Kat/kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

lief van je dat je je dat nog zo goed herrinnerd...
ik zit net toevallig nog eens alles te lezen in mij topic over tijgertje...
moet dan toch weer een traantje weg pinken....
ik hoop dat dit een gezond katje gaat worden waar wij en minousch veel plezier van mogen hebben....

maar als we het katje volgende week gaan halen is ze 9 weken en moet ze na het weekend geent worden en kijkt de dierenarts haar gelijk na.
maar we gaan morgen eerst nog in het asiel kijken dus jullie horen nog van mioj wat het gaat worden.... :grin: :-P :grin: :-P :grin: :-P ;-) ;-)
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Wij wachten (geduldig :eliar: ) af.
Je gaat in elk geval niet over een nacht ijs, ga ook nu weer op je gevoel af en je wordt uitgekozen door de kat die bij je past
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou nog 2 nachtjes en dan gaan we onze nieuwe
aanwinst halen (vrijdag avond)......
ben nu druk aan het bedenken hoe we haar gaan noemen...
het is het zalmkleurige britje geworden er zaten nog maar 2 kittens in het asiel die weg mochten maar dat waren 2 wilde katjes, en daar moet je heel veel geduld mee hebben om ze huiselijk te maken en ik wil ze niet uit elkaar halen en er dan 1 meenemen ze zijn samen gevonden, maar ze waren zo schuw dat wil ik minousch ook niet aandoen....
dus het word het eerste poesje JOEPIE.... ;-) ;-) ;-) ;-) :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :-P :-P :-P :-P :-P
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Lv070345
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:58

Bericht door Lv070345 »

Mijn zwerver is een droom van een kat.Hij vindt zijn status van huiskat fantastisch .
Vraagt niet om buiten te gaan en is POESLIEF
Gaat op de kattebak

Kortom : blij van hem een kans te geven
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou onze nieuwe aanwinst is er hoor het is een schatje..
ze is lekker druk en kroelt veel en wil alleen maar bij je zijn...
piepen kan ze ook goed en het is echt een doerak...
samen gaat met minousch nu wel goed soms nog ff blazen maar ze
accepteren elkaar nu goed....
de foto's komen er aan hoor :-P :grin: ;-) :-P :grin: ;-) :-P :grin: ;-)
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Gebruikersavatar
Spookje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2005 20:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Spookje »

Hallo,

Ik heb even een vraagje met betrekking tot een nieuwe kitten bij een oudere poes. Ik heb gelezen dat dit geen probleem is en vaak gewoon kwestie van even wennen is. Maar nu is het zo dat onze poes van twee jaar aan één oogje blind is en 100 % doof is. Dit had ze al toen we haar uit het asiel haalden (anderhalf jaar geleden).

Nu willen we dus een kitten erbij nemen maar zijn bang dat de nieuwe kitten dominant zal zijn over onze andere poes omdat de kitten geen 'mankementen' heeft. Ik heb geen idee of dit het geval zal zijn en/of onze huidige poes daar minder gelukkig van wordt. Daarom graag jullie reactie! zouden jullie ons heel erg mee helpen!
Meer informatie en foto's op http://www.purplepalace.nl
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Hai Spookje,

Ik herken je probleem helemaal. Ik heb zelf ook een volwassen poes. Zij was in de opvang waar ik haar vandaan heb heel bang voor andere katten.

Ik heb ook heel lang zitten dubben of ik het zou doen. We zijn eerst voor een gehandicapte kater gegaan, maar door dat mijn eigen kat toen erg aan het kwakkelen was hebben we dat niet door gezet.
Nu komt hier over een een kleine maand een kitten (katertje). Bij het uitzoeken van het kitten heb ik er wel naar gekeken wat de rustigste uit het nest leek (in hoeverre je daar wat van kan zeggen als ze 3 weken zijn).

Ik wil staks sowieso voor het kitten iets van een eigen ruimte creeëren zodat Saar (mijn poes) af en toe de ruimte en rust voor zich zelf heeft. Maar verder weet ik het ook nog niet zo heel goed hoor.
(vind het ook heel spannend ;))
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Spookje schreef:Maar nu is het zo dat onze poes van twee jaar aan één oogje blind is en 100 % doof is. Dit had ze al toen we haar uit het asiel haalden (anderhalf jaar geleden).

Nu willen we dus een kitten erbij nemen maar zijn bang dat de nieuwe kitten dominant zal zijn over onze andere poes omdat de kitten geen 'mankementen' heeft. Ik heb geen idee of dit het geval zal zijn en/of onze huidige poes daar minder gelukkig van wordt. Daarom graag jullie reactie! zouden jullie ons heel erg mee helpen!
Persoonlijk zou ik het niet doen, want je vrees dat de kitten later als hij/zij groot is zal gaan domineren kan inderdaad gegrond zijn. Het hoeft natuurlijk niet, maar de kans is wel groter dan bij een gezonde poes, vooral omdat ze doof én bijna blind is.

Blinde of dove katten kunnen in principe natuurlijk best met andere katten, maar dan zijn ze dat meestal zelf vanaf kitten gewend geweest en niet pas vanaf latere leeftijd. Zo kunnen ze bijvoorbeeld heel goed samen opgroeien met een andere kitten of een oudere kat.

Weet je misschien nog hoe ze in het asiel was met andere katten? Als het daar perfect ging, zal het nu ook weer goed kunnen gaan, maar als ze daar weggekropen in een hoekje zat, zal dat waarschijnlijk nu ook zo zijn als de kitten eenmaal volwassen is.

Ik zou dus nog even bij het asiel informeren naar haar achtergrond en het bij twijfel niet doen...

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Spookje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2005 20:27
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Spookje »

bedankt voor jullie reacties!

We hebben toch besloten het te doen. Onze poes heeft in het asiel met meerdere katten gezeten en was daar ook niet bang en liep daar gewoon rond tussen de anderen.
We hebben het asiel ook even opgebeld en ook zij zeiden dat dit gewoon goed kan gaan.

We hebben de kitten inmiddels opgehaald en ligt nu vredig in haar mandje. Ze hebben al kennis gemaakt en zijn heel nieuwsgierig naar elkaar, dus dat is goed! Nog wel even een paar keer blazen maar daarna toch gelijk weer nieuwsgierig.

We houden jullie op de hoogte!
Meer informatie en foto's op http://www.purplepalace.nl
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Fijn dat je van het asiel te horen kreeg dat het vroeger ook goed ging, dat maakt de kans inderdaad een heel stuk groter dat het nu ook weer goed gaat.

Dus: heel veel plezier met je nieuwe aanwinst en hopelijk worden ze dikke vriendjes!

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Het klinkt in ieder geval goed! Ben benieuwd hoe het verder gaat. Foto's zijn ook altijd leuk :eangel:
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Ik ben er over aan het denken om Luna een vriendinnetje te geven. Ik denk niet dat ik jullie hoef te vragen om mij over te halen...haha

Ik ga morgen naar het asiel waar ze de afgelopen drie weken in het pension heeft gezeten. De verzorgsters daar kennen haar nu wel denk ik en weten dan ook hoe ze is tegenover andere katten en waar ze zich fijn bij voelt.
Ik hou jullie op de hoogte!

Rian
Mauw
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nou daar was ik snel uit!

Ik ben vandaag naar het asiel geweest en daar zat Micha. Een lapjes/schildpadkatje van anderhalf jaar oud. Ontzettend lieverdje en na een lang gesprek met haar verzorgsters over hoe Luna thuis is en hoe dit katje is heb ik besloten haar mee naar huis te nemen!

Op dit moment zit ze onder de bank, na een hele tijd achter de kast te hebben gezeten. Ik laat haar maar, dat zal vast goed komen. Luna ruikt wel 'onraad' maar omdat Micha (die nu trouwens al Siepie heet!) nog schuw is, laat ik Luna er nog niet bij.

Ik hoop dat ze het goed met elkaar kunnen vinden en dat ze dikke vriendinnen worden. Luna was de laatste tijd heel erg aanhankelijk en vroeg veel aandacht, iets wat ze minder deed toen ze nog veel naar buiten ging. Dus ik had het idee dat ze wel wat gezelschap kon gebruiken.

Zodra er weer nieuws is horen jullie t natuurlijk! En o ja, zodra ik foto's heb gemaakt natuurlijk ook! ;-)
Mauw
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nou hopelijk trekt Siepie snel wat bij zodat Luna inderdaad de kans krijgt om te laten zien dat ze graag een vriendinnetje wil ;)
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Siepie trekt voorlopig nog niet bij. Vanochtend vond ik haar achter de koelkast. Daar heb ik haar toch vandaan weten te krijgen, ik vond het niks omdat daar allemaal waspoeder-resten en kabels enzo liggen. Ook vond ik dat ze moest eten en op de bak kunnen enzo, dus heb ik haar bewegingsruimte wat kleiner gemaakt (alleen de keuken en het halletje). Ook had ik wat gaten dichtgestopt om te voorkomen dat ze weer achter de koelkast ging.

Ze heeft, toen ik na een uur ging kijken, toch een opening gevonden en zat weer achter de koelkast. Ook had ze wel gegeten (joepie) maar dit helaas weer net zo snel uitgekotst/uitgepoept.

Nu zit ze weer achter de bank. Luna loopt rond en kan haar niet meer vinden.

Nou, verdere ontwikkelingen volgen!
Mauw
Plaats reactie