Kat likt aan stenen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat zelf naar de dierenarts de verhoudingen te veel zal verstoren en daar hebben de andere katten natuurlijk niets aan, dus ik zal blijven aandringen. Ik ben alleen bang dat ze me een zeikert zullen gaan vinden, maar dat moet dan maar....

wordt vervolgd.....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ze moeten blij zijn met zo iemand als jij. :grin:
Je maakt je oprecht zorgen over dit katje.
Dus ze moeten niet gaan zeuren dat ze vinden dat je zeurt :icon_shifty:

Je mag trots zijn op jezelf :!: :!: :!:
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Nee, ik vind ook niet dat je zeurt.
Ik heb overigens wel ervaring met een kat met bloedarmoede. Bij haar kwam het door de gigantische hoeveelheid vlooien die ze had voordat ze bij ons geplaatst werd :???: . Neus, tong en tandvlees zagen inderdaad wit i.p.v. rose. Nu is dit al erg lang geleden en weet ik niet meer precies hoe het behandeld is, ik weet nog wel dat er veel prikjes gegeven zijn in die tijd. Succes, je zou het wel eens helemaal bij het rechte eind kunnen hebben ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

als vrijwilliger ben nje zeer begaan met dat katje dat zegt toch genoeg dan moeten ze niet gaan zeuren, ze moeten dol blij zijn met jou..

succes ik duim voor je
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Bedankt voor jullie lieve woorden. Het doet me zeer veel om jullie steun te lezen. Had ik echt even nodig!

Verder een verslagje van vandaag:

Ik heb vanmorgen een andere dierenarts gebeld en die zei dat het heel goed bloedarmoede kan zijn (misschien zelfs als symptoom van iets ergers) en dat ik moest blijven aandringen.

Dat heb ik dus ook onmiddellijk bij binnenkomst gedaan en er werd ook eindelijk serieus op gereageerd. Het tandvlees was inderdaad te wit en hij verliest haren bij bosjes.

De kat is met de dierenambulance naar de dierenarts gebracht en weet je wat die zei??? De kat niest en hier heb je antibiotica. Hij keek niet eens naar zijn tandvlees! De sukkel!!!

Gelukkig zit de kat nu wel eindelijk bij ons op de ziekenboeg, dus wordt er hopelijk beter op hem gelet. Hij krijgt eerst een paar daagje antibiotica om van het niezen af te komen. Aan de eventuele bloedarmoede wordt echter nog niets gedaan. Dat is natuurlijk zeer vervelend, maar wat kan ik doen?!?

Ik ga er natuurlijk op blijven aanbringen dat er ook naar zijn tandvlees wordt gekeken. Hopelijk gaat de dierenarts hier dan ook serieus mee om.

Blijven duimen maar!!!! Eventuele tips zijn van harte welkom!!!

groetjes,
Sandra
Sandra W

kat die stenen likt

Bericht door Sandra W »

Eindelijk weer een update van mij, maar helaas met vervelend nieuws: de kat eet nu ook kattengrind.

Zoals al op deze site te lezen staat voorspelt dit niet veel goeds, want de kat van een van de andere lezeressen deed dit ook en die kat bleek FIP te hebben en moest worden afgemaakt.

Ik heb uiteraard de beheerder van het asiel meteen gewaarschuwd. Er is tot op heden nog niets mee gedaan met al mijn waarschuwingen. Hopelijk kan de dierenarts nu eindelijk meer duidelijkheid geven over wat de kat nu precies mankeert.

Als het is wat ik vermoed, dan kan de kat helaas verder niet geholpen worden. Gelukkig is hij nu nog helemaal vrolijk en eet en drinkt hij goed, dus hopelijk kan hij nog een poosje mee. Tenzij het natuurlijk besmettelijk is, maar hij zit al zo'n drie weken tussen andere katten, dus ik weet niet of er nu verder nog haast bij is.

Graag hoor ik van jullie over eventuele besmettelijkheid en wat er verder nog gedaan kan worden. Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder gaat.

wordt vervolgd.....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Als het inderdaad fip is dan is dat besmettelijk voor andere katten.
Dom dat die beheerder jou nog niet serieus neemt
en superstom dat hij een risico neemt om dit katje niet apart te zetten.

Er schijnen ook medicijnen te zijn voor fip maar of en voor hoe lang dit werkt?
Ik heb daar geen ervaring mee.

Blijf lekker doordrammen en ik hoop dat het goed komt
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Dank je voor je steun, dat doet me goed.

Ik ben blij om te lezen dat niet iedereen vind dat ik gek geworden ben dat ik zo blijf doordrammen over dit katje, want het is echt een schatje en ik ben natuurlijk ook bang voor de katten die eromheen zitten (wel in aparte hokken).

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
patricia
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2005 13:59
Locatie: hoofddorp

Bericht door patricia »

hey sandra ik vindt dat je het heel goed doet kan je dr desnoods niet zelf apart zetten zodat ze zo wie zo geen andere kan besmetten.
niet lullig bedoeldt hoor maar fip is voor haar mischien tochal het einde , en ook al moet zij dan het onderspit delfen het is niet nodig dat andere katten een risico lopen.
en indd heel dom van die beheerder dat ie je niet serieus neemt
fip is een heel ernstig iets.
heel veel sterkte
patricia
nog twee weekjes en dan in ondertrouw op 25 oktober :)
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Ik heb weer een andere dierenarts gebeld om te informeren over bloedarmoede als gevolg van FIP en de besmettelijkheid ervan.

Hij zei, nadat hij de symptomen had gehoord, dat het waarschijnlijk geen bloedarmoede als gevolg van FIP is. Dit is te zien aan de bleke kleur van de huid als je het onderste ooglid optilt. Dat zal ik morgen nog even checken...

Ook vertelde hij me dat FIP niet besmettelijk is als de katten in aparte hokken zitten, dus ook als het wel FIP is, dan zullen de andere katten zeer waarschijnlijk niet besmet zijn (een pak van mijn hart!).

Wel was de dierenarts verder heel somber over de gezondheid van de kat, want het feit dat hij kattengrind eet betekent in ieder geval dat hij wat mankeert. De dierenarts had het zelfs over leukemie of kattenaids (zeer besmettelijk voor andere katten).

Hoe dan ook moet er naar de kat gekeken worden, dus ik blijft verder aandringen....

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Ik kan je verder niet echt helpen maar complimenten aan je doorzettingsvermogen.

Als de beheerder van het dierenasiel nu nog niets onderneemt is hij toch echt geen beest waardig.

Sterkte.
Gebruikersavatar
mootje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 jan 2006 23:07
Locatie: rotterdam

Bericht door mootje »

nou de beheerder mag wel eens meer gaan luisteren naar zijn medewerkers zeg.
ik ben blij dat je zo doorzet en ik hoop
echt voor je dat het geen fip is het is besmettelijk.
als ik een nieuwe kat erbij wil moet bik mijn poes die ik nog heb en
samen heeft geleeft met mijn kleine tijger laten testen.
anders zou een nieuwe kitten vatbaar zijn als ik haar in huis neem,
en ik moet minimaal 2 maanden w8 voor je een nieuwe bewoner er bij kan nemen.....
dus ik neem gen risico.
dat zou je baas ook niet moeten doen maar ja.... als hyij niet wil luisteren.
hou vol, en succes

liefs monique
heeft een super lieve poes MINOUSCH en onze kleine TIJGERTJE werd 6maanden en rust nu zacht, en onze nieuwe aanwinst NOESKA onze kleine deugniet
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Eindelijk een beetje beter nieuws:

de dierenarts heeft gisteren naar het katje gekeken en wat denk je? Bloedarmoede! Precies zoals ik ze al drie weken aan hun verstand probeer te brengen......

Hij ziet verder geen reden om te denken aan FIP, kattenaids of iets dergelijks, dus vooralsnog krijgt de kat nu 1 keer per dag lever om hem van zijn bloedarmoede af te helpen.

Ik vind het gek dat een dierenarts zo'n diagnose stelt zonder bloed af te nemen en ik vind het ook nogal laks, maar ik ben blij dat nu eindelijk gezien wordt dat deze kat iets mankeert en met de extra lever krijgt hij in ieder geval kans om aan te sterken.

Ik ben benieuwd wat er verder zal te gebeuren, ik hou jullie op de hoogte.....

wordt vervolgt.....

groetjes,
Sandra
Gebruikersavatar
lianne
Poema
Poema
Berichten: 259
Lid geworden op: 26 dec 2005 19:32
Locatie: E- l Town Brabant

Bericht door lianne »

Toppie Sandra :thup:


( Reken nu maar niet op een compliment van de asielhouder hoor! :roll: )

Hou ons op de hoogte
Sandra W

Kat die likt aan stenen

Bericht door Sandra W »

Grappig dat je dat zegt over dat complimentje, want ik hoorde inderdaad helemaal niets van de beheerder. Ik moest via via vernemen dat de kat naar de dierenarts was geweest!

Gelukkig doe ik het niet voor een complimentje, want dan kan ik wachten tot ik een ons weeg :-)

groetjes,
Sandra
Gesloten