Eczeem??

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
Gast

Eczeem??

Bericht door Gast »

Mijn kat 'Demi' heeft sinds enige tijd een grote kale plek tussen haar oor en oog. Er zit een soort grote bloedbaar op en omdat deze vaak opengekrabbeld wordt wat grote bloedkorsten.

Het begon met een aantal rooie stipjes waar ik verder nooit aandacht heb gegeven. Toen ze steeds meer haar ging wegkrabben ben ik naar de dierenarts geweest.
Terwijl ze nog in de kooi zat is er de diagnose 'eczeem' gesteld, omdat hij toevallig de week ervoor een zelfde kat in de praktijk had. Deze is naar de dermatoloog geweest en vandaar de diagnose.

Hij heeft haar een spuit tegen de jeuk gegeven en een flesje Surolan.
Speciale voeding mocht niet baten aangezien madam nogal kieskeurig is.

Demi krabt behoorlijk vaak met haar achterpootje de plek open en dagelijks zie ik het kaler worden.

Nu heb ik gister een kraag gehaald, maar daarin verstikt ze zich en wordt ze helemaal wild. Ik heb het 4 uur aangekeken, maar dit werkt niet.

Is er iemand die een soort gelijke ervaring heeft (had) of iemand die mij iets kan aanraden?

Elke tip is welkom!!

Bedankt

Afbeelding
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ik zou proberen om het af te dekken zodat ze het in ieder geval niet erger kan maken want dit ziet er niet goed uit! Kijk eens of je een sok kan openknippen en er om kan doen of een strak shirt of zo. Verband trekken ze er vaak zo weer vanaf. heel veel sterkte in ieder geval!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Ona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 feb 2003 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Ona »

Jeetje dat ziet er echt niet goed uit. Ik zal even naar de dierenarts gaan of even bellen! Ik heb het wel eens gezien bij katten maar nooit echt tot bloedens aan toe. Misschien dat de da kan achterhalen wat de aard is van de jeuk. misschien is het een soort allergie of iets derg? Volgens mij moet je ook voorzichtig zijn met zalfjes e.d. omdat het open is. Ik hoop voor je dat het gauw wegtrekt en dat de jeuk verdwijnt want dat is wel vervelend voor haar zeg.
Groetjes, Ona
Groetjes, Liora

I pur therefore I am (Descattes)
Anonymous

eczeem

Bericht door Anonymous »

Bij onze poes was dit ook zo erg.en we hebben toen in overleg met de
da geprobeerd met ander voedsel een ander merk brokjes. Dit heeft niet
geholpen maar toen heeft ze prednison gekregen en dat hielp wel. Alleen
kun je dit niet altijd blijven geven.
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor de info..

Misschien is prednison dan ook voor haar tijdelijk een oplossing totdat de wond in ieder gedicht is. Ik wordt er ook namelijk niet geruster op.
Ik kan daarna altijd met haar naar de dermatoloog om te kijken waar ze allergisch voor is.
De da vertelde mij dat eczeem opeens kon opzetten bij katten, zoals hooikoorts bij mensen.
Ik heb namelijk geen idee dankzij welke (voedsel) wijziging demi opeens last van irritaties heeft gekregen.
Gast

Bericht door Gast »

Vanmiddag naar de dierenarts geweest en die raadde me aan om haar onder narcose te brengen en kunstnagels op te plakken om het krabben te verminderen :?:
Ik heb hem verteld eerst te proberen haar achterpootje in te tapen zodat de wond kan genezen..tevens heeft ze een flinke spuit vol pretnizon gegeven.

Nu schud ze constant met haar pootje omdat ze er een drukverband omheen zit. Op zich een ideale oplossing denk ik zo, maar kan dit op een of andere manier nog kwaad?? Ik ben bang dat het er wellicht iets te strak omzit??

En hoe lang duurt het voordat ze stopt met het schudden van dr pootje..mijn hele interieur gooit ze om??
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Op zich zijn die nagelhoesjes ook wel een goed idee hoor; zo voorkom je ook dat hij het verder openkrabt. Ik denk dat het schudden met het pootje een poging is het verband er af te krijgen :grin: Dat beest snapt natuurlijk ook niet wat hij nou aan zijn poot heeft hangen....
Gesloten