Voeding gecastreerde kitten 7 maanden

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Katermeloen
Kitten

Voeding gecastreerde kitten 7 maanden

Bericht door Katermeloen »

Goedemorgen, onze kater is een paar weken geleden gecastreerd en ik begreep dat hij nu minder voeding nodig heeft. Hij kreeg eerst 70 gram kittenbrokken per dag en een half zakje natvoer. Ik ben nu begonnen met 30 gram kittenbrokken, 30 gram volwassen brokken en een half zakje natvoer, maar ik heb het idee dat hij vaak honger heeft.

Hij heeft een automatische voerbak, zijn brokjes komen 3x per dag, dus steeds ongeveer 20 gram. En als wij gaan avondeten krijgt hij een half zakje natvoer.

Is dit zo goed, of heeft hij iets anders nodig?
Jinny
Huiskat
Huiskat

Re: Voeding gecastreerde kitten 7 maanden

Bericht door Jinny »

Honger kan ook zijn doordat ie minder heeft dan vroeger, als het beestje afvalt heeft ie te kort.
Komt ie aan heeft ie teveel.

Ofwel let op z'n gewicht.
Binnenkatten hebben minder nodig dan katten die ook buiten zijn.
Oude katten hebben minder nodig dan pubers.
Droppie (3/2023) Mieppie (3/2023 2/2025 sk) Witje (4/2025) Tijgetje (4/2025)
Claire68
Huiskat
Huiskat

Re: Voeding gecastreerde kitten 7 maanden

Bericht door Claire68 »

Maar de kater is nog maar 7 maanden en nog volop in de groei. Dus aankomen in gewicht is op zich niet verkeerd. Ik ben geen deskundige maar ik zou gewoon 70 gram brokjes geven net als eerst. Pas als je de indruk krijgt dat hij op de verkeerde manier aankomt (dik wordt) zou ik minder voer geven.
Sinds zomer 2023 heb ik weer twee katten uit het asiel. Roa en Robin. Ze zijn binnenkatten (flat) maar ik wandel elke dag met ze buiten aan de lijn.
Plaats reactie