Twijfels: Moos twee maatjes of toch niet?
Re: Twijfels: Moos twee maatjes of toch niet?
Neo is een binnen en buiten kat.
Hij heeft de vrijheid om te doen wat hij wil, en doet dat wanneer hij het wilt.
Zo vertelt de mevrouw van Neo dat mij.
Nu is Moos dat ook, dan bedacht ik dat ze samen een front tegen mij zouden kunnen vormen.
Hoewel ik van plan ben een ren te maken op m'n dakterras wanneer we verhuizen.
Toch zou een binnenkat beter zijn.
Maar hoe zeker ben je daarvan als je een beestje uit het asiel haalt????
Hij heeft de vrijheid om te doen wat hij wil, en doet dat wanneer hij het wilt.
Zo vertelt de mevrouw van Neo dat mij.
Nu is Moos dat ook, dan bedacht ik dat ze samen een front tegen mij zouden kunnen vormen.
Hoewel ik van plan ben een ren te maken op m'n dakterras wanneer we verhuizen.
Toch zou een binnenkat beter zijn.
Maar hoe zeker ben je daarvan als je een beestje uit het asiel haalt????
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)
In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Een 'binnen- en buitenkat' bestaat in mijn ogen niet, het is dan een buitenkat. Hou er rekening mee dat die vrouw misschien haar kat heel graag aan jou wil geven, dus je tevreden wil stemmen. Ik wil niet van het slechtste uitgaan, maar er wel rekening mee houden.
Bij het asiel hebben ze vaak een historie van de kat van de vorige eigenaar, niet van zwervers uiteraard. Maar er zijn voldoende afstandskatten die wel een duidelijk historie hebben. Ik denk dat ze daar wel eerlijker zullen zijn dan de vrouw van Neo... Voelt een beetje raar, of iklees het verkeerd, kan ook.
Luister naar je gevoel, je neemt een kat voor zijn/haar leven! Nooit uit medelijden een kat nemen, hoe sneu ook. Als het niet klikt heb jij een probleem, net als de kat(ten).
Veel succes met je beslissing!
Bij het asiel hebben ze vaak een historie van de kat van de vorige eigenaar, niet van zwervers uiteraard. Maar er zijn voldoende afstandskatten die wel een duidelijk historie hebben. Ik denk dat ze daar wel eerlijker zullen zijn dan de vrouw van Neo... Voelt een beetje raar, of iklees het verkeerd, kan ook.
Luister naar je gevoel, je neemt een kat voor zijn/haar leven! Nooit uit medelijden een kat nemen, hoe sneu ook. Als het niet klikt heb jij een probleem, net als de kat(ten).
Veel succes met je beslissing!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
Ik vind het ook een raar verhaal. Een kitten vanaf 4 weken in huis.... maar wel schuw..... 4 jaar op de huid gezeten..... Waarom heeft ze hem niet al veel eerder herplaatst of naar het asiel gebracht? Bovendien is het een kat die gewend is naar buiten te gaan. Ik heb grote twijfels
.
Voel je niet geroepen om die vrouw te helpen, maar denk om je eigen situatie. Ze kan de kat ook naar het asiel brengen, dat is minder zielig dan hem te laten waar hij is. Het is best mogelijk dat het wel een leuke kat is en dat hij bij jou tot rust komt, maar ik zou niet aaa een buitenkat beginnen. Niet naar buiten kunnen, is voor deze onzekere kat nog een stress-factor erbij..

Voel je niet geroepen om die vrouw te helpen, maar denk om je eigen situatie. Ze kan de kat ook naar het asiel brengen, dat is minder zielig dan hem te laten waar hij is. Het is best mogelijk dat het wel een leuke kat is en dat hij bij jou tot rust komt, maar ik zou niet aaa een buitenkat beginnen. Niet naar buiten kunnen, is voor deze onzekere kat nog een stress-factor erbij..
- pearlsofpassion
- Tijger
Ik ben het helemaal met het vorige eens.
Je moet in de eerste plaats aan je eigen huisje denken. Je moet de perfecte match voor Moos zoeken want dat was het eerste probleem, dus moet je dat probleem proberen op te lossen en niet nog een probleem erbij halen.
Ik vind het ook een beetje een raar verhaal en ik zou ook eens goed met die mevrouw praten over de kat haar verleden, hoe hij zo geworden is en hoe hij eigenlijk reageert op de andere katten.
Als je er geen enorme klik mee hebt zou ik nog wat meer rondkijken in de asielen.
Ik vind ook dat je het best negatief kan kijken eens je voor een kat staat omdat je altijd jezelf wel kan wijsmaken dat het gaat lukken en gaat klikken, maar eens je de juiste kat hebt kan je jezelf niet meer wijsmaken dat het niet gaat lukken... Dan weet je gewoon dat dat de juiste is... Zo heb ik het toch aangevoeld. Maar ik snap ook wel dat Moos liever vandaag dan morgen een nieuw vriendje heeft. Ik zou wat gaan rondkijken in verschillende asielen, wie weet is er wel ergens een kat die jou kiest!
Veel succes
Je moet in de eerste plaats aan je eigen huisje denken. Je moet de perfecte match voor Moos zoeken want dat was het eerste probleem, dus moet je dat probleem proberen op te lossen en niet nog een probleem erbij halen.
Ik vind het ook een beetje een raar verhaal en ik zou ook eens goed met die mevrouw praten over de kat haar verleden, hoe hij zo geworden is en hoe hij eigenlijk reageert op de andere katten.
Als je er geen enorme klik mee hebt zou ik nog wat meer rondkijken in de asielen.
Ik vind ook dat je het best negatief kan kijken eens je voor een kat staat omdat je altijd jezelf wel kan wijsmaken dat het gaat lukken en gaat klikken, maar eens je de juiste kat hebt kan je jezelf niet meer wijsmaken dat het niet gaat lukken... Dan weet je gewoon dat dat de juiste is... Zo heb ik het toch aangevoeld. Maar ik snap ook wel dat Moos liever vandaag dan morgen een nieuw vriendje heeft. Ik zou wat gaan rondkijken in verschillende asielen, wie weet is er wel ergens een kat die jou kiest!
Veel succes
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Dank jullie voor het advies.
Ik zal dat zeker in m'n achterhoofd houden wanneer ik woensdag daar ben.
Ik moet echt een klik hebben met de kat, en het moet ook nog zo zijn dat ik overtuigd ben dat het zal klikken met Moos.
Ik heb twee verschillende asiels al twee katten gezien die ik een goede kanditaad vind.
Daar ga ik donderdag achter aan wanneer het woensdag niet geklikt heeft.
Dank
Ik zal dat zeker in m'n achterhoofd houden wanneer ik woensdag daar ben.
Ik moet echt een klik hebben met de kat, en het moet ook nog zo zijn dat ik overtuigd ben dat het zal klikken met Moos.
Ik heb twee verschillende asiels al twee katten gezien die ik een goede kanditaad vind.
Daar ga ik donderdag achter aan wanneer het woensdag niet geklikt heeft.
Dank
Moos lijkt het goed te doen, zo na een dag werken bij thuiskomst.
Hij wilde niet naar buiten, waarschijnlijk omdat hij zoiets had van "jaaaaa, ik ben de hele dag alleen, nu ben je thuis dan zal ik daar van genieten ook".
Hij komt zo nu en dan even met me kroelen, zit wat in de tuin te hangen en komt weer binnen om te kroelen of bij me te liggen.
De nieuwe brokken zijn een zwaar succes en het hart heeft hij nu een tweede deel van gekregen (woensdag de rest). En dat gaat ook goed naar binnen.
De MOET voor een nieuw maatje voor Moos is er wel een heel klein beetje vanaf.
Toch ga ik woensdag kijken bij Neo (wordt Leo) en als dat het niet wordt dan ga is Sherman (ga ik Teun noemen) ophalen in het asiel op donderdag.
Dus heb ik in m'n hartje eigenlijk al een nieuwe kat toegelaten.
Sherman is echt een rustig beest, een beetje een Joop type die ik waarschijnlijk moet overhalen mij ook lief te vinden. Maar ik weet ook dat als dat moment daar is, dat we dikke maatje worden.
En ik weet ook dat hij goed zal zijn voor Moosje, zowel als maatje als voor Moos z'n humeur en gesteldheid.
Ik ben echt benieuwd naar Neo.
Maar daar horen jullie donderdag of woensdagavond al over
Hij wilde niet naar buiten, waarschijnlijk omdat hij zoiets had van "jaaaaa, ik ben de hele dag alleen, nu ben je thuis dan zal ik daar van genieten ook".
Hij komt zo nu en dan even met me kroelen, zit wat in de tuin te hangen en komt weer binnen om te kroelen of bij me te liggen.
De nieuwe brokken zijn een zwaar succes en het hart heeft hij nu een tweede deel van gekregen (woensdag de rest). En dat gaat ook goed naar binnen.
De MOET voor een nieuw maatje voor Moos is er wel een heel klein beetje vanaf.
Toch ga ik woensdag kijken bij Neo (wordt Leo) en als dat het niet wordt dan ga is Sherman (ga ik Teun noemen) ophalen in het asiel op donderdag.
Dus heb ik in m'n hartje eigenlijk al een nieuwe kat toegelaten.
Sherman is echt een rustig beest, een beetje een Joop type die ik waarschijnlijk moet overhalen mij ook lief te vinden. Maar ik weet ook dat als dat moment daar is, dat we dikke maatje worden.
En ik weet ook dat hij goed zal zijn voor Moosje, zowel als maatje als voor Moos z'n humeur en gesteldheid.
Ik ben echt benieuwd naar Neo.
Maar daar horen jullie donderdag of woensdagavond al over

Sherman/Teun klinkt leuk...
Ga je uit nieuwsgierigheid bij Neo kijken? Meestal zeg ik het andersom, maar deze keer niet: laat je leiden door je verstand morgen, niet je gevoel!
Heel veel sterkte met de beslissingen, en knuffel Moos van me!
Ga je uit nieuwsgierigheid bij Neo kijken? Meestal zeg ik het andersom, maar deze keer niet: laat je leiden door je verstand morgen, niet je gevoel!
Heel veel sterkte met de beslissingen, en knuffel Moos van me!
Groetjes van Stella
Lebber van hond Marra
Lebber van hond Marra
Thanks
en Moos heeft alweer een druppeltje kwijl hangen hoor Hahaha.
Ik ga bij Neo kijken omdat de vrouw die ik bij het asiel sprak zo vol overtuiging klonk.
Het was zo'n leuk beest, en hij wordt geterroriseerd...
Ondertussen is dus de werkelijke situatie beschreven.
En ik moet echt bij hem kijken, stel nou dat het zo klikt?
Dan hebben we er alle drie profijt van, toch.
Maar inderdaad, klikt het niet, dan klikt het niet.
En zal ik de vrouw adviseren Neo naar het asiel te brengen waar VEEL meer mensen komen dan in een kattenpension die het met mond op mond reclame probeert.

Ik ga bij Neo kijken omdat de vrouw die ik bij het asiel sprak zo vol overtuiging klonk.
Het was zo'n leuk beest, en hij wordt geterroriseerd...
Ondertussen is dus de werkelijke situatie beschreven.
En ik moet echt bij hem kijken, stel nou dat het zo klikt?
Dan hebben we er alle drie profijt van, toch.
Maar inderdaad, klikt het niet, dan klikt het niet.
En zal ik de vrouw adviseren Neo naar het asiel te brengen waar VEEL meer mensen komen dan in een kattenpension die het met mond op mond reclame probeert.
Ik heb het asiel gebeld en Sherman tot donderdag laten vasthouden.
Ik ben zo bang dat Sherman al weg zou zijn als ik donderdag kom als Neo niets blijkt te zijn.
Sterker nog, ik denk dat het Sherman gaat worden.
Sherman heeft ondertussen al twee injecties tegen het kaalplukken/jeuk gehad en hij schijnt er nu rustiger onder te zijn.
De verzorgster was net in zijn verblijf bezig dat ik haar aan de telefoon had en hij was al lekker nieuwsgierig aan het doen toen ze zijn naam zei.
Ik heb donderdag en vrijdagmorgen vrijgenomen zodat ik thuis ben bij de eerste kennismaking.
Vrijdagmiddag laat ik de nieuwe kat wel even in de logeerkamer, dan ga ik naar het werk (de baas komt maandag terug, dus veel voorbereiden).
En dan heb ik het hele weekend met de mannen (of Sherman, of Neo met Moos).
Mijn zus is ook terug, dus ik hoef de hond ook niet te verzorgen.
Ik heb er helemaal zin in, en ik hoop dat Moos het ook leuk vindt.
Daar gaat het me in eerste instantie om
Ik ga dan ook goede "terugbreng" afspraak maken, mocht het na 3 weken nog geen steek lukken dat ik ze terug kan brengen.
Ik houd de nieuwe man 5 weken binnen, zodat hij goed weet dat hij bij ons hoort.
En dat geeft me ook mooi de tijd om een ren te maken in de tuin.
Die ren kan dan ook mooi mee naar m'n nieuwe woning op het dakterras.
Dan hebben de mannen mooi een zonnebad/vogelspot/vliegvang plek.
Het is voor Moos niet nodig in dit huis, maar dan kan hij er mooi aan wennen dat hij beperking heeft voordat we naar het nieuwe huis gaan.
Ik ben zo bang dat Sherman al weg zou zijn als ik donderdag kom als Neo niets blijkt te zijn.
Sterker nog, ik denk dat het Sherman gaat worden.
Sherman heeft ondertussen al twee injecties tegen het kaalplukken/jeuk gehad en hij schijnt er nu rustiger onder te zijn.
De verzorgster was net in zijn verblijf bezig dat ik haar aan de telefoon had en hij was al lekker nieuwsgierig aan het doen toen ze zijn naam zei.
Ik heb donderdag en vrijdagmorgen vrijgenomen zodat ik thuis ben bij de eerste kennismaking.
Vrijdagmiddag laat ik de nieuwe kat wel even in de logeerkamer, dan ga ik naar het werk (de baas komt maandag terug, dus veel voorbereiden).
En dan heb ik het hele weekend met de mannen (of Sherman, of Neo met Moos).
Mijn zus is ook terug, dus ik hoef de hond ook niet te verzorgen.
Ik heb er helemaal zin in, en ik hoop dat Moos het ook leuk vindt.
Daar gaat het me in eerste instantie om
Ik ga dan ook goede "terugbreng" afspraak maken, mocht het na 3 weken nog geen steek lukken dat ik ze terug kan brengen.
Ik houd de nieuwe man 5 weken binnen, zodat hij goed weet dat hij bij ons hoort.
En dat geeft me ook mooi de tijd om een ren te maken in de tuin.
Die ren kan dan ook mooi mee naar m'n nieuwe woning op het dakterras.
Dan hebben de mannen mooi een zonnebad/vogelspot/vliegvang plek.
Het is voor Moos niet nodig in dit huis, maar dan kan hij er mooi aan wennen dat hij beperking heeft voordat we naar het nieuwe huis gaan.
Nou vandaag is de dag, ik ben er al vanaf gister een beetje gezond gespannen van
Vannacht heeft Moos voor het eerst bij mij op bed geslapen.
De rede waarom dat eerder niet mocht is omdat m'n ex-vriendje allergisch was, hij had al wel wat weerstand opgebouwd maar tja, de slaapkamer werd verboden terrein.
En dat heb ik zo gelaten (4 katten was ook wel wat veel in m'n bed...
).
Maar als straks een nr. 2 erbij is, mag die ook wel gewoon op bed.
Moos mocht al vanaf het weekend bij mij, maar hij is zo gewend aan het feit dat het niet mag.
Dus als ik m'n "we gaan naar bed" ritueel afdraai ging Moos zich ook al voorbereiden op de nacht en zocht een lekker plekje op en lag al in diepe slaap als ik ook naar bed ging.
Maar gisteravond had hij door dat de deur openbleef
Nou dat is wel iets wat ik gewoon gezellig vond hoor, net als vroeger.
Eerst even knuffel, trappelzakboogie, neusje neusje en liggen (prrrrrrrrrrprrrrrrrrrrrrrr, is toch wel een heerlijk slaapliedje hoor
).
Vroeger had Moos er een handje van om, vanaf dat hij kitten was, op mijn kussen te gaan liggen. En dan net zo lang wringen en wrongelen dat ik 's nachts wakker werd NAAST mijn kussen en Moos EROP
Maar vannacht niet, gewoon in m'n holletje (lepeltje lepeltje
) en de hele nacht daar gelegen (Moos is niet zo'n nachtbraker, gelukkig).
En pas op het moment dat ik een beetje aan het wakkeren was, werd Moos ook wakker.
Goh, dat is toch 10x beter wakker worden dan zo'n phillips ambu-light ding (ben even de naam kwijt, maar dan gaat dat licht langzaam harder en harder...?).
Heerlijk een natte kwijl van m'n Moos, een prrrprrr en kopjes.
En dat 5 minuten voor m'n schreeuw wekker radio....
Ik ben veel frisser nu dan wanneer ik wakker schrik van dat schreeuw ding.
Dat heb ik wel gemist hoor
Zo Moos is nu z'n ochtend ritueel aan het afdraaien. 5 Minuten buiten, kijken of alles nog OK is. Het weer checken, de buurman kopjes geven. En dan mag ik hem weer binnen laten MAUW, Maaaaauw. Of hij wacht dat ik naar het toilet ga, dan gaat hij precies goed gepositioneerd zitten dat ik hem in z'n snoet kijk. Dat is ook mijn teken...
Ja, ik ben een goed getrainde butler

Vannacht heeft Moos voor het eerst bij mij op bed geslapen.
De rede waarom dat eerder niet mocht is omdat m'n ex-vriendje allergisch was, hij had al wel wat weerstand opgebouwd maar tja, de slaapkamer werd verboden terrein.
En dat heb ik zo gelaten (4 katten was ook wel wat veel in m'n bed...

Maar als straks een nr. 2 erbij is, mag die ook wel gewoon op bed.
Moos mocht al vanaf het weekend bij mij, maar hij is zo gewend aan het feit dat het niet mag.
Dus als ik m'n "we gaan naar bed" ritueel afdraai ging Moos zich ook al voorbereiden op de nacht en zocht een lekker plekje op en lag al in diepe slaap als ik ook naar bed ging.
Maar gisteravond had hij door dat de deur openbleef

Nou dat is wel iets wat ik gewoon gezellig vond hoor, net als vroeger.
Eerst even knuffel, trappelzakboogie, neusje neusje en liggen (prrrrrrrrrrprrrrrrrrrrrrrr, is toch wel een heerlijk slaapliedje hoor

Vroeger had Moos er een handje van om, vanaf dat hij kitten was, op mijn kussen te gaan liggen. En dan net zo lang wringen en wrongelen dat ik 's nachts wakker werd NAAST mijn kussen en Moos EROP

Maar vannacht niet, gewoon in m'n holletje (lepeltje lepeltje

En pas op het moment dat ik een beetje aan het wakkeren was, werd Moos ook wakker.
Goh, dat is toch 10x beter wakker worden dan zo'n phillips ambu-light ding (ben even de naam kwijt, maar dan gaat dat licht langzaam harder en harder...?).
Heerlijk een natte kwijl van m'n Moos, een prrrprrr en kopjes.
En dat 5 minuten voor m'n schreeuw wekker radio....
Ik ben veel frisser nu dan wanneer ik wakker schrik van dat schreeuw ding.
Dat heb ik wel gemist hoor

Zo Moos is nu z'n ochtend ritueel aan het afdraaien. 5 Minuten buiten, kijken of alles nog OK is. Het weer checken, de buurman kopjes geven. En dan mag ik hem weer binnen laten MAUW, Maaaaauw. Of hij wacht dat ik naar het toilet ga, dan gaat hij precies goed gepositioneerd zitten dat ik hem in z'n snoet kijk. Dat is ook mijn teken...
Ja, ik ben een goed getrainde butler

- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Succes met het maken van de keuze. Het blijft altijd afwachten hoe het uitpakt, een nieuwe
kat in je huis. Verstandig dat je een ren gaat maken.
kat in je huis. Verstandig dat je een ren gaat maken.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dankjewel, Dinie,
Ja, de ren is echt nodig voor straks op het dakterras.
Het idee dat er een van 4 hoog naar beneden kan kukkelen.... ieuw.
M'n zwager zal me helpen met de ren te maken (de schat).
Ik zal de hele dag wel een beetje hyper zijn.
(ja, dat heb je als je ADD hebt. Zelfs op mijn leeftijd LOL).
De keuze maken is al moeilijk, en dan is het altijd nog maar afwachten wat het thuis zal brengen.
Moos lijkt ondertussen z'n draai te hebben gevonden als solo kat.
Maar zoals gezegd, Moos is een zachtaardige, open en rustige kater (die gisteravond toch ineens een speel moment had met m'n in-ear koptelefoon...hihihi).
Dus ik verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit.
En dat houdt ik goed in m'n hoofd.
Ja, de ren is echt nodig voor straks op het dakterras.
Het idee dat er een van 4 hoog naar beneden kan kukkelen.... ieuw.
M'n zwager zal me helpen met de ren te maken (de schat).
Ik zal de hele dag wel een beetje hyper zijn.
(ja, dat heb je als je ADD hebt. Zelfs op mijn leeftijd LOL).
De keuze maken is al moeilijk, en dan is het altijd nog maar afwachten wat het thuis zal brengen.
Moos lijkt ondertussen z'n draai te hebben gevonden als solo kat.
Maar zoals gezegd, Moos is een zachtaardige, open en rustige kater (die gisteravond toch ineens een speel moment had met m'n in-ear koptelefoon...hihihi).
Dus ik verwacht geen problemen, maar je weet maar nooit.
En dat houdt ik goed in m'n hoofd.
Wat is het toch heerlijk hè, om in te slapen en wakker te worden met je kat(ten)...
Kan me je spanning goed voorstellen, ben heel benieuwd wie het gaat worden en hoe Moos gaat reageren.
Kan me je spanning goed voorstellen, ben heel benieuwd wie het gaat worden en hoe Moos gaat reageren.
hoe laat ga je vanmiddag? veel plezier en succes! ben benieuwd!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Inderdaad Cari, heerlijk.
En dat ik heb toch wel 13 jaar lang gemist (en Moos ook
)
Ayla, Ik ga vanavond pas, heb om 19.00 afgesproken.
en ik ben niet aan het aftellen (nog 6 uur en 38 minuten)
En dat ik heb toch wel 13 jaar lang gemist (en Moos ook

Ayla, Ik ga vanavond pas, heb om 19.00 afgesproken.
en ik ben niet aan het aftellen (nog 6 uur en 38 minuten)