Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Nu 5 dagen. Ik blijf haar gewoon droogvoer geven en anders wordt het een bezoekje aan de dierenarts.

Ik hoop niet dat het wormen ofzo zijn.

Ze gaat niet vaker op de bak dan normaal, maar het is gewoon heel dun.
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Bericht door 6-2love »

Let wel goed op dat ze niet uitdroogd. Wanneer ze aan de diaree is houd ze het vocht niet binnen. Je Kan haar op uitdroging controleren door een stukje huid tussen duim en wijsvinger te nemen. Wanneer het terugschiet als je het loslaat is er niets aan de hand. Wanneer het blijft staan duidt dit op uitdroging. Doe dan als noodoplossing wanneer de dierenarts geen tijd heeft een heeeeel klein beetje zout door het drinkwater....zout is slecht voor de nieren maar het houd ook vocht vast.
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

5 dagen is al wel een aardige tijd. Het zouden wormen kunnen zijn of een infectie. Ik doelde inderdaad ook op uitdroging toen ik zei dat het niet te lang moet duren. Ik zou als ik jou was maandag even langs de da gaan als het dan nog niet over is.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Ze drinkt en eet wel goed.
Ik moet zeggen dat haar ontlasting vandaag wel dikker was. Nog wel dun, maar in ieder geval dikker dan van de week.
Ik kijk het nog even 2 dagen aan en dan ga ik bellen voor een afspraak.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Amanda, probeer eens wat rijstwater in het bekkie te krijgen. Is heel erg ouderwets, maar vaak erg effectief.
Gebruikersavatar
Stella
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 06 sep 2003 20:27
Locatie: Rozenburg (ZH)
Contacteer:

Bericht door Stella »

Ja, gewoon een beetje rijst koken en het water geven. De rijst kun je eventueel door wat gekookte vis geven (en wat rijstewater) misschien dat het dan wel lukt.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Mijn poezels hebben een maand diarree gehad na aankomst. ik gaf ze hetzelfde eten als ze thuis kregen, en daar hadden ze er geen last van. bleek dat ze een intolerantie hadden voor dat eten... (en andere goedkopere soorten)
Gast

Kitten heeft vaak diarree

Bericht door Gast »

Hallo, ikzelf ben in bezit van twee jonge katjes. Maar bij het ene loopt het al mis sinds haar aankomst bij ons. Loekie is nagenoeg nog nooit zonder diaree geweest. vele bezoeken aan de dierenars leverden niks op. ze is getest op wormen, bloedonderzoek...maar uit al de testen bleek loekie gezond. Loekie kreeg eveneens een spuitje om de diarree weg te nemen en speciale voeding.
Toch is ons katje geplaagt met erge diaree.
wie kan mij helpen?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Beste keuntje,
heb je van de DA toevallig speciaal dieetvoer gekregen? veterinarian's diet van rc toevallig? Mijn kittens hebben ook meer dan een maand diarree gehad na aankomst hier, en dat bleek dus aan het eten te liggen. met dat veterinarian's diet kwamen hun darmpjes tot rust en kon ik dus gaan experimenteren met eten. als ze er diarree van kregen, gaf ik ze weer even dat dieetvoer. zo kon ik goed zien of zo op het nieuwe eten reageerden of nog 'naweeën' hadden van het vorige.
nu blijkt dat ze een voedselintolerantie hebben voor bepaalde stoffen. stoffen die dus niet in de 'duurdere' merken zitten. daarom is het probleem hier opgelost met iams en rc voedsel.
ben je zeker dat je al alles hebt geprobeerd en dat het dus niet aan het eten ligt?
Gebruikersavatar
yedamy
Poema
Poema
Berichten: 224
Lid geworden op: 04 aug 2003 21:40
Locatie: Veendam
Contacteer:

Bericht door yedamy »

Ik heb hetzelfde probleem met Eres. We hebben ook al van alles geprobeerd, voeding, kuurtje. Maar het schijnt dat sommige kittens daar last van hebben in hun eerste jaar (conclusie dierenarts). Waarschijnlijk groeien ze er opeens overheen. Het kan wel kloppen want Yeri heeft ook altijd problemen gehad met zijn darmpjes en ineens was dat over toen hij wat ouder werd.
Ik moet wel Royal Canin Sensible gebruiken en daar doen ze het allemaal goed op (behalve Eres dan..)

Succes!
Daniëlle
Gebruikersavatar
Coen
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2004 11:26

Diarree en afstandelijk

Bericht door Coen »

Hallo,

Ik heb twee katten en nu is er eentje van niet helemaal lekker denk ik.
Het is een onlangs gesteriliseerde poes van een jaar oud.
Ze komt uit het asiel en is geënt gechipped etc.

De poes heeft wat dunnen ontlasting en doet de laatste paar dagen wat afstandelijk terwijl ze normaal heel aanhankelijk is.

Zijn dit symptomen van een bepaalde aandoening?
Moet ik hier mee naar de dierenarts gaan?

Met vriendelijke groet,

Coen Heck
Gast

Ziek?

Bericht door Gast »

Hoi Coen,

Zeker als de poes altijd aanhankelijk is zou ik er even naar laten kijken. Beter een bezoekje teveel dan te laat. Eet ze wel? Is ze misselijk en spuugt ze haar eten uit? Kunnen ook wormen zijn, ik zou er even naar laten kijken. Als het een beetje diarree is kan je het aankijken tot maandag. Als ze niets eet zou ik even naar de DA gaan.
Sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Coen
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mei 2004 11:26

Bericht door Coen »

Dank je voor de reactie.
Ze spuugt niet en ze eet volgens mij ook vrij normaal.

Ze speelt soms ook nog wel iets dus echt heel erg ziek is ze niet.
Je weet waarschijnlijk wel wat ik bedoel als ik zeg dat ze gewoon anders is dan normaal.

Ga het aankijken tot maandag en dan ga ik naar de da als het niet over is.
Zal wel wat voer meenemen zodat hij weet wat ze krijgt.

In ieder geval vast bedankt en fijn weekend gewenst,

Coen Heck
Gast

Rijstewater

Bericht door Gast »

Hoi Coen,

Als het echt dunne ontlasting is en waterig kan je wat rijstewater door het voer doen, dat stopt. Ik ken het ja, als een kat zichzelf niet is. Het hoeft niet ernstig te zijn, fijn dat je naar de DA gaat als het niet minder wordt.

(Beetje rijst koken, water er uit zeven. Je kunt ook een lepeltje rijst door het voer doen erbij).

Horen we nog hoe het afloopt?

Groeten en ook een fijn weekeinde, ineke.
Anonymous

kitten met erg dunne ontlasting

Bericht door Anonymous »

sins maandag heb ik een kitten uit het asiel (Waar ik voorheen het hele jaar stage gelopen heb)
en ze zeiden al dat ze een beetje aan de dunne was. dat is ze nu nog. en ik heb het gevoel dat haar "achterste" ook erg gevoelig is, het is soms dik en rood (als ze net heeft gepoept)
en ze kan soms moeilijk haar ontlasting ophouden tot ze op de kattebak zit. dus het is al een aantal keren gebeurt dat ze het buiten ze kattebak deed, terwijl ze wel al zinnelijk is.

ik ben van plan om naar de dierenarts te gaan.
maar ik ben ook wel benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben, en wat ik dan het beste kan doen

zelf denk ik ook wel dat het aan de voeding ligt, want ze heeft natuurlijk wel ineens andere brokjes gekregen. en ze krijgt nu minder vlees.
Plaats reactie