Eten van kattenbakkorrels
Eten van kattenbakkorrels
Sinds een tijdje valt het me op dat Djanou zo af en toen een korreltje kattenbakgrind opeet. Beetje vreemd gedrag, al zeg ik het zelf. Dit resulteert dan ook eens in de zoveel tijd in een kotsbui. De andere 2 katten eten hier gras wat gewoon in de kamer staat, als ze last van hun maag hebben. Maar Djanou dus niet.
Iemand ideeen wat ik daar aan kan doen?
Iemand ideeen wat ik daar aan kan doen?
Ook hier wordt er regelmatig een gritje naar binnen gewerkt, vooral door Sushi. Die denkt bij alles wat er voor zijn voetjes komt dat het eten is, dus die vergist zich nog wel eens
Hij geeft zelden over en ik heb ook wel eens ergens gelezen dat af en toe zo'n korreltje niet schadelijk is, dus ik maak me er maar niet druk om...

Live your dreams (except that one about being eaten by a giant spider) 

Kitten eet grit
Hallo...
Onze kitten van 6 weken duikt ook meteen met haar kop in het grit.
We hebben daarom ook al andere vulling gekocht.
Want ze heeft haar bek iedere keer vol met grit.
Wanneer ze uit de bak komt loopt ze meestal direct naar haar melk bakje om te drinken.
We weten ook niet wat we er verder aan moeten doen.
En zullen daarom maar eens kijken of het met een beetje straffen over gaat.
Groetjes Erwin,
Onze kitten van 6 weken duikt ook meteen met haar kop in het grit.
We hebben daarom ook al andere vulling gekocht.
Want ze heeft haar bek iedere keer vol met grit.
Wanneer ze uit de bak komt loopt ze meestal direct naar haar melk bakje om te drinken.
We weten ook niet wat we er verder aan moeten doen.
En zullen daarom maar eens kijken of het met een beetje straffen over gaat.
Groetjes Erwin,
Ik zou haar goed in de gaten houden, Erwin!
Als ze eerst grit eet en daarna drinkt, kan haar buik enorm opzwellen. Ze kan hier zelfs aan doodgaan! 'Een beetje straffen' lijkt me niet zinvol, je kunt het beter proberen te voorkomen. Misschien kun je de bak vullen met houtkorrels ipv grit.
6 weken is overigens erg jong om bij de moeder weg te zijn.
Succes ermee!
Als ze eerst grit eet en daarna drinkt, kan haar buik enorm opzwellen. Ze kan hier zelfs aan doodgaan! 'Een beetje straffen' lijkt me niet zinvol, je kunt het beter proberen te voorkomen. Misschien kun je de bak vullen met houtkorrels ipv grit.
6 weken is overigens erg jong om bij de moeder weg te zijn.
Succes ermee!
Behalve dat, is alleen melk ook niet goed voor een kat. Kattenmelk kan heel goed als aanvulling gebruikt worden (1 of 2 x per week) maar een kat zou gewoon water en brokjes moeten krijgen. Daarop kan gevarieerd worden met melk en natvoer. Mensenmelk is al helemaal geen goed idee omdat katten niet goed tegen lactose kunnen.
- Poezebal
- Panter
- Contacteer:
Een kitten van 6 week, is inderdaad nog een kleintje...
Straffen is zoiezo geen goed idee, want als je de kleine straft terwijl hij van de bak komt zal hij gaan denken dat het fout is als hij daar zn behoefte op doet ook al heeft hij de gritt om zn snoet zitten.
Das geen oplossing dus.
Ik zou een ander gritt proberen of alleen kranten, maar dat lijkt me een stinkboel worden.
Ik ben benieuwd.
Straffen is zoiezo geen goed idee, want als je de kleine straft terwijl hij van de bak komt zal hij gaan denken dat het fout is als hij daar zn behoefte op doet ook al heeft hij de gritt om zn snoet zitten.
Das geen oplossing dus.
Ik zou een ander gritt proberen of alleen kranten, maar dat lijkt me een stinkboel worden.
Ik ben benieuwd.
Ik ben in vorm
. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..

Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..