Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HELPP

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door kansarmedieren »

Tegen schimmel helpt geen homeopathisch middel wel om de weerstand te verhogen.
peggy72

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door peggy72 »

Mijn katten zijn het bewijs dat het wel helpt
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door kansarmedieren »

Tegen schimmel helpt echt geen homeopathie schimmel verdwijnt op den duur ook weer ook als je het niet behandelt. Maar je hebt dan wel kans dat je kat drager is geworden van de schimmel.
peggy72

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door peggy72 »

laat ik het anders formuleren....een terugkerende schimmel die maar niet weg wil is nu uitendelijk wel weg met homeopathie. Dus het werkt
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door kansarmedieren »

Laat maar we zullen het niet eens worden want het wordt een welles nietes discussie....
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door Ms Maaike »

Baat het niet, schaadt het niet, toch? En waarom zou een homeopathisch middel niet helpen? Je hebt echt megaveel middeltjes, dus om nou te zeggen dat geen elk homeopathisch middel helpt... Toegegeven, ben zelf ook een scepticus, maar heb van zo veel baasjes gehoord dat hun dieren opknappen na een homeopathische behandeling. En soms gaan dingen inderdaad vanzelf weg, maar het niet terugkomen van kwaaltjes kan prima het gevolg zijn van een homeopathische behandeling. Valeriaan is ook homeopathisch, het helpt mijn katten wat relaxter naast elkaar te leven. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door kansarmedieren »

Varleriaan is geen homeopathie maar fytotherapie niet de dingen door elkaar halen fytotherapie is heel anders. Schimmel is erg hardnekkig en moet echt met zware medicijnen bestreden worden als je er van af wilt. Ik geloof erg in homeopathie gebruik het ook voor mijn dieren ben ook bij een dierenarts die homeopaat is Westerhuis in Dodowaard. maar je moet wel eerlijk blijven Westerhuis zegt ook het kan niet wel weerstand verhogen enz maar niet de schimmel zelf bestrijden.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door Ms Maaike »

Mijn nederige excuses voor de grove fout die ik zojuist heb gemaakt. Ik zal me verder niet mengen in deze discussie aangezien ik een gebrek aan juiste kennis lijk te hebben.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door Anne87 »

Maar als homeopathie zo goed werkt... Waarom is dan deze nieuwe regel aangenomen? http://www.avogel.nl/nieuws/Homeopathie ... aal.php#01

Verder vind ik het heel raar om te denken dat homeopathie schimmels weg kan halen. Als dat daadwerkelijk zo was, zou het toch wel een geregistreerd medicijn zijn, vermoed ik. Maar ik ben mogelijk ook gewoon een te grote scepticus en heb het meer op de geregistreerde medicatie.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door Dinky »

@Anne: volgens mij is dat omdat er claims op de verpakkingen staan die verkeerde verwachtingen wekken. De medische wereld is daarnaast niet zo gecharmeerd van kruidenmiddeltjes omdat daar geen octrooi (of patent) op aangevraagd kan worden en dus veel minder geld mee te verdienen valt. Om een medicijn te registreren zal er echter wel veel geld betaald moeten worden wat dus zeer moeilijk terug te verdienen is.

Echter is er hier sprake van een schimmel die een hardnekkige bestrijding nodig heeft. Ik zou dan persoonlijk niet overgaan op homeopathie maar de reguliere middelen gebruiken.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door Anne87 »

Ja dat bedoel ik dus. Verkeerde verwachtingen, oftewel: je kunt niet garanderen dat het werkt. Misschien werkt het bij sommigen, maar lang niet altijd en overal.
Als het om stress oid gaat, zou ik best homeopathische dingen willen gebruiken bij de katten, maar bij schimmels en andere hardnekkige problematiek, zou ik toch gewoon een regulier medicijn of middel gebruiken.
peggy72

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door peggy72 »

Verkeerde verwachtingen ? ik heb bij medicijnen van de dierenarts altijd de grote hoop dat ze aanslaan en dan weer de tegenslag als het probleem maar terug blijft komen.

Niesziekte ging niet over met antibiotica, terug kerende koorts, neusuitvloeiing en oogprut met homeopathie wel over
chlamydia ging niet over met medicijnen met homepathie wel
candida.....over dankzij homeopathie.

Mijn katertje is recent overleden aan FIP, bailey kreeg exact dezelfde symptomen zie ander topic. Ze krijgt nu een anti viraal homeopatisch middel en nog 3 losse granules en knapt weer helemaal op. Zelfs de dierenarts is verbaast. Een van de middelen heet pulsatilla....en zoals er al opgemerkt werd in een ander topic wekt dat ook krolsheid op....en dat zijn ze ook allemaal geworden.

voor mijn katten werkt het dus en wij zijn daar heel blij mee
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door mittenslief »

Wij zijn heel blij dat het bij jouw Bailey aanslaat, dat is geweldig. Ik heb het hier helaas allebei gehad, de FIP bij mijn katertje Simba (was snel naar de hemel) en ook schimmel. Schimmel is net als FIP heel hardnekkig, zelfs mijn dochter heeft eronder gezeten, maar is bij mij gelukkig onder de katten niet verspreid, ik heb ze allemaal met intrafungol behandeld en het huis om de 2 dagen bespoten met imaverol, gewassen heb ik mijn katten niet.
de FIP is natuurlijk een ingewikkeld verhaal, besmettelijk is het niet meer in dat stadium dat is alleen het coronavirus, maar hoe dan ook er sterven er veel te veel aan.
ik hoop dat jouw bailey weer snel de ouw wordt.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
meiske48
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2012 01:07

Re: Ringworm besmetting, door dierenarts fout of niet ??? HE

Bericht door meiske48 »

peggy72 schreef:Mijn katten zijn het bewijs dat het wel helpt
Ik heb ook een kat met ringworm. Welke hom. middelen heb jij gebruikt?
Plaats reactie