Kat drinkt erg veel

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Gebruikersavatar
Seetje1980
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Drinken

Bericht door Seetje1980 »

Hey Nemo,

Had je snijbloemenvoedsel (pokon/chrysal o.i.d.) zitten? Je had de bloemen wel weg gegooid maar misschien heeft ze van dat water gedronken en als er van dat spul in zit moet je denk ik toch even een spoedje ervan maken. Lijkt me in ieder geval niet gezond als ze dat binnen gekregen zou hebben. Succes!!!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Drinken

Bericht door pearlsofpassion »

De ene vergiftiging is de andere niet, waar het op werkt is afhankelijk van welke plant het is.
Gewoon omdat het zo plots opkomt en dan net over drinken gaat, gaat mijn idee sterk die kant uit...

Ik heb het al gezegd, ik zou het zeker niet vertrouwen.
Als ze er nierfalen van heeft, kan ze nu nog gered worden...

Wat Seetje zegt is ook waar. En ook zal er vocht van de plant in het water terecht zijn gekomen... Allemaal niet goed.
Heb je het water al weggegooid? Anders zou ik dat meegeven en al je planten eens goed nakijken op knaagsporen.
DA'n zijn al een stuk verder als ze weten waar het van komt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Hoihoi,

Met Nemo is opzich alles goed we zijn erachter gekomen wat ze gegeten had.
Een of andere vetplant die is regelrecht de kliko ingegaan.
Ze is verder niet zieker geworden nu gaat het wel weer.
Bedankt voor jullie reacties !

Kusje van Nemo
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door nellebel »

gelukkig, die nemo toch. plantjesknager.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door Adriana »

maarre, dan heeft Nemo toch behoefte aan iets plantaardigs en een lekkere pot kattengras/tarwegras is missch een idee?
en fijn dat het hoogstwaarsch goed is afgelopen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Ja precies :).
Alleen ze blijft veel drinken en eten ze komt geen grammetje aan.
Ze is wel erg levendig enzo maar ook zwaar vervelend serieus ze pest nu zelfs mijn konijn nooit gedaan en terroriseert de boel doet alleen nog maar mauwen de hele dag word er soms zenuwachtig van.
Maar verder is het wel een schatje hoor.
Wat kan Nemo nou toch hebben?
Ik word er gek van als we naar de DA gaan worden we altijd weggestuurd met ja ik weet het niet precies en dan krijgen we weer een of ander anti-biotica kuurtje mee.
IS er iemand die deze klachten van de kat herkent.
NEmo ligt dan bevoorbeeld eerst rustig en rent dan de hele kamer door en gaat dan in ene keer weer liggen ??
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door pearlsofpassion »

Verveling?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Oja en haar anus is altijd vies niet echt ontlastingresten maar een beetje bloed enzo maar toen zeiden ze dat dat van de diaree kwam wat ze nu al een tijdje niet meer heeft.
Maar ze hebben het ook al een keer gezien voor haar diaree periode maar wist toen niet waar het van kwam misschien wormen maar daar is ze goed tegen behandeld
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Ze heeft enorm veel speelgoed krabpaal etc probeer elke dag met haar te spelen heeft ze niet altijd zin in ze doet ook veel bankhangen en slapen hoor. Ze wilt vaak niet spelen.
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door Adriana »

N-E-M-O schreef:Ja precies :).
Alleen ze blijft veel drinken en eten ze komt geen grammetje aan.
Ze is wel erg levendig enzo maar ook zwaar vervelend serieus ze pest nu zelfs mijn konijn nooit gedaan en terroriseert de boel doet alleen nog maar mauwen de hele dag word er soms zenuwachtig van.

en dan krijgen we weer een of ander anti-biotica kuurtje mee.

NEmo ligt dan bevoorbeeld eerst rustig en rent dan de hele kamer door en gaat dan in ene keer weer liggen ??
is Nemo de enige kat die je hebt? dat rondennen is heel normaal hoor, dan moeten ze hun energie kwijt en sjezen ze van hot naar her. zou je in een huis wonen met een paar verdiepingen dan zul je zien dat ze van boven naar beneden de trap op en afsjeest.

k zou stoppen met het geven van antibiotica, dat is slecht voor de darmflora en als je da geen infectie kan vinden, dan heeft het ook niet zo veel zin en doet meer kwaad dan goed.

wat dacht je van een pot met (tarwe)kattengras voor Nemo?

is er bij Nemo ooit een goed bloedonderzoek gedaan en hoe oud is Nemo eigenlijk?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door nellebel »

zomaar spelen willen ze ook niet. je moet ze echt uitdagen. hier nog zo'n schranser die geen gram aankomt. maar die verbruikt behoorlijk wat energie. als je het gevoel hebt dat er iets niet goed is, terug naar de DA. je niet laten afschepen met AB als ze niet weten wat er is, dat maakt alleen maar meer kapot. dan evt andere DA. en konijnen pesten. het blijft natuurlijk een jagertje he, en als je niets anders aanbied. een muisje om te spelen prima, maar als dat muisje niet beweegt is er niks aan voor nemo.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Ja nemo is de enige kat, we gaan als het goed is verhuizen en als dan alles rustig is gaan we sparen voor een andere willen graag een scotisch, ragdoll of heilige birmaan.
Nemo uitdagen doe ik wel hoor ik vind het namelijk erg leuk om met haar te spelen :).
Ik heb wel speciaal voer voor haar wat sowieso geen kwaad kan voor de darmen ze krijgt oko geen extra's meer (kipfilet uitzondering).
Omdat ik bang ben dat eerst daags haar darmen kapot zijn van alle anti-biotica etc dus ben erg voorzichtig.
Was toevallig vanmiddag bij de bloemenwinkel voor kattengras hadden ze niet dus maandag even ergens anders heen dan kweek ik dta zelf :).
Nemo word in Oktober 9 jaar bij Nemo is in Maart wel een bloedonderzoek gedaan maar daar kwamen toen alleen wat kleine dingetjes uit.
Van andere dieren weet ik dat wel maar dat doet ze eigenlijk nooit klein eigenwijsje :).
Konijn heeft het overleeft hoor is ook niet zo moeilijk Hollandse hangoor die laat zich niet zomaar pesten haha.
Hoop dat we echt snel een maatje voor Nemo kunnen kopen :).
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door pearlsofpassion »

Heeft Nemo al kattenvriendjes gehad? En hoe lang is dat geleden?
Want als ze haar hele leven al alleen is, dan kan je daar nu echt geen andere kat meer bij plaatsen hoor. De kans dat je dat met veel moeite en inzet nog over de tijd van maanden leefbaar krijgt, acht ik ontzettend klein. Dus zou ik dat zeker niet met een raskat testen...
Bovendien zou je er haar geen plezier mee doen.

Als ze al haar hele leven alleen is, zal je je raskattendroom nog een heel aantal jaren moeten opbergen, hoe spijtig ook. :-(

Als ik een suggestie mag doen: een maatje voor je konijn in de plaats?
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
N-E-M-O
Lynx
Lynx
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 jun 2011 22:20

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door N-E-M-O »

Nee Nemo heeft altijd met katten samen gewoond ze moest toen alleen weg omdat ze niet met de andere overweg kon ze was dominant?
Laatst de oude baasjes gemaild dat we er een kat bij wouden zeiden ze dat kan prima moet je doen zal Nemo leuk vinden.....
Ik zou het niet spijtig vinden hoor als het niet kon wel jammer maar voor Nemo hebben we echt alles over.
Maatje voor mijn konijn wil ik wel... maar zij is dus wel altijd alleen geweest en mijn vriend heeft het helaas niet zo op konijnen.
Stomme vraag, kan een Cavia ook bij een konijn :P ?
Het is wel een joekel hoor weegt 6 kilo !
Maar weer even over Nemo wij werken sinds kort allebei eerst alleen mijn vriend dus zit ze nu wel wat meer alleen en als we er zijn geven we haar alle aandacht maar misschien voelt ze zich toch wat eenzaam ?
Een kat laat zijn pootafdruk op je hart achter. Shen1. + Nemo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat drinkt erg veel

Bericht door pearlsofpassion »

Hmmm ja. Hoelang is Nemo dan al alleen?
Ik vind het altijd vreemd dat mensen poezen percé alleen willen plaatsen maar dan wel zeggen dat ze met andere katten kan. Was dat dan in de eerste plaats niet helemaal juist?
Enfin, doet er niet toe. Ik hoop dat ze het heel leuk gaat vinden, een ander katje.
En dominantie... tja, er moet altijd iemand de dominantste zijn. ;-)

Over je konijn: Nee, een cavia kan echt niet bij een konijn!! Onder geen beding! Ze begrijpen elkaar niet, moeten vrij verschillende verzorging en zijn op verschillende momenten wakker. Een konijn kan een cavia verwonden en zelfs verkrachten. Bovendien hebben ze dus niets aan elkaar.
Een konijn is dan nog beter af met je kat.
En waarom zou je vriend dan wel een cavia willen, vraag ik me voorzichtig af? :-)
1 konijn heb je toch al, dus wat maakt dat tweede dan uit? Konijntjes bloeien helemaal open met een vriendje en dan heb je er tenminste echt wat aan. Niets dat zo rustgevend is als twee konijnen die samen liggen soezen of met elkaar knuffelen. En niets zo vrolijk als een konijn dat gelukkig en levendig rondhupst.
Ik ga ervanuit dat je konijn nu ook wel gelukkig lijkt, maar dat is toch nog altijd wel een groot verschil met als ze met 2 zijn...
Bij een konijn maakt het dus niet uit dat ze hun hele leven alleen zijn geweest, dat zijn echte groepsdieren die altijd in gezelschap zijn. Katten vormen lossere associatie's. Het kan wel even aanpassen zijn, en ze kan zich wat dominant opstellen of net bang worden, maar als je naar een ervaren opvang gaat, helpen ze daar zeker bij tot je konijn op haar gemak is. Dat duurt meestal niet meer dan een dag, vaak nog minder lang.
Als je nog vragen hebt ivm konijnen, mag je die altijd stellen. ;-)
Misschien wel beter per pb... dan vervuilen we daar geen topics mee. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie