Spookje schreef:Maar nu is het zo dat onze poes van twee jaar aan één oogje blind is en 100 % doof is. Dit had ze al toen we haar uit het asiel haalden (anderhalf jaar geleden).
Nu willen we dus een kitten erbij nemen maar zijn bang dat de nieuwe kitten dominant zal zijn over onze andere poes omdat de kitten geen 'mankementen' heeft. Ik heb geen idee of dit het geval zal zijn en/of onze huidige poes daar minder gelukkig van wordt. Daarom graag jullie reactie! zouden jullie ons heel erg mee helpen!
Persoonlijk zou ik het niet doen, want je vrees dat de kitten later als hij/zij groot is zal gaan domineren kan inderdaad gegrond zijn. Het hoeft natuurlijk niet, maar de kans is wel groter dan bij een gezonde poes, vooral omdat ze doof én bijna blind is.
Blinde of dove katten kunnen in principe natuurlijk best met andere katten, maar dan zijn ze dat meestal zelf vanaf kitten gewend geweest en niet pas vanaf latere leeftijd. Zo kunnen ze bijvoorbeeld heel goed samen opgroeien met een andere kitten of een oudere kat.
Weet je misschien nog hoe ze in het asiel was met andere katten? Als het daar perfect ging, zal het nu ook weer goed kunnen gaan, maar als ze daar weggekropen in een hoekje zat, zal dat waarschijnlijk nu ook zo zijn als de kitten eenmaal volwassen is.
Ik zou dus nog even bij het asiel informeren naar haar achtergrond en het bij twijfel niet doen...
groetjes,
Sandra