De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
AnneLore
Poema
Poema

Re: De problemen met het kitten

Bericht door AnneLore »

hoe is het vandaag? hier wordt superhard geduimd...
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Ik vind het ook allemaal erg spannend hoe het nu met Eos gaat! Ik hoop toch zo dat ze het gaat redden! Wel fijn dat je haar gister 2 uur lang hebt kunnen knuffelen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ja dat was ook heel erg fijn. Gezellig zitten kletsen koffie erbij. Heb gisteren een taart meegenomen dus ook maar een gebakje :)..

Ik mis haar.

Ben al gesmst. Het gaat nog steeds wel redelijk. Ze sloopt de boel bij de dierenarts. Dat hoor ik graag hahahah
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

wat een volhoudertje zeg, als ze het nu niet meer red........
Hup Eos Hup
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat heerlijk om te lezen dat Eos de boel aan het slopen is bij de DA :)
Nu weer goed zelfstandig eten Eos, dan mag je weer naar je broertje en zusjes toe en daarmee spelen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Wat een goed teken dat ze de boel sloopt ;-) Ga zo door!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
JenniiCelest

Bericht door JenniiCelest »

Zo.. Ik geloof dat ik wel erg laat ben. Ik wist het nu pas en heb net alles gelezen.
Wat een drama en wat een stres.. maar ik ben in ieder geval blij om te horen dat ze bij de DA alles sloopt, dat is een goed teken. Wat denk je? Maandag weer mee naar huis?

Veel sterkte nog!
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Nee ze gaat voorlopig niet naar huis. We hebben besloten met de da om de andere kittens wel te enten en daar kan geen zwak kitten bij zitten. ook al ent ik eos niet ze kan wel de ent reactie krijgen...
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Hoi Brittenbolletje, hoe kan dat dan? Hoe kan een ongeente (zwakke) kitten een reactie krijgen van iets wat niet in haar lijfje wordt gespoten? Weet je dat?
Groetjes, Paula

nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

goed nieuws van eos. hele dag in de tuin gewerkt. maar even kattenforum kijken hoe het met eoa gaat. goedzo meisje
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
paasnini

Bericht door paasnini »

Jeetje net het topic gelezen wat heftig. Mocht je ze morgen bellen vraag dan of ze willen nagaan om haar pancreasenzymen te geven. Dit zirgt ervoor dat de voedingsstoffen beter worden opgenomen. Dit word vaak ingezet bij volwassen katten met Giardia weet niet of het bij kittens een bezwaar is.
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

Eos kan dan heel makkelijk ziek worden omdat ze geen weerstand heeft en de andere kittens zogezegd ingespoten zijn met verzwakte niesziekte, net als mensen dus die van elkaar ziek worden, door handjes te schudden of hihii kusjes te geven.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Ikey schreef:Hoi Brittenbolletje, hoe kan dat dan? Hoe kan een ongeente (zwakke) kitten een reactie krijgen van iets wat niet in haar lijfje wordt gespoten? Weet je dat?

Antwoord is al gegeven door mittenslief.

Het kan heel makkelijk. Dit is vaak ook 1 van de redenen dat als ik mijn volwassen katten ent ze allemaa lte gelijk geent worden. Het vliegt dan toch in de lucht :smile:

paasnini schreef:Jeetje net het topic gelezen wat heftig. Mocht je ze morgen bellen vraag dan of ze willen nagaan om haar pancreasenzymen te geven. Dit zirgt ervoor dat de voedingsstoffen beter worden opgenomen. Dit word vaak ingezet bij volwassen katten met Giardia weet niet of het bij kittens een bezwaar is.
Dat mag je alleen geven als haar pancreas niet goed is. In dit kleine jonge lijfje mag helaas nog niet zoveel in. Ze is amper 9 weken en 600 gram :cry: ... Dus ze heeft al een achterstand van 400 gram..
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Ah, weer wat geleerd ;-) Zou ze hier ook tegelijk enten, maar meer vanwege praktisch oogpunt dat ik maar een keer naar de DA hoef en wellicht korting krijg. Nu weet ik dat het ook beter is voor de gezondheid :)

Hoe gaat het vanochtend? Al iets gehoord? Check ook tegenwoordig eerst dit topic als ik online ben. Even kijken of er nog nieuws is over Eos (prachtige naam trouwens, valt me nu pas op). Ze is een vechtertje, geloof ik :)
Oei, dat is een grote groeiachterstand. Heeft dat ook nog nadelige gevolgen voor later? Of komt dat goed, zodra ze beter is?

Sterkte weer vandaag! Hoop dat ze snel grote sprongen gaat maken :)
Groetjes, Paula

Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Of het goed komt moet nog blijken als ze weer gezond is. Het kan prima een poes van 5 kg worden maar ze moet eerst herstellen.

Ze eet nog steeds alleen vannacht geen ontlasting gehad dus dat is afwachten. vanmiddag ga ik heen. ben al ieder uur aan het afstrepen :)
Plaats reactie