi schreef:Dap is vanmorgen gewogen, is bijna 6 maand oud, 3,2 kilo en die moest al op volwassenvoer!
De DA raadde aan alle katten vanaf 2,5 kilo aan volwassenvoer, ze worden veel te dik van lang kittenvoer.
Dus vanaf 4 maand ongeveer aan adult-voer!
ik weet niet welk voer je geeft, maar wat ik doe is de portie die ze per dag krijgen zoals op de zak aanbevolen in twee verdelen. Ik geef ze s' ochtends elk de helft en 's avonds de andere helft. Meestal zijn de brokjes niet helemaal op, dus geef ik s'avonds altijd een tiental grammetjes minder. Zo krijgen ze hoedanook iets minder eten naarbinnen en hoeven ze geen honger te lijdenLies77 schreef:Musti en Woefie krijgen nu beiden volwassenbrokjes.
Dat gaat goed eigenlijk. Al vind ik af en toe wat plattere ... in de kattenbak, maar ja, veelvraat Musti... wat probeert ie allemaal niet uit en geen van twee zijn ziek.
Maar ons veelvraatje blijkt nu toch geleerd te hebben dat zijn brokjes lang genoeg blijven staan om geen honger te moeten lijden. Hiep hoi dus.
Woefie, ons klein etertje dat snel afgeleid is en wat aangespoord moet worden om haar brokjes te eten, eet nu vanzelf heel het potje leeg! Ook hiep hoi dus.
Alleen, ze eet ook Musti's brokjes op (want die laat nu al wel eens wat staan).Ik geef ze porties voor een kat van 4 kg en eigenlijk is dat een beetje te veel denk ik (mijn weegschaal is niet zo accuraat). Dus nu heb ik twee mogelijkheden: ofwel hou ik nog even vol en zie hoe ze het doet, ofwel vertrouw ik erop dat ze zelf haar grenzen kent en geef ik haar zoveel ze wil. Dat laatste lijkt me geen echt goed idee, maar om ze honger te laten lijden...
Suggesties?