Nierfalen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7742
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Nierfalen

Bericht door Rik »

Het urineonderzoek bij Bowy was goed (geen eiwitten) maar ze krijgt toch Semintra. Dat de nieren nog voldoende werken om het eiwit te filteren wil niet betekenen dat ze geen "hulp" kunnen gebruiken. Maar ok. Als er uitsluitend nierdieet gegeten wordt en ze eet goed en gewicht blijft goed dan kan het waarschijnlijk ook zonder.

Je hebt het over bloeddruk. Bedoel je bloedonderzoek of echt bloeddruk meten? Is de bloeddruk gemeten? Bij Bowy doe ik geen bloedonderzoek meer omdat het een complete stress-boel was (en dan bedoel ik écht drama). Urineonderzoek kun je wel regelmatig laten doen (1x per half jaar). Daar hoeft ook geen DA aan te pas te komen als je de urine zelf op kunt vangen. Bij Bowy is het een kwestie van een jus-lepel en de urine afgeven bij de balie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Nierfalen

Bericht door Adriana »

Sydney schreef:Ik schrijf toch nog even hier verder; ?
.. reden om te vragen in Pluis verder te schrijven is omdat de info en vragen dan bij elkaar blijven en dat is meer overzichtelijk dan tig verschillende nierfaaltopics, waarin de info voor toekomstige personeeltjes ook niet zo vindbaar is.
bovendien moet iedere keer weer opnieuw daar het wiel worden uitgevonden..

en als je als forumlid nooit in een topic hebt geschreven dan mis je zo'n nieuw topic al snel als je niet via het forumoverzicht maar via 'nieuwe berichten/bekijk je eigen berichten' meeleest. en dat is hoe vrij veel forumleden het forum bijhouden.
maar... aan jou de keus.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Nierfalen

Bericht door Sydney »

Je hebt helemaal gelijk! Ik ga toch overschakelen!
Plaats reactie