Poezels, ik denk inderdaad dat het ook een allergische reaktie op iets is.
Onze Spetter had vorige week ineens dezelfde klachten als jouw Diddle. Spetter heeft een injectie tegen de jeuk gehad die geweldig goed helpt (volgens mij is dat ook Pred hoor!). Verder heeft de DA uitgelegd dat het 6 tot 8 weken duurt voordat de allergenen uit het lichaam zijn en de allergische reaktie dan dus over zou moeten zijn. De injectie tegen de jeuk is alleen maar ondersteundend, het is erg belangrijk er achter te komen waar de allergische reactie vandaan komt. Het probleem is dat je dat aldoende moet gaan uitproberen en het dus elke keer 6-8 weken duurt voordat je weet of het inderdaad is waar je aan dacht.
De meest voorkomende allergieen zijn vlooien-en voedselallergieen. Omdat bij Spetter geen vlooien(poepjes) zijn gevonden en we net (ca. 6 weken geleden) waren overgestapt op ander voer is het bij hem zeer waarschijnlijk een voedselallergie en zijn we terug gegaan op het oude voer.
Bedenk jezelf wat je in de afgelopen 2 maanden hebt veranderd? Voeding, wasmiddel, schoonmaakmiddel en ga zo maar door. Als je iets hebt veranderd dan terugstappen op hetgeen je voorheen gebruikte en dan zou de allergische reaktie binnen 6-8 weken verdwenen moeten zijn om niet meer terug te komen

. Helaas is het wel zo dat ze zelfs na jaaaaren nog allergisch kunnen worden voor het voer wat ze altijd gekregen hebben. (Een allergie bouw je namelijk op)
Hopelijk heb je iets aan deze tips! Ik denk dat de Prednison voor nu een goed middel is ter ondersteuning, anders blijft hij krabben aan de wonden met alle gevolgen vandien maar het is "gewoon" belangrijk te achterhalen wat deze klachten veroorzaakt heeft.
Veel succes en een dikke knuffel voor Diddle!!