Dierenarts wijst ons op andere voeding, wat vinden jullie?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Renatevanderveer

Re: Dierenarts wijst ons op andere voeding, wat vinden julli

Bericht door Renatevanderveer »

Bedankt voor jullie reacties!
Voor nu laat ik het eerst zo, omdat Bounty nog niet geholpen is.

Adriana, ik begrijp dat Snickers en Bounty een andere stofwisseling hebben, ze zijn immers totaal verschillend.
Iets van Hills of Sanabelle heb ik nog niet geprobeerd (wel de snoepjes van Sanabelle), dat zou ik inderdaad ook nog kunnen proberen.
Ik hoor van meerderen hier op het forum dat ze Hills voeren.

Ze zijn nog jong, dus het kan nog.
paasnini

Bericht door paasnini »

Bij binnenkatten die minder beweging krijgen dan buitenkatten is voeding met minder koolhydraten en beweging belangrijk. Bedenk wel dat in de lightvoedingen en de sterrilised voedingen meer vezels (is vaak meer koolhydraten) en (gebakken) lucht is toegevoegd. Bij overgewicht en om het te voorkomen zou ik aanraden een voeding te kiezen met minder koolhydraten. Dit zijn voornamelijk de graanvrije brokjes zoals Orijen, Acana, Applaws, Taste of the wild, Nutrivet en Arden Grange. Deze voedingen hebben een kh-percentage tussen 15% en 22 % terwijl de voedingen van rc, Hill's etc een kh-percentage hebben dat tussen 30en 43% ligt.
Nog gezonder is alleen volledig natvoer geven zonder suiker en granen ( maar is lastiger dan brokken) of kvv. O en dat dat slecht voor de tanden is, is een fabeltje.
Renatevanderveer

Bericht door Renatevanderveer »

Hier krijgen ze juist momenteel wat extra voeding, om een beetje aan te komen.
Vooral onze jongste poes, Bounty, die weegt een kleine 2 kilo.
Maar bedankt, als het zover is, zal ik dit topic nog eens doorlezen!
Plaats reactie