De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nee geen 1 is ziek. Ze krijgt van mijn AD. van conveleance support kunnen kittens ook nog eens kaat worden. Dus dat geef ik niet zo heel veel. Als ze daar kaal van zou worden gaat alle energie naar warm blijven. Aanleggen bij mam weinig nut. die heeft niet veel meer. Net weer diarree. Ze heeft van mij wat finidiar gehad, maar dat werkt niet zo snel en weer beetje AD erin. ook wat benebac door haar Ad gedaan voor de goeie bacterien.. ik baal hier van.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6869
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Dinky »

Logisch dat je ervan baalt Mirjam! Helemaal als het beter lijkt te gaan en dan toch weer terugvalt :-(
Net als met Thea en kleine Bruno (uit bloedonderzoek bleken de nieren van Bruno het slecht te doen door nierbekkenontsteking aan 2 kanten) leef ik ook mee met jou. Zou daarom toch misschien een bloedonderzoek overwegen want Bruno was 12/13 weekjes en werd het ook niet verwacht.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ja ik ga het ook overwegen. Ik ga morgen sowieso mijn dierenarts bellen en erheen. Nu ligt ze zo waar bij mama ook al zal die niet veel meer hebben. Maar dat geeft ook wat geborgenheid. heb net wel wat water gegeven en doe ik strakjes nog een keertje. Finidiar gehad tegen de diarree. Ik denk dat ze zich niet lekker voelt omdat het in het buikje zo rommelt vanwege de diarree. Denk ik hoor..
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

is de diarree ook zo vies gelig en slijmerig van kleur?? hier toen wel.
ik hoop dat ze snel weer opknapt zeg., lekker dat ze toch weer bij mama ligt,
de opvangpoes hier had toen echt heel lang melk (gelukkig) volgens mij is dat gewoon
dan nog het beste te verteren voor die kleintjes, heeft ze wel goed gereageerd op vleesjes?
ik denk een beetje met je mee hoor....elk kleintje is toch weer anders.
heb je nog nooit geen problemen gehad met je kittens???
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Nee ze eet nu helemaal niks. ik had het rond 12 uur alles er weer aan qua gewicht. nu net weer 12 mll erbij en er is weer 30 gram af... ik weet het niet meer :(
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

misschien toch iets niet goed aangelegd in het buikje, morgen zeker rap naar de DA?
sterkte voor de nacht.
ik heb trouwens nog nog geen kale kittens gehad hoor van convelesance, ik gebruik het standaard
als ze binnen komen om aam te sterken.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ja naar de DA ga ik zeker weten morgen. Voor nu denk ik weinig nut mede omdat een DA het zelfde doet als ik. Tempen vocht toedienen Ab geven dwangvoeren en eventueel iets erin om de koorts naar beneden te krijgen mocht ze dat hebben. Dit alles heb ik ook in huis.

Echt niet nog nooit van gehoord? Ik zelf heb ze ook nog niet gehad hoor kale kittens daarvan maar colllega fokkers dus wel eens. Dat groeit wel weer aan, maar ziet er dus vreemd uit. Het is ook niet na 1 of 2 keer maar langdurig gebruik.

Zou dat niet raar zijn? als er iets niet goed aangelegd is in het buikje dat er dan nu pas problemen zijn?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

ja ik heb het van onze maine coon fokster toen wel gehoord, dan krijgen ze pas last als je met vast gaat beginnen, ik heb het zelf nog niet meegemaakt hoor(gelukkig). maar ik hoop dat het maar een virusje is natuurlijk. gelukkig dat ze jouw heeft (als zoiets hier met de pleegkittens gebeurt is het snel einde verhaal, want dat mag niet teveel kosten en ze willen het risico niet nemen dat er later wat ergs gebeurt, ik vindt dit het ergste wat opvang betreft maat heb het nog niet ervaren phhh)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Kleine uk is er nog. Vraag niet hoe. Ze is weer afgevallen en zo licht is ze niet geweest al tijden. Ondanks de nachtelijke voeding. Ze heeft vannacht niet gepoept waar ik blij om ben. Ze heeft een beetje op mijn bed lopen spelen. heb haar op de bak gezet daarna en toen weer diarree. ik weg gehaald en daarna ging ze ook nog eens braken. ze loopt nu leeg aan 2 kanten. Ik kan er niet meer tegen op boksen qua voedsel en vocht. dus wij staan om 9 uur bij de dierenarts.

Inslapen hebben wij zelfs al in onze mond gehad :(. dit doet pijn :(
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik lees nU pas alles
wat sneu
sterke!!
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Dank je.

Net weer gespuugd. Jeetje ze gaat nu steeds harder achteruit :cry:
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: De problemen met het kitten

Bericht door BillyJean »

Jeetje, zoals je het beschrijft is het heel ernstig. Sterkte bij de DA
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5519
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: De problemen met het kitten

Bericht door nellebel »

heel veel sterkte bij de DA. Hoop dat het goed gaat komen. en zo niet is het heel hard,maar dan heb je er alles aan gedaan. mijn duimen draaien nu op volle toeren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger
Berichten: 1143
Lid geworden op: 22 okt 2012 16:22

Re: De problemen met het kitten

Bericht door Brittenbolletje »

Ze zit nu bij de DA. het is erop of er onder. iets tegen braken gehad. de temperatuur gaan ze proberen te doen stijgen. en wat vocht geven. als ze nergens op reageert dan word het een hopelose zaak,
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

kippevel krijg ik er van, het is vreselijk als je zo'n klein ding ziet vechten en het soms hopeloos is, nogmaals heel veel sterkte, duim voor je mee
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie