nier waarden Mies

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Cerna

Re: nier waarden Mies

Bericht door Cerna »

Oh ja, heb ik zelf naar geïnformeerd: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... ra#p641103 :oops:
miesjetteunlotlara
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2014 11:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nier waarden Mies

Bericht door miesjetteunlotlara »

Hallo allen, Dank jullie wel voor jullie reacties. Mies gaat nog steeds goed, ik heb haar toch maar naar buiten gedaan . Kwam na een uur weer terug dus ze heeft weer alles besnuffeld en de buurt katten gedag gemiauwd. Het water vind ze buiten lekkerder, daar staan 5 grote bakken en vooral de gieter waar zo handig uit drinken is... :edrool: Mies vindt alle voer lekker. Heb net bij de dierenwinkel blikje beaphar nier dieet gekocht. Ook kocht ik voor de andere katten Prins voer.ik kende het niet. Ik had naar Keuringsdienst van waarden gekeken en schrok niet wat er in diervoer zit aan bijproducten want dat wist ik wel. Als vegetariër ben ik alleen maar blij dat als er dan toch dier dood moet dat alles gebruikt wordt. Maar de grote firma's wilden geen inzage geven, wisten niet wat onder bijproducten wordt verstaan, alleen Prins die werd gefilmd in de fabriek, deed niks geheimzinnigs dus dat vind ik sympathiek. Jongen van de dierenwinkel is enthousiast van dit merk en de filosofie van de firma = goed voer zonder poespas (Haha )voor een betaalbare prijs. Nou ja dat laatste valt dan weer tegen. 1,5 kg voor € 15,80 en dat voor 4 grote buiten katten... Met Mies haar dieetvoer, wordt het voor ons wat vaker een boterham tevredenheid en een bordje kattenliefde daar doen we het voor.
Groetjes van
MiesJetTeunLotLara
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nier waarden Mies

Bericht door Dinky »

Wat fijn dat Mies het dieetvoer met smaak eet :-)

Met 4 grote buiten katten zou je ook de 5 kilo verpakking kunnen kopen van prins wanneer ze het lekker vinden, scheelt duidelijk in prijs ;-) Gebruiken ook voornamelijk Nederlandse producten en houden regelmatig open dagen waarbij je zelf ook door fabriek mag lopen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nier waarden Mies

Bericht door Adriana »

miesjetteunlotlara schreef:Met Mies haar dieetvoer, wordt het voor ons wat vaker een boterham tevredenheid en een bordje kattenliefde daar doen we het voor.
kijk eens bij zooplus naar de grote bakken beaphar nat nierdieet, die zijn aanzienlijk goedkoper dan die kleintjes in de winkel. rest in plastic bakje in koelkast, invriezen kan ook.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... phar/28561

en je kunt bij zooplus de kiloprijzen vergelijken en dan zijn er een aantal voeders (bv happy cat, almo) van rond euro 5/6 per kg als je 2 of 4 kg koopt.
10 kg krijg je met drie katten in een jaar wel op.
de tht van de meeste kattenvoeders is rond 2 jaar bij ongeopende staat.
met droogvoer kan niet zo veel gebeuren als je de grote zak zo veel mogelijk luchtdicht afsluit, nadat je er 1/2 kg uitgehaald hebt. droog en koel bewaren en de smaak gaat missch iets achteruit maar de meeste brokjes ruiken erg sterk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miesjetteunlotlara
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2014 11:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nier waarden Mies

Bericht door miesjetteunlotlara »

Lieve mensen, hartelijk dank voor jullie reacties en adviezen. Helaas is Mies weggelopen. Zondag wilde ze niet meer eten. Ik heb van alles gekocht en gekookt maar ze kokhalsde. Ze kroop steeds van me weg. Maandagavond lag ze te rillen. Dinsdagochtend naar de dierenarts en ze kreeg nieuwe antibiotica en een pil tegen misselijkheid. Maar manlief liet smiddags de katten naar buiten en Mies glipt mee. Niet meer kunnen vinden. Buren helpen, maar ze kan het park in, onder huizen, in tuinhuisjes. Dit kan ze niet meer overleven zonder medicijnen , overal is wel water en ze vangt vast wel een muis maar die nieren doen het niet, dus zal ze langzaam vergiftigen.Ik hoop dat ze niet veel lijdt maar ik wil haar hier hebben en laten sterven tussen ons. Ik denkt dat het nu al te laat is om haar nog te helpen. Een vangkooi helpt niet want ze wil niks eten. Heeft iemand een andere tip?
Groetjes van
MiesJetTeunLotLara
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nier waarden Mies

Bericht door Adriana »

ben bang dat ik niks kan bedenken.
dieren die weten dat hun einde nadert verstoppen zich om dood te gaan.
en als er zoveel schuilplaatsen in de buurt zijn is het erg lastig.
ze zal bovendien niet reageren en heeft al een koude nacht achter de rug..
missch even melden bij de plaatselijke dierenambu dat jullie een berichtje krijgen als ze wordt gevonden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miesjetteunlotlara
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2014 11:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nier waarden Mies

Bericht door miesjetteunlotlara »

Mies vrijdagmiddag gevonden. Ze zat in de tuin in een tuinstoel. Wilde duidelijk toch naar huis, naar ons. Met dierenarts gebeld om haar maandag te laten inslapen, want ik zag dat ze het niet meer zou redden. Ze heeft nog een nacht heerlijk tussen ons in gelegen, eten en drinken wilde ze niet, ze kokhalsde. Ik gaf een pilletje tegen misselijkheid met een spuitje water. Een marteling. Gisteren om 3 uur verslechterde zo erg dat ik weekenddierenkliniek belde om haar dan toch te laten gaan. Kon pas half zes komen. Heeft ze niet meer gehaald. Net toen we besloten eerder te gaan en we al onze jassen aan hadden, gaf ze een schreeuw en het was gedaan. We waren gelukkig tot het laatst bij haar. Ben zo blij dat ze naar huis kwam. Nu ligt ze naast haar lief oude Maud. Ik weet niet wat we nog konden doen. Verdriet alom. Voor moeder heb ik afspraak om bloed te laten testen. Misschien een erfelijke afwijking. Nogmaals hartelijk dank voor jullie reacties en adviezen.
Groetjes van
MiesJetTeunLotLara
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: nier waarden Mies

Bericht door castratenkoor »

Sterkte met het verlies van Mies. Toch "fijn" dat ze uiteindelijk thuis is gestorven. Als ze weg was gebleven had je nooit geweten hoe haar einde was.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: nier waarden Mies

Bericht door Dinky »

Fijn dat Mies toch thuis is gekomen zodat je niet meer in onzekerheid zit.
Veel sterkte met het verlies.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: nier waarden Mies

Bericht door Cerna »

Heel veel sterkte met dit verlies!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: nier waarden Mies

Bericht door Adriana »

nieren waren te ernstig aangetast.. en gelukkig dat ze nog wat warmte van jullie aanwezigheid heeft gehad voordat ze insliep, wens je sterkte in deze verdrietige tijd..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
miesjetteunlotlara
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2014 11:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: nier waarden Mies

Bericht door miesjetteunlotlara »

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!
Groetjes van
MiesJetTeunLotLara
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: nier waarden Mies

Bericht door nellebel »

Sterke met het verlies van mies. Fijn dat ze nog is gekomen en daar in haar vertrouwde omgeving kon sterven
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie