Wat moeten we nou doen....

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wat moeten we nou doen....

Bericht door Dinky »

Tja er zit natuurlijk wel een verschil tussen gemiddelde leeftijd van buiten omgekomen katten en gemiddelde leeftijd van katten die buiten komen. Zo is Jopie 20+ geworden met buiten leven maar ingeslapen bij de dierenarts dus niet geregistreerd bij dierenambulance/stichting zwerfdier ;-)

Waar we het in elk geval met zijn allen wel over eens zijn is dat zeker voor zulke jonge katten/kittens van 5 a 6 maanden veel te veel gevaren zijn buiten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Wat moeten we nou doen....

Bericht door Anne87 »

Tja... Maar hoe weten die stichtingen hoe oud onze kat was toen ze doodging en haar hele leven buitenliep? Hoe komen ze aan gegevens van alle buitenkatten in nederland, gestorven of niet? Ik geloof er niks van. Er worden er vast een hoop aangereden op jonge leeftijd maar zonder verdere cijfers kun je geen uitspraken doen over levensverwachting van buitenkatten.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Wat moeten we nou doen....

Bericht door Kattebeest »

Tja, laten we even terug gaan naar waar het allemaal om begon.
Ts is Luna al verloren door een verkeersongeval. Tommy en Simba zijn pas 6 maanden oud. Ts wil ze graag binnen houden (zijn we het allemaal over eens geloof ik...) dus hoe krijgen we moeder zover dat ze mee wil werken?
Binnen houden vergt nogal wat discipline van het hele gezin, en misschien zelfs de nodige kosten voor horren en hordeur. Maakt het extra lastig.

Heb een binnen/buiten kater. Maar omdat hij het dak niet op mag (jaren geleden zag ik hem een keer op de nok lopen, kauwennesten afstropend :shock: ) en ook niet de platte daken van buren onveilig maken kan ik in de zomer boven ook de ramen niet openzetten. Heb op ieder raam een windhaak gezet. Niet te groot want dan glipt hij er toch nog doorheen. En haken in de zomer vastzetten met dun ijzerdraad omdat hij het haakje anders uit het oogje wipt en alsnog door het raam naar buiten glipt ;-) .
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Plaats reactie