kitten erbij

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

Ik zie nou pas dat jij ook een Bob hebt. Wat een toeval, maar we hebben nog een gezamenlijke passie. Ik heb ook een aquarium. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
ik heb eerlijkheidshalve wel mijn twijfels of Bob een Britse korthaar is. Wie zet zo'n nestje nu in hemels aan op straat, maar dat geldt voor alle andere katten natuurlijk ook. Maar samen met het brutale gedrag heb ik toch mijn twijfels. Eerlijk gezegd maakt het me ook helemaal niets uit. Als we het samen maar gezellig hebben. En dat hij gezond is natuurlijk.
paasnini

Re: kitten erbij

Bericht door paasnini »

Wat ben jij een fijne vent, eerst neem je de Bengaal in huis en nu zoek je er ook nog eenvriendje bij. Helemaal super. Maar ik kan mij goed voorstellen dat Tijger een speciaal plekje heeft. Ga alleen voor Bob als er echt een duidelijke klik is. Ik ben benieuwd, succes vanmiddag.
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

Helaas is er iets misgegaan in de communicatie bij de medewerkers van het asiel. Diegene wie ik gesproken heb heeft helaas niet doorgeven dat er waarschijnlijk al een nieuw baasje voor Bob was.
Het toeval wil nu dat Bob vanmiddag eerder al door een gezinnetje is opgehaald.
Erg jammer voor Tijger en mij, maar evengoed mooi dat Bob geplaatst is. Daar gaat het tenslotte om.
De zoektocht gaat verder.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Ach wat jammer - maar net wat je zegt, fijn voor Bob. Hopenlijk krijgt hij een goed leven.
Ben je nog naar andere katten wezen kijken?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

@Dinie,

Ik heb zeker nog gekeken naar andere katers maar ze waren eigenlijk allemaal te oud. Tenminste om samen met Tijger op te laten groeien. Veel katers van 3 of 4 jaar en nog ouder. Ze hadden ook veel kittens die ik dan eigenlijk weer te jong vond.
Ik zal dus nog even verder moeten zoeken. Ik wil aankomende zaterdag nog een aantal asielen bezoeken hier in de buurt, wellicht vind ik dan wat. Ik heb ook nog een lijntje open bij een cattery om nog te zoeken naar een bengaal van ongeveer dezelfde leeftijd, maar dat zal moeilijk worden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Verstandig lijkt me. Ongeveer een half jaar zou perfect zijn, wat voor ras dan ook.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kitten erbij

Bericht door pinguin »

Suc met je zoektocht. Leuk dat je toch een maatje er bij gaat nemen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

Vandaag ga ik op pad om een kameraadje voor Tijger erbij te zoeken.
Ik ga drie asielen bezoeken en heb nog een adres gevonden waar ze nog een bengaal te koop hebben. In de loop van de dag laat ik even horen of ik een maatje heb kunnen vinden.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Spannend - succes in je speurtocht!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kitten erbij

Bericht door pinguin »

Ben benieuwd of het is gelukt?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Die is vast nog niet terug, er was een heel programma af te werken.
Ben benieuwd of de match gevonden is!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kitten erbij

Bericht door Dinky »

Ben ook erg benieuwd of het is gelukt.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Mark Kleinhesselink
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012 09:52

Re: kitten erbij

Bericht door Mark Kleinhesselink »

ik heb de drie asielen vandaag bezocht maar helaas heb ik geen geschikte metgezel kunnen vinden. Ook hier weer veel katers en poezen van een aantal jaren oud. Er was wel een leuke htk maar die was zo rustig dat ik bang ben dat hij het onderspit delft tegen Tijger. Het is toch allemaal lastiger dan ik gedacht/gehoopt had maar het moet voor mijn gevoel wel kloppen. Bij de bengaal ben ik nog niet wezen kijken omdat op verzoek van de eigenaresse de afspraak verzet is. Aangezien het anderhalf uur rijden is lukt dit door de week niet en ga ik volgende week zondag kijken. Toch blijf ik nog wel kijken in de tussentijd, je weet maar nooit wat je nog tegenkomt. Bedankt voor alle belangstelling.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kitten erbij

Bericht door castratenkoor »

Lijkt me dat je heel verstandig en doordacht bezig bent. Kan ik alleen maar toejuichen.
Hoe oud is de bengaal waar je zondag gaat kijken? Wie weet wordt dat DE perfecte combi.
Als dat niks wordt zou je ook aan een half was oosterse kat kunnen denken, die zijn ook pittig en nadrukkelijk aanwezig, ook dat zou kunnen matchen in mijn optiek. Met de nadruk op kunnen, zekerheden heb je nooit. En als de nieuwe kat er is, weet je dat het eerst een 3-4 weken afzien wordt. met veel geduld en liefde kom je heel ver vaak.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kitten erbij

Bericht door achtpuntzes »

@ mark kleinhesselink:

hoi,

ik weet niet waar je vandaankomt, maar bij ons in het asiel zitten wel een aantal leuke jonge katertjes...

http://www.dierenasiel-bommelerwaard.nl

ze zitten in Bruchem, een paar kilometer onder Zaltbommel.

zelf zat ik te denken aan Leon, een superlief, supersociaal katertje van 6 maanden. een heel speels, brutaal, en heel aanhankelijk beestje, een open karakter, en superlief voor al de andere katten. Leon op schoot accepteert het zelfs als er een andere kat bij komt liggen. daarnaast is Leon enorm zelfverzekerd, en voor de duvel nog niet bang. ja, ik ben als een baksteen gevallen voor leonneke, maar ik zit zelf al vol (3 poezen in een flat is wel genoeg)

omschrijving:

Naam
Leon (jong)

Ras:
europese korthaar

Geslacht:
Kater

Leeftijd:
6 maanden

Dit is knappe Leon van 6 maandjes jong. Leon is als zwervertje bij ons binnen gekomen en daarom is er helaas niets bekend over zijn achtergrond. Leon is een lief katertje en vindt het heerlijk om lekker te knuffelen, maar spelen vindt hij helemaal het einde. Voor Leon zou het leuk zijn als hij een speelmaatje krijgt. Zo kan hij goed zijn overtollige energie kwijt.
Komt u eens kijken bij onze lieve Leon?

(foto op de website)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Plaats reactie