Pronefra toedienen

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
TessaB
Lynx
Lynx

Pronefra toedienen

Bericht door TessaB »

Hallo allemaal,

Bij onze Felix werd recent (eind augustus) vastgesteld dat hij nierproblemen heeft. Begin november gingen we op controle. De bloedwaarden waren iets achteruit gegaan. Niets dramatisch, maar de dierenarts wou toch pronefra laten geven 2x per dag.

Ik begon hier vol goede moed aan, omdat ze zei dat katten het over het algemeen wel graag eten.... Niet dus...
Ik doe het in zijn natvoer -dat hij heel graag eet - en hij likt een beetje, maar stopt dan. Ook wanneer ik er iets anders bij doe dat hij normaal heel graag eet, kijkt hij er zelfs niet naar...
Dus moet ik het in zijn bek spuiten. Maar hij kent de routine ondertussen zo goed dat hij zich verstopt onder tafels of onder mijn bed. Ik heb in de ochtend niet veel tijd, dus ik doe het vlak voor hij buiten wil gaan, maar hij durft nu zelfs de deur niet meer door... Ook wanneer we spelen, blijft hij op afstand en wanneer mijn hand in zijn richting komt, duikt hij snel weg. Ook wanneer het gewoon om ga aaien is.

Hij vertrouwt we totaal niet meer. Alleen s nachts komt hij nog bij me slapen, maar dan wil ik het niet geven, omdat de vertrouwensband dan helemaal stuk gemaakt zal worden.

Ik zit een beetje met de handen in het haar. Dit zou levenslang gegeven moeten worden, maar ik ben nog geen 3 weken bezig en het lukt nu al niet meer...

Heeft iemand hier ervaring mee? Tips?
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Re: Pronefra toedienen

Bericht door Anne_Milo »

Ik heb geen ervaring met pronerfa maar Milo krijgt 2x daags 4 pillen/capsules (pijnstilling, omeprazol, SAMe, Ursodeoxycholzuur) vanwege rugpijn en lever/galgangontsteking. Dit is nu twee maanden en moet nog minimaal vier maanden doorgaan. Ik ken de wanhoop. Milo rende ook steeds weg, verstopte zich, en ik voelde me zo bezwaard en vervelend en wanhopig.
Milo krijgt nu ná elke pil/capsule een snoepje. Het kostte een paar dagen maar nu heeft hij het door en zit hij zelfs kwijlend en spinnend op schoot terwijl ik hem medicijnen geef. Hij rent daarna nog steeds weg, maar vertrouwt ons wel weer.
Wie weet werkt het bij jou ook.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
TessaB
Lynx
Lynx

Re: Pronefra toedienen

Bericht door TessaB »

Bedankt voor je reactie. Helaas werkt dat bij mij niet. Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd. De eerste twee dagen leek het goed te gaan. Vanaf dag 3 was er duidelijk een negatieve reactie op het 'pakken'... Toch bedankt! Ik ben blijf at het bij jou wel werkt 😉
Plaats reactie