Oplossingen tegen stress

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Oplossingen tegen stress

Bericht door Adriana »

http://home.scarlet.be/dieren.kliniek/m ... hiater.htm
er is zoiets als 'oversprong-gedrag', dan is er iets, schrik of irritatie en een kat uit zich dan doorgaans in likken of vachtbijten of rugrollen..
bovenstaand is een duidelijk verhaal en anders zelf even /goegelen/zoeken op 'oversprong gedrag kat'
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Oplossingen tegen stress

Bericht door castratenkoor »

Valeriaan druppen je op een kussentje en/of speelgoed/pluche beest of zo.
Hier heb ik er veel goede resultaten mee. Katten die catnip niks vinden worden wel blij van valeriaan.
Het gaat om de geur, je moet het niet ingeven.
Wees wel voorbereid op een zweetvoetenlucht.
Ik koop het altijd bij de apotheek, flesjes van nog geen 3 euro.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Oplossingen tegen stress

Bericht door Anaheim »

Als ik zo lees over dit oversprong gedrag herken ik Romy daar wel in. Ook zij kan van het een op andere moment door het hele huis rennen en opeens gaan stilstaan. Of dus inderdaad gaan wassen als ze niet goed weet wat ze met een situatie aanmoet of geirriteerd is.

Had er nog nooit van gehoord.
Straks dus maar even valeriaandruppels halen.
Dat doe ik dus op een voorwerp maar doe ik dat dagelijks?
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Oplossingen tegen stress

Bericht door Anne »

Je kan het dagelijks doen, niet teveel druppelen in 1x, het is sterk spul ;-) En het riekt inderdaad niet erg fris Je krijgt er ook vlekken van dus ik zou het op iets ouds doen ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Oplossingen tegen stress

Bericht door Anaheim »

Nou heb net de valeriaandruppels op een zacht balletje gedaan en ze liggen nu allemaal als idioten om dat balletje heen :lol: Ook Romy gelukkig, dus hoop dat ze hiermee rustiger wordt en minder gaat likken
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Oplossingen tegen stress

Bericht door pearlsofpassion »

Het blijft wel een dag of 3 hangen, dus dagelijks is niet nodig.
Als je echt een kat met stress hebt, merk je vanzelf wanneer het weer nodig is aan haar gedrag.
En probeer het niet echt altijd te doen, want dan heb je kans dat ze verslaafd worden. Dat wil dan zeggen dat het gedrag veel erger wordt dan voorheen als ze het niet meer krijgen.

Kleintje heeft ook eventjes moeten afkicken op een bepaald moment, want ik merkte dat ze het echt NODIG had, en dat vond ik niet goed. Nu vind ze het gewoon leuk als het af en toe langskomt en geef ik het als ze het extra moeilijk heeft met Luis zijn dominantie.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie