Hopelijk gaat het in zijn normale ritme weer gewoon zoals het daarvoor ook ging.
Galgang gruis?
Re: Galgang gruis?
Wanneer het eenmalig is zou ik niet gelijk in paniek stand gaan. Klinkt in ieder geval als iets wat niet lekker is gevallen aangezien hij zich na het braken juist minder ellendig voelde
Hopelijk gaat het in zijn normale ritme weer gewoon zoals het daarvoor ook ging.
Dankjewel. Dat had ik even nodig. Hij heeft vanavond verder z'n eten in kleine porties gehad. De medicatie hebben we gewoon gegeven en het blijft tot nu toe binnen. Als hij morgen weer z'n eten uitbraakt ga ik wel maandag naar de dierenarts. Gal of haarbal kan. Maar volledige maaltijd is niet okay na zoveel uur. Maar dit had ik even nodig. Dank!
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
Vandaag nog steeds niet zichzelf. Nog niet gebraakt, maar wel liplikken zo af en toe, en veel teruggetrokkener dan normaal. Misschien even een dipje weer, dat kan natuurlijk. Hopelijk knapt het op. En morgen is het maandag dus als het zo blijft kunnen we dan weer even overleggen.
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Hopelijk gaat het vandaag wat beter.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Er wordt hier aan jullie gedacht en ik duim dat het vandaag weer wat beter gaat dan gisteren
Partner zit nu met Milo bij de dierenarts met spoed. Het werd absoluut niet beter helaas. Ik was op kantoor en ben nu met spoed naar huis. Helaas 2 uur reistijd. Duim voor ons manneke?
----
Er wordt nu toch gedacht in de richting van niet bacteriële galgang/galblaasontsteking. Er is een nieuw bloedbeeld geprikt incl pancreaslipase en galzuren, en hij heeft Cerenia mee (ook injectie gehad ter plekke). 4 december echo met galblaas aanprikken. In de auto terug helaas weer spugen... Arme vent...
----
Er wordt nu toch gedacht in de richting van niet bacteriële galgang/galblaasontsteking. Er is een nieuw bloedbeeld geprikt incl pancreaslipase en galzuren, en hij heeft Cerenia mee (ook injectie gehad ter plekke). 4 december echo met galblaas aanprikken. In de auto terug helaas weer spugen... Arme vent...
Laatst gewijzigd door Anne_Milo op 25 nov 2025 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Pfff wat frustrerend dat je dan nog 2 uur reistijd hebt
Sterkte met het doorkomen van de tijd tot je weer bij je geliefden bent!
En ja, hier wordt zeker geduimd! Zat al regelmatig te kijken of er nog een update was. Dit is niet de update die je wil lezen.... In gedachten bij jullie
En ja, hier wordt zeker geduimd! Zat al regelmatig te kijken of er nog een update was. Dit is niet de update die je wil lezen.... In gedachten bij jullie
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Ik duim mijn duimen blauw. Hopelijk komt er een passende oplossing en een goed behandelplan.
Diagnose pancreatitis. Pancreaslipase is 30,3. Dit moet onder de 4,4 zijn. Starten met protocol hiervoor: dwangvoeding, Cerenia, omeprazol (die kreeg hij al). Voortzetten van Ursodeoxycholzuur, SAMe, Gabapentine.
Bij twijfel gaan we voor opname. We hebben hem hier vaker doorgetrokken, maar toen was hij een heel stuk jonger.
Bij twijfel gaan we voor opname. We hebben hem hier vaker doorgetrokken, maar toen was hij een heel stuk jonger.
Ach arme ventje en arme jullie
Wel 'fijn' dat je een duidelijke diagnose hebt gekregen. Duimen draaien dat de behandeling snel aanslaat!
Wel 'fijn' dat je een duidelijke diagnose hebt gekregen. Duimen draaien dat de behandeling snel aanslaat!
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
We duimen door. Hopelijk gaat hij zich snel beter voelen met het behandelplan. Je hebt nu in ieder geval wel meer duidelijkheid.
Gisteren 5ml Trovet recovery liquid om 18.00, 20.00, 22.00. Vannacht om 1.00 en 4.00. Net om 6.30 weer incl medicijnen.
Temperatuur is opgelopen van 38.5 °C gistermiddag naar 40.0°C nu. Dat is heel serieus dus we gaan zodra de dierenarts open is bellen en vragen om een (dag)opname voor vochtinfuus daar. Daar kunnen ze hem hopelijk beter helpen.
Temperatuur is opgelopen van 38.5 °C gistermiddag naar 40.0°C nu. Dat is heel serieus dus we gaan zodra de dierenarts open is bellen en vragen om een (dag)opname voor vochtinfuus daar. Daar kunnen ze hem hopelijk beter helpen.
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Sterkte! Hopelijk helpt het extra vocht.