Vraagje over binnenkat en renovatie badkamer
-
Surprise1975
- Kitten
Vraagje over binnenkat en renovatie badkamer
Wij hebben een huurwoning met een lekkage in de badkamer, dus renovatie is noodzakelijk, we hebben een kat 5 jaar oud, die wij 4 jaar geleden hebben overgenomen van iemand (ik weet niet ideaal 1 kat, maar tegen de tijd dat ze aan ons was gewend durfde we er geen kitten meer bij te zetten) ze hangt nogal aan mij ligt ‘s nachts op mijn borst etc of boven op zolder in een kamer in een mandje, nu wordt dus binnen nu en een paar maanden de badkamer gerenoveerd ze mag niet naar buiten, we hebben een aantal opties, ze kan in de slaapkamer, echter is deze naast de badkamer dus lijkt me niet ideaal, ze kan op de zolderkamer, liefst zou ik haar op de vliering laten, maar de trap is compleet open dus geen optie, de kamer op zolder ligt ze ‘s nachts vaak, daar staan sportappraten die we op de vliering kunnen zetten, haar water fontein. En een extra krabpaal staan op de vliering die kunnen in die kamer, net als de kattenbak die normaal ook op de vliering staat, grote voordeel is dat deze kamer op slot kan, nu is wel het probleem hoe ik haar daar morgens weer in krijg aangezien ze zich niet zo makkelijk laat pakken. Ik overweeg om bij haar in die kamer ‘s nachts te gaan slapen. Of ze moet naar een pension, helaas hebben alle pensiona hier in de buurt enkel familiekamers, dan kan ze even apart gezet worden met eten (heeft voedselallergie) maar ook dat is niet ideaal. Wat zouden jullie doen? We overwegen evt in de toekomst een vriendj, ze lijkt niet eenzaam, maar toch. Nu eerst dit maar eens doorkomen.
-
Surprise1975
- Kitten
Re: Vraagje over binnenkat en renovatie badkamer
Ik heb even met mijn man overlegd, een pensioen vinden we nu ze alleen i zielig, beestje weet dan niet wat haar overkomt, we gaan denk ik tijdig de woonkamer catproof maken enige nadeel is wel dat deze kamer niet op slot kan. Ook loop ik in en uit om evt naar de toilet te kunnen. Dat is dus een dingetje. Maar ik denk dat ze zich daar het meest senang voelt, anders als dat niets wordt, kan ik wellicht nadat ik weet wanneer de aannemer komt en hoelang ze in en uit denken te lopen met het slopen kijken of ik haar een paar dagen in een pension in een kennel apart kan plaatsen. Niet ideaal maar alles beter dan dat ze wegloopt we wonen aan een drukke weg, zolder wordt mega heet dat is prima als ze door het hele huis kan lopen, maar niet als ze in ene kleine ruimte zit opgesloten
Een vriendje is bij 5 jaar misschien niet meer nodig hoor. Bij Bowy kon ik er bij 5 jaar in ieder geval niets meer bij zetten omdat ze echt een solo-poes geworden was (wilde ik wel naar was dus onmogelijk geworden). Niets mis mee maar je moet een beetje weten hoe ermee om te gaan (en e.v. anti-sociale signalen kennen).
Een solo-kat (en zeker een binnenkat) is heel erg gehecht aan eigen omgeving. Een pension is denk ik dan ook een ramp voor haar. Hier hebben ze in mij huurhuis 2 jaar geleden het hele huis verduurzaamd. Nieuw dak, tripple glazen, WtW systeem met buizen door het huis. Ik heb de katten gewoon in de slaapkamer gehouden (deur op slot zodat niemand erin kon). Ja, ze kruipen weg en zijn dan overdag even 'gestrest' maar dat was beter dan het alternatief. En 's-avonds konden ze weer bijkomen in eigen territorium. Er was echter 1 dag dat ze met een boor van 30cm meerdere gaten door het plafond en vloer moesten boren (met een mega-boor). Dat maakt een kabaal en trilt door het hele huis. Voor die ene dag heb ik ze wel bij mijn tante gebracht (in een logeerkamer). Maar ze hebben daar de hele dag onderin de krabton gezeten. Bono is wel dapperder, die loopt in een vreemd huis vrij snel rond, maar Yuna is een stresskip (en dan gaat Bono daar toch bij zitten, misschien omdat hij haar stress voelt).
Dus ik zou haar op de slaapkamer of zolderkamer houden. Voldoende plek om weg te kruipen. En als de werkers weg zijn heeft ze 's-avonds en 's-nachts weer tijd om op een terrein tot rust te komen.
Als je haar niet kunt pakken en ze zit in de slaapkamer, terwijl je haar op de zolderkamer wilt hebben, kun je die natuurlijk ook gewoon dicht doen (a4'tje op de deur "niet openen"). Ook als het te warm op zolder is/wordt zou ik die dag kiezen voor de slaapkamer. Zo lang zullen ze met het echte slopen niet bezig zijn.
Maar je kunt ook kijken of je haar met eten 's-ochtends op de zolderkamer kunt krijgen. Dat is overigens wel makkelijker als ze maaltijden krijgt en je niet aan free-feeding doet.
Moto is in ieder geval... Opsluiten voor de werklui 's-ochtends aankomen en weer loslaten als ze 's-middags weg zijn.
Een solo-kat (en zeker een binnenkat) is heel erg gehecht aan eigen omgeving. Een pension is denk ik dan ook een ramp voor haar. Hier hebben ze in mij huurhuis 2 jaar geleden het hele huis verduurzaamd. Nieuw dak, tripple glazen, WtW systeem met buizen door het huis. Ik heb de katten gewoon in de slaapkamer gehouden (deur op slot zodat niemand erin kon). Ja, ze kruipen weg en zijn dan overdag even 'gestrest' maar dat was beter dan het alternatief. En 's-avonds konden ze weer bijkomen in eigen territorium. Er was echter 1 dag dat ze met een boor van 30cm meerdere gaten door het plafond en vloer moesten boren (met een mega-boor). Dat maakt een kabaal en trilt door het hele huis. Voor die ene dag heb ik ze wel bij mijn tante gebracht (in een logeerkamer). Maar ze hebben daar de hele dag onderin de krabton gezeten. Bono is wel dapperder, die loopt in een vreemd huis vrij snel rond, maar Yuna is een stresskip (en dan gaat Bono daar toch bij zitten, misschien omdat hij haar stress voelt).
Dus ik zou haar op de slaapkamer of zolderkamer houden. Voldoende plek om weg te kruipen. En als de werkers weg zijn heeft ze 's-avonds en 's-nachts weer tijd om op een terrein tot rust te komen.
Als je haar niet kunt pakken en ze zit in de slaapkamer, terwijl je haar op de zolderkamer wilt hebben, kun je die natuurlijk ook gewoon dicht doen (a4'tje op de deur "niet openen"). Ook als het te warm op zolder is/wordt zou ik die dag kiezen voor de slaapkamer. Zo lang zullen ze met het echte slopen niet bezig zijn.
Maar je kunt ook kijken of je haar met eten 's-ochtends op de zolderkamer kunt krijgen. Dat is overigens wel makkelijker als ze maaltijden krijgt en je niet aan free-feeding doet.
Moto is in ieder geval... Opsluiten voor de werklui 's-ochtends aankomen en weer loslaten als ze 's-middags weg zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
-
Surprise1975
- Kitten
Hoi ja dat is ook ons gevoel en ze krijgt een aantal x per dag voer. Ik voel inderdaad het meeste voor de zolderkamer desnoods met aircoller, dan kan ik woonkamer in en uitlopen zonder risico. Ze ligt ‘s nachts vaak op die zolderkamer als ze niet bij mij op bed ligt. Ik heb niet het idee dat ze alleen ongelukkig is integendeel zelfs. Haal er dan wel de sport toestellen. Uit zodat ze iets meer ruimte heeft dan kan de extra krabpaal van zo,der incl waterbak en kattenbak op die kamer als het echt te heet is dan de sloop dag in de woonkamer. Vindt een pension zo sneu ze is zo verknocht aan ons, heeft best een tijdje geduurd aangezien ze eerst van mijn stiefzoon was die er niet meer voor kon zorgen qua tijd gebrek, dus moest ze echt acclimatiseren, heeft best een tijdje geduurd voor ze doorhad dat ze bij ons mocht blijven en ik vrijwel de hele dag bij haar was.