De problemen met het kitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
mittenslief
Tijger
Tijger

Re: De problemen met het kitten

Bericht door mittenslief »

tja het wordt wel een heel duur meisje zo, maar ja ik zou het er ook allemaal voor over hebben hoor, ben benieuwd wat je met haar gaat doen, of je er zo wie zo wel afstand van kan nemen als ze er helemaal overheen komt, met zulke intensieve zorg krijg je wel een hele speciale band, keep on going
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Bericht door Brittenbolletje »

Ja ik weet het. Aan 1 kant weet ik dat ook dit het risico is van fokken (ik hoop ook eigenlijk dat mensen 2 keer nadenken om zo maar een nestje te nemen zo leuk is het niet). Maar ik zou niet anders willen. Als ik het zo maar laat gaan en niks doe vind ik ook dat ik geen goeie fokker ben. Ik laat geen dier aan zijn of haar lot over. Dus ik ga door net zo lang totdat ik bij haar zie ik wil echt niet meer en we zien er geen heil meer in of dat ze natuurlijk hersteld.

Of ik er afstand van kan doen? Officieel is er al een baasje voor. Heb wel aangegeven aan het eventuele nieuwe baasje dat mocht ze er lang over doen of weer een dip krijgen dat ze niet verkocht word. Misschien over een half jaar, maar ik verkoop geen zieke en zwakke kittens.

Ik heb een goeie koper die echt mee leeft en daar dus ook begrip voor heeft. Nu staat voor de zekerheid het kitten wat nog vrij is in optie voor die mensen.

Vandaag heb ik alles lopen soppen en wassen. Ga ik zaterdag ook weer opnieuw doen. Vandaag hebben de overige volwassen dieren ook medicijnen gehad. Ik wil dit goed behandelen ook al hebben hun niks of merk je niks aan hun. (dus kost nu nog meer :lol: )
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Vannacht ben ik eruit geweest om te voeden. Ging op zich redelijk. Moet haar wakker maken dus ze is suffig dan.

Vanochtend haar panacur gegeven enz enz en wat voeding. Begint ze weer te schreeuwen en dus daarna weer te braken :cry: . Heb even gewacht en opnieuw antibraak gegeven. ik wacht een uurtje en als ze niet braakt opnieuw de panacur. maar ze braakt dus nu door antibraak heen. het was wel weer de tijd om te geven maar zat er nog niet in vlak voor braken. ze krijgt zoveel dingen die vies smaken dat ik er ook dan iedere keer 1 ml voeding geef dan om te spoelen zeg maar.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

er gebeurt ook zoveel in die darmpjes nu.normaal dat haar maagje hiervan ook van streek raakt. krijgt ze een maagbeschermer of niet?
of is dat die antibraak?
mag je ook iets geven voor de weerstand te verhogen? ze levert natuurlijk ontzettend veel in nu omdat alle energie naar het herstelproces gaat.
Ik zet in het weekend zelden de pc aan, maar moest even kijken hoe het met haar gaat. ben wel blij dat ze er nog is. petje af voor jou hoe je het volhoudt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Weerstand verhogers kreeg ze van me. Ze is op is op dit moment weer opgenomen :(.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Bah wat vervelend dat ze toch weer is opgenomen ook al weet je dat ze daar de beste zorg krijgt (zeker met de betrokkenheid van jou da).
Vergeet tussen de zorgen door niet te genieten van de andere drie Hummels want voor je het weet zijn die natuurlijk ook op weg naar nieuwe baasjes ;-)

Duimen blijven hier op volle toeren draaien!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

misschien goed voor jou om ook even bij te kunnen tanken en dat iemand anders de zorg even overneemt. hoop echt dat ze doorvecht en dat jij straks een fit kittentje terug krijgt.
trouwens heeft ze nog geen naam? valt me op dat ze kitten wordt genoemd. of komt het dan te dicht bij voor je.
heel veel sterkte
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
mittenslief
Tijger
Tijger

Bericht door mittenslief »

natuurlijk hoop ik ook nog steeds net als iedereen dat ze er bovenop komt, ze krijgt de beste zorg die ze zich wensen kan, wij kunnen wel een heleboel maar zijn nog altijd geen DA. probeer wat op adem te komen en ja inderdaad nog genieten van het andere spul.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

En toch doet het me heel erg denken aan het drama - eerste half - jaar met Bob. Die heeft ook heel wat keren op het randje van de dood gebalanceerd. We hebben een hele lange adem moeten hebben en we hebben het gered. Hou hoop en moed zou ik zeggen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Chiquita98
Tijger
Tijger

Bericht door Chiquita98 »

Och is ze weer opgenomen? Soms is dat inderdaad wel beter zodat jij ook wat tot rust kan komen en ze daar ook meteen goed in kunnen spelen op wat er aan de hand is. Tja fokken is totaal geen geld verdienen maar er geld op toeleggen. Alleen goede fokkers doen dit. Kan me voorstellen dat je bijna extra gehecht raakt aan zo'n zorgenkittentje
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Wat zijn jullie toch lief. Bedankt voor jullie mede leven.

Jah het kitten heeft een naam hebben ze allemaal :). Ze heet Eos. Heb de mensen ook gebeld die haar zouden nemen. Heb gezegd dat ze niet weg gaat. Ze komen zondag wel kijken naar Shiva.

Dit is allemaal zo dubbel. Ik mis haar en ik houd die knoop in mijn buik.

Het is moeilijk om te geniete van die andere 3. Ik weet dat ik al een tijdje daar geen foto's meer van heb geplaatst. Hun gaan tot op heden goed en wegen over de kilo.
Ikey
Jaguar
Jaguar

Bericht door Ikey »

Ik kan me voorstellen dat je moeilijk van de andere kan genieten als je je zo'n zorgen maakt om Eos. Hopelijk gaat het nu snel beter met haar :) Het kaarsje brandt in ieder geval nog :)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Catfish
Tijger
Tijger

Bericht door Catfish »

Wat een ellende.......
Heel veel sterkte met Eos!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Brittenbolletje
Tijger
Tijger

Het is maar een kitten,
vertellen mensen mij.
Voor hun misschien,
maar niet voor mij
Liefde voor dieren
Heb ik met me hart en nieren .
Met een kleine neus en grote oren.
Laat jij miauwend wat van je horen.
Met je hoofdje op mijn hand en je ogen dicht,
ben ik het, die voor jou zwicht.

Moest dit ff kwijt
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door BillyJean »

en zo is het. ik weet nog dat een jaar of wat terug mijn collega zo verdrietig was toen haar konijn plots overleed. Ze werd gewoon uitgelachen en belachelijk gemaakt. Je houdt van dieren en zorgt voor ze, of niet
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Plaats reactie