Mijn vriend en ik hebben sinds twee weken een lieve kitten van vijf maanden. Hij is echt een schatje, alleen hij weet nog niet goed wat wel en niet mag. Hij krabt bijvoorbeeld aan de bank (terwijl de krabpaal ernaast staat) en hij klimt steeds op het aanrecht. Als hij dat doet pakken wij hem op en zetten we hem op de grond of op de krabpaal. Op zich niet erg, maar zolang hij dit doet, willen wij hem liever niet in de woonkamer als we niet thuis zijn.
We hebben een grote zolder waar al zijn spulletjes staan (kattenbak, eten en drinken, krabpaal, verschillende mandjes en speelgoed). Is het zielig als wij hem voorlopig op zolder laten als we niet thuis zijn? Zodra we merken dat hij niet meer aan de meubels krabt, willen we hem wel graag ook in de woonkamer laten als wij weg zijn.
We zijn nu maximaal vijf uur achterelkaar van huis. Als hij wat ouder is willen we wel weer volledige werkdagen op kantoor werken en zal hij drie dagen per week acht uur alleen zijn. De andere dagen zijn wij thuis aan het werk en in het weekend zijn we ook altijd thuis. We spelen en knuffelen veel met hem zodra we thuis zijn en we hebben het idee dat hij het fijn vindt bij ons, maar ik twijfel soms toch of we het wel goed doen. We willen uiteraard het beste voor hem.
Kat in eigen kamer als we niet thuis zijn
-
Katermeloen
- Kitten
Re: Kat in eigen kamer als we niet thuis zijn
ik zou om te beginnen er een kitten bij nemen zodat hij een vriendje heeft om te spelen. dat zal ook maken dat hij de bank met rust laat. wat betreft het aanrecht. mijn katten mogen niet op het aanrecht als ik ga koken. dat weten ze, ze komen dan gezellig op het barretje erbij zitten kijken wat ik doe. 1 pootje op het aanrecht en ik zeg uhhuhh, en het pootje gaat netjes terug. als ik thuis kom zie ik de pootafdrukje op de kookplaat staan die ik vergrendeld heb. Het blijven katten en geen honden, daarom zijn ze ook zo leuk. ze blijven eigengereide beestjes, die hun eigen ding doen. dus je moet niet verwachten dat je ze kunt africhten en vanalles kunt afleren. bij ons mogen ze alles en toch ziet ons huis er prima uit. dat komt omdat ze niets vernielen, maar mijn huis staat vol krabpalen, kattenspeeltjes dus genoeg spul voor te spelen zodat mijn spullen overleven. vanaf dag 1 krijgen ze alleen maar katteneten (eerste kat was veel te dik doordat ze ook menseneten kreeg). dat maakt het heel fijn dat ik nu alles op tafel kan aten staan, daar blijven ze netjes vanaf, maar dat wil niet zeggen dat alle katten dat doen. je zult gevaarlijke planten, eten e.d. weg moeten halen.
door er een vriendje bij te nemen ga je ook voorkomen dat hij straks vervelend naar jullie kan gaan doen. dat is niet om te pesten maar omdat hij niet leert hoe om te gaan met bepaald gedrag. dan kan hij gaan jagen op jullie bijv. hij heeft echt een kattenmaatje nodig om dingen te leren.
door er een vriendje bij te nemen ga je ook voorkomen dat hij straks vervelend naar jullie kan gaan doen. dat is niet om te pesten maar omdat hij niet leert hoe om te gaan met bepaald gedrag. dan kan hij gaan jagen op jullie bijv. hij heeft echt een kattenmaatje nodig om dingen te leren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger

- Contacteer:
Re: Kat in eigen kamer als we niet thuis zijn

Ik heb in mei deze twee broertjes in huis genomen.
Als ik zie hoeveel lol ze hebben samen, zou ik iedereen echt aanraden voor twee kittens te gaan.
Als ik jou was zou ik er een kitten van ongeveer dezelfde leeftijd bij nemen.
5koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaksTeun**
Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25