Kat moet natvoer van dierenarts, maar gaat in hongerstaking

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Re: Kat moet natvoer van dierenarts, maar gaat in hongerstak

Bericht door Sterretje90 »

Heey allemaal, bedankt voor de tips. Pieter heeft de kip er net toch weer uit gegooid... :'( Is blijkbaar toch nog te grof ofzo... Maar weer aan de Hill's A/D dan, desnoods met een spuitje, en bij de da eens vragen naar die rc. Het is zo ellendig, we zijn al twee weken bezig... Arme Pieter is eigenlijk helemaal niet ziek, zeker nu hij pijnstilling heeft en zijn keelontsteking behandeld wordt, alleen hij heeft zo last van dat haar in z'n maag... :( En één of twee keer per dag spugen als je een keelontsteking hebt is natuurlijk níét fijn. Heb zo met 'm te doen!
Liefs van mij en een pootje van Sir Pieter Thomas Eliot
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Welke pijnstilling heb je gekregen? Mickey reageerde toen hij een keelontsteking had (en overigens óók veel haar in z'n maag had en in hongerstaking was) niet erg goed op de tolfedine. Kun je misschien om cerenia vragen als hij zo veel kotst? Dan zou je hem ook gewoon brokjes kunnen geven (en een pasta tegen haarballen).
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Adriana

Bericht door Adriana »

eveline1982 schreef:Als je rauwe kip wilt geven kan je het beste het eerst invriezen zodat schadelijke bacterien verdwenen zijn.
altijd handig om voorraadje te hebben in de vries, maar je kunt het gewoon rauw geven.
even afspoelen (voor mensenconsumptie ook) want er kan nog wel eens wat desinfectie aanzitten van niet goed gespoelde snijplanken (dat is soms te ruiken)
de eerste salmonella-kat moet hier nog langskomen.
maagzuur maakt daar, als het al speelt, korte metten mee!
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

vindt de relatie van veel spugen en keelontsteking????? zeker een middel tegen de misselijkheid zal op zijn plaats zijn....die van mij heeft ook wel eens keelontsteking gehad maar toen werd er niet gekotst.....en als je hem elke uur een paar stukjes geef???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Adriana

Bericht door Adriana »

als hij zoveel haar binnenkrijgt dan is goed kammen en borstelen, meerdere malen per dag, een must.
en weet je zeker dat hij niet verstopt zit?
margali
Poema
Poema

Bericht door margali »

Vraag me af of het verstandig is om een röntgenfoto en/of echo te laten maken ivm mogelijke verstopping ergens. Heb het gevoel dat bij blijvend braken er meer aan de hand kan zijn dan een keelontsteking.
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Hier was dat niet zo. Een keelontsteking kan de braakreflex triggeren. Nadat de keelontsteking weg was hield het braken ook op.

Enne, Adriana, google eens op salmonellosis in cats? ;)
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Onze katten kregen beide een anti-braak spuit. Het braken was wel gestopt.
Tetsu kreeg via de spuit een combi van a/d, convalesence en anti-haarbalpasta. Elk uur 5 ml.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Hoi allemaal,

Pieter heeft in de afgelopen twee weken al heel veel gehad: twee verschillende injecties tegen de misselijkheid, tabletjes tegen de misselijkheid, haarbalpasta (nog steeds) en nu dus antibiotica en metacam. Voer gaf ik steeds al maar heel kleine beetjes om het uur. Ook is er vorige week zaterdag een rontgenfoto gemaakt, daarop was niks te zien. Zijn dikke darmwand was iets verdikt, verder niks. Vanmorgen weer contact gehad met de dierenarts, die vinden het nu ook mooi geweest dus ik heb hem net gebracht en hij moet een tijdje daar blijven voor onderzoek. Wat is het moeilijk om je schatje zo af te geven, zeg! :( :(

Het probleem is dus: keelontsteking, heel veel haar in de maag, en op de foto een iets verdikte darmwand. Symptomen zijn vooral veel overgeven (wisselend onverteerd of halfverteerd voer, gal, en gal met veel haar), bij fasen iets lusteloos hoewel dat beter gaat sinds de pijnstilling, een gespannen houding (lijkt alsof ie buikpijn heeft). Verder niks, hij is vrolijk en (voor zijn doen, is een luie kater) redelijk actief. Heeft ook zeer goede eetlust. Iemand nog inspiratie...? Hij is dus nu bij de DA en ze bellen me straks om te zeggen hoe nu verder.

Vind dit niet leuk! :( :(
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

He wat lastig allemaal. :( Misschien is een echo toch geen slecht idee. Bloedonderzoek is ook aan te raden. Sterkte!
Maaike

Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Dankje Ms Maaike. Ja, bloedonderzoek gaan ze vandaag sowieso doen, een echo denk ik ook, daar ga ik nog even naar vragen als ik ze vanmiddag spreek.
Adriana

Bericht door Adriana »

oeps... metacam...!!
lees onze berichten hierover en vraag de dierenarts alternatieven toe te passen en neverdenooit meer te injecteren..
kan forse niercrisis veroorzaken en zat goed gedocumenteerde gevallen daarvan op het forum..
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Hoi Adriana, ik weet inderdaad dat er vervelende ervaringen zijn met metacam en ik heb het hier met de dierenarts over gehad. Ze gaf aan dat het bij oudere katten inderdaad problemen kan veroorzaken maar omdat Pieter nog maar drie is, verder helemaal gezond en het maar voor korte tijd is het geen probleem is.

Was nog vergeten te zeggen dat ik het borstelen dat je noemde inderdaad ook steeds gedaan heb, meerdere keren per dag. Maar hij verhaart gewoon veel, heeft ook veel en lang haar en wast zich erg veel.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Injectie metacam kan ook op jonge leeftijd voor ernstige problemen zorgen, voorbeeld is de poes Noa van Annet (cerna).
Probleem is dat niet problemen pas te meten zijn wanneer 75% niet meer werkt. Wanneer er dus 50% nierschade is bij een jonge kat zal dat inderdaad niet meetbaar zijn maar dan is de reserve wel flink vernield ;-)

Ik wil je zeker niet bang praten maar injecties metacam worden regelmatig te hoog gedoseerd door een dierenarts
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sterretje90
Huiskat
Huiskat

Oh sorry, ik was niet helemaal duidelijk, hij heeft metacam niet via een injectie gekregen. Ik geef het hem gewoon met zo'n spuitje in z'n bekkie elke ochtend. Injectie was cerenia (?) en nog een ander middel tegen misselijkheid, eerste keer vorige week vrijdag en tweede keer vorige week zaterdag.
Plaats reactie