Enige tijd geleden had ik info gevraagd over de carbimazol en hoe daar aan te komen was.
Heb me suf gezocht op internet, ik vond het wel in het buitenland, maar kon het niet bestellen. Uiteindelijk las ik een post van iemand die aangaf het gewoon bij de mensenapotheek te bestellen. Dus de dag erna naar Benu geweest en, met recept van onze eigen dierenarts, was carbimazol bestellen geen enkel probleem!!!
Siep (16,5 jaar) zit nu 6 weekjes op de carbimazol. 3 Pilletjes per dag (1,5 's ochtends, 1,5 's avonds) en we hebben 2 weken terug bloed laten prikken om te kijken hoe de waardes waren.
Die waren super!!
We zien ook een compleet andere poes. Van alleen maar misselijk zijn en gras willen eten, braken en niet willen eten, zien we nu een poes die lekker eet en vrijwel niet meer braakt (af en toe nog een haarbal). Schijnbaar had ze dus van de thiamazoline alleen maar zoveel bijwerkingen. En die heeft ze van de carbimazol niet!
Overigens is de carbimazol ook nog fijn voor ons. We hebben net weer een nieuwe pot opgehaald bij de apotheek. Voor 3 maanden 22 euro.
De thiamazoline was 55-60 euro en daar deed ze 2 maanden of net geen 2 maanden mee.
Ben dus op alle fronten blij dat we gewisseld zijn. We zien zo'n andere poes!
Update: poes met te snelle schildklier en carbimazol
Re: Update: poes met te snelle schildklier en carbimazol
Wat fijn om te lezen dat de schildklier nu wel onder controle is 
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Fijn dat er een gepaste oplossing is gevonden!
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
@Dinky: onder controle was het wel, want de thiamazoline hield de schildklier heel goed in balans. Het was alleen zo jammer dat mevrouw er heel erg ziek van werd. Bijna elke dag wel 1-2x braken, soms nog vaker. Regelmatig een paar dagen niet of weinig eten, omdat ze zo misselijk was.
Nu voor het eerst in 3 jaar geen bijwerkingen en een poes die op een goed level schildklier zit en toch heerlijk eet en bijna niet meer braakt. (Ja, af en toe een haarbal, zoals vanmorgen)
Dus wij zijn ontzettend blij!
Nu voor het eerst in 3 jaar geen bijwerkingen en een poes die op een goed level schildklier zit en toch heerlijk eet en bijna niet meer braakt. (Ja, af en toe een haarbal, zoals vanmorgen)
Dus wij zijn ontzettend blij!