Dilemma.. advies gevraagd!

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Angel_Kitten

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Angel_Kitten »

dit kan nu wel aan mij liggen,
maar kattenlokmiddel en kattenafweermiddel :s

Ik weet wel dat het de bedoeling is om daarmee bepaalde dingen aanlokkelijker te maken en andere afstotend, maar om direct met producten te gaan werken :s
Angel wou ook eerst niet op zijn krabpaal enzo, maar een andere plaats was voldoende
en na een 2tal weken had hij afgeleerd om aan de speakers en zetel te krabben... zonder middelen...

Naar mijn mening is dit niet echt gezond voor de kat ook,
daar kan ik nu wel verkeerd in zijn maarja

Als je heel veel liefde en geduld hebt kan je je katje gerust alles leren zonder producten hoor...

voor de rest nog veel succes
grz Audrey
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Claudia007 schreef: Dan lees ik het wel goed want ik heb het ook alleen over voedsel. Ik weet niet wat je ze gaat geven maar ik ben dik 800 euro alleen voor eten kwijt dus ben benieuwd hoe jij dat voor 150 wil gaan doen.
Oké dat kan, ik heb proberen te berekenen hoeveel het kost en hoelang het voer meegaat, maar dat is moeilijk te schatten zei ik al door veel verschillende informatie.

http://www.petnews.nl/katten/wat-kost-een-kat
3/4 van de kattenbezitters geeft minder dan 30/mnd uit per kat

http://www.zwerfkattendordrecht.nl/inde ... &Itemid=43
Brokken: 500 gr/wk = 1,20/wk = 63/jr
Blik: 1/wk = 52/jr
Totaal = 113/jr

http://budgetstudent.web-log.nl/consumi ... en-ka.html
Basisvoeding: 4/wk = 208/jr (voor 2 katten)

En nog wat reviews gelezen van mensen hoelang ze met bepaald aantal kg's doen en dat berekend en beetje gemiddelde genomen van alles. Maar goed, geen probleem als het meer is, het is voor mij vooral van belang om een goed beeld te krijgen van de gemiddelde kosten per maand. En ja, er zijn ook onvoorziene kosten, daar hou ik rekening mee.

@ Angelkitten: Je hebt gelijk, ik ga het ook niet zomaar gebruiken maar alleen als het echt nodig is. Ik probeer er alleen maar rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door loek »

Dafpoetser schreef:bij de Action kun je een assorti kattenspeeltjeszak kopen voor € 1,49
daar zitten 8 speeltjes in, en laat mijn kat die nou ook nog eens NET de leukste vinden?!
Oja die heb ik ook. Maarre als het over chemisch hebt. Man die dingen stonken chemisch. Had jij dat ook Rob? Ik heb ze eerst een paar dagen laten weken in een sopje...toen natuurlijk nog in gewoon water en vervolgens een tijdje buiten laten liggen.....en toen zat er nog een beetje een geurtje aan. Ik zat nog te twijfelen of ik ze wilde geven aan mijn katten...kreeg ik ze ook nog cadeau van iemand. (leuk cadeau...ik weet hoe duur het was hahaha). Dus die ook maar in de week want zelfde verhaal.

Uiteindelijk....spelen ze er actief mee, en zit er geen geurtje meer aan gelukkig. Vooral de Muis die er inzit is favo van Diesel.

(klein beetje of topic...maar aan de andere kant....weet je dat ook meteen Flo)

Wat betreft je voedinglijstje...hangt natuurlijk ook erg af van welke brokjes je gaat geven. Zit een wereld van verschil in w.b. prijzen.

Oja en wat betreft de afweermiddelen.....verwacht niet dat dit per definitie gaat werken! Want dan kun je nog eens bedrogen uitkomen....

Iemand uit belgie schreef nog over het niet kunnen vinden van een zooplus. Dit is een internetwinkel. http://www.zooplus.nl of http://www.zooplus.be voor de belgen onder ons. (ik stuur nog wel even een pb daarover)
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
Dafpoetser
Jaguar
Jaguar
Berichten: 722
Lid geworden op: 13 apr 2010 17:26
Locatie: Leidschendam

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Dafpoetser »

die ervaring heb ik niet Loek, maar dat kattenkruidzakje (ik denk dat je dat ruikt) vindt Tom helemaal geweldig, net als inderdaad het muisje, en de transparante rammelbal.

Als Tommie blij is, ben ik het ook, ook al gaat het om iets kleins, of een goedkoop iets.

Rob.
If you want the best seat in the house, you first have to remove the cat...
Gebruikersavatar
loek
Jaguar
Jaguar
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 jun 2009 16:57

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door loek »

oh hihi, zou best kunnen dat ik het dus vond stinken maar eigenlijk de lekkerste geur ever voor mijn katten ervan af heb lopen weken..oeps hihi. (hoewel...ik heb hier ook kattenkruid en dat ruikt wel heel anders..dit was echt een chemisch geurtje....na ja maakt ook opzich niet uit)
Ze vinden dat zakje hier nog steeds ook leuk. De plastich balletjes zijn ze wat minder van.
Diesel (2 april '09) en Muis (3 april '09)
vanaf 11 Juni '09 mijn huisgenoten
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door ayla »

misschien heb ik er ondertussen over heen gelezen, maar betekend al deze voorbereiding dat er een kat in huis komt??? :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Jaaa zeer waarschijnlijk wel :grin: Mijn vriend is inmiddels enthousiast met de meetlat aan de gang geweest (hier kan de krabpaal, daar de kattenbak, etc.) en hij is zelfs namen aan het verzinnen! :lol: Hij vond het ook erg leuk in het asiel vorige week, ik hoop dat we er dit weekend weer 1 bezoeken. We hebben verder ook geen haast, gewoon rustig rondkijken. ;-)

xx Flo
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Naja, zet hier maar een slotje op.

Als mensen denken dat ze over mij kunnen gaan klagen in een ander topic laat maar zitten. Terwijl ik ''mw kostenlijstje'' hier juist kom om informatie te verzamelen.. zielig hoor. Ik zoek wel een ander forum, ik vind het hier niet gezellig.
Angel_Kitten

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Angel_Kitten »

hey Flo_o

als het door mij komt dan spijt me dat,
maar ik was helemaal niet over jou persoonlijk bezig hoor van die spray

Het was gewoon iets wat me al een tijdj dwarszat (buiten het forum) en ja het moment dat ik het zag staan moest het eruit...

Spijt me als het door mij komt :cry: :cry:

wil gerust het forum verlaten als andere mensen denken dat ik haar weggejaagd heb hoor :-(
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Ilone »

Audrey en Flo, doe ff normaal....

Audrey, niks is jouw schuld, en niemand wenst je weg! Je mening mag je geven, en je legt het een aantal posts verder heel goed uit.
Flo, iets meer gladde rug hebben misschien ;) Niet meteen door zoiets het forum verlaten.
Daarnaast moet je ook even verder lezen dan alleen dat regeltje en het stukje van Audrey, het is niet allemaal negatief en persoonlijk naar jou gericht.
Weet je wat het ook is? Geschreven gesprekken verlopen bijna altijd anders dan bedoeld, worden anders geïnterpreteerd. Dus, get yourself together :-P en blijf gewoon lekker informatie verzamelen voor en over je kat!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Angel_Kitten

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Angel_Kitten »

sorry was beetj moe en emotioneel dat moment...

ga et nie meer doen!!! :lol:
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

@ Angelkitten: Nee jou bedoel ik niet hoor ;) had ook een beetje te fel gereageerd daarop dus sorry, maar toen ik in dat topic een stukje terug ging lezen werd het absoluut wél persoonlijk. En daar hou ik niet van. Vind het ook jammer want er zitten genoeg aardige mensen hier!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Adriana »

Flo_o schreef: Als mensen denken dat ze over mij kunnen gaan klagen in een ander topic laat maar zitten. Terwijl ik ''mw kostenlijstje'' hier juist kom om informatie te verzamelen.. zielig hoor. Ik zoek wel een ander forum, ik vind het hier niet gezellig.
zucht, ik ben de schuldige! ik heb flo of hoe ze verder ook heten mag (en dat is juist mijn probleem, al die moeilijk te onthouden schuilnamen!), juist daarom mw optellijstjes genoemd, in een berichtenwisseling, die heel ergens anders over ging. jij/flo maakt ervan dat er daar over je geklaagd wordt, als je de berichten even had teruggelezen dan had je gezien dat ik juist een lans heb gebroken voor onhandige starters, die geen ervaring hebben en met problemen aankomen waarvan de ervaren personeeltjes niet begrijpen dat ze die problemen hebben! niet zo aangebrand reageren hoor! we bedoelen het allemaal goed en dank je ilone ;-)
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 1&start=15
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Flo_o »

Ja ik weet waar het over ging en ik was het daar ook helemaal mee eens dat het belachelijk is om in zo'n situatie niet gelijk naar de da te rennen maar op het forum te gaan typen. Daarom viel ik ook gewoon om van verbazing dat het ineens over mij ging en mijn lijstje :???: Terwijl ik dat juist doe omdat iedereen zegt heb je hier en hier wel aan gedacht, ik wil gewoon laten zien dat ik wel aan alles heb gedacht (en als er nog meer dingen zijn wil ik dat ook graag weten) en dat ik ook wéét wat voor kosten het allemaal met zich meebrengt (en ik vraag ook: is dit reëel?)

Dat is echt niet 'slecht' om over na te denken :???: Ook al hou je zoveel van hem/haar je moet wel weten of je het een goed leven kan bieden. Daar zijn jullie het toch ook mee eens, dat heb ik zóvaak gelezen op dit forum! Dat ik dat dan toevallig in een lijstje zet.. dat doe ik nou eenmaal en dat geeft het beste overzicht.

Maar als ik dan lees dat het te berekend is, BAH, WALGELIJK en 'ze heeft nog niet eens een huisdier'.. dat hoeft van mij gewoon niet!

(Al was jouw reactie nog niet zo erg hoor Adriana, dat kan ik inderdaad verkeerd hebben opgevat (het was al laat :lol: ) maar de rest is weinig discussie over mogelijk)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Dilemma.. advies gevraagd!

Bericht door Adriana »

nog even verder teruggelezen en indd.. al die hoofdletters en die paar woordjes,..
was niet nodig geweest. had ook helemaal geen functie, zo'n losse flodder..
joehoe :pdtkap: , wie de schoen past, die moet hem nu maar even aantrekken! :pdtkap: joehoe!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie