Feline hyperesthesie syndroom (FHS/skin rolling)

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Plaats reactie
Gatta mei2025
Kitten

Re: Feline hyperesthesie syndroom (FHS/skin rolling)

Bericht door Gatta mei2025 »

Ach dat is jammer om te horen... Voor Froufrou ook... De gabapentine is door de dierenarts voorgeschreven. Gatta heeft inmiddels al veel onderzoeken gehad, dwz lichamelijk nagekeken en röntgenfoto gemaakt van haar rug en staart. Gabapentine (2x per dag) werkt voor dit moment, alleen maar ca 10 uur lang, waardoor het dagelijks ca 2x 2 uur is uitgewerkt. Daarvoor hoop ik op enige werking van PEA. Of iets anders om dat op te vangen.
Tips zijn welkom
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger

Re: Feline hyperesthesie syndroom (FHS/skin rolling)

Bericht door Zotvanpoezen »

Gatta mei2025 schreef: 18 feb 2026 19:09 Ach dat is jammer om te horen... Voor Froufrou ook... De gabapentine is door de dierenarts voorgeschreven. Gatta heeft inmiddels al veel onderzoeken gehad, dwz lichamelijk nagekeken en röntgenfoto gemaakt van haar rug en staart. Gabapentine (2x per dag) werkt voor dit moment, alleen maar ca 10 uur lang, waardoor het dagelijks ca 2x 2 uur is uitgewerkt. Daarvoor hoop ik op enige werking van PEA. Of iets anders om dat op te vangen.
Tips zijn welkom
In het boek staan er veel bruikbare tips hoe je een FHS katje het beste kan helpen ;-)

Zoals ik al eerder zei: enkel medicatie zal nooit het probleem oplossen.
Het is een combi van de juiste medicatie (en dosis), en, zeer belangrijk: de triggers vinden en leren één worden met je kat.
Moeilijk, maar niet onmogelijk!
Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)en zorgzwerfpoes Skye(2020)
Plaats reactie