Overstappen op KVV

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Ammie1984
Huiskat
Huiskat

Overstappen op KVV

Bericht door Ammie1984 »

Ik heb al eens een onderwerp hierover geplaatst, maar doordat het teveel stress gaf ben ik gestopt met het proberen om de kittens over te zetten op kvv, om weer even de rust en stabiliteit terug te laten keren.

Wij hebben 2 Ragdolls van inmiddels 6 maanden (Teddy en Coco). Momenteel krijgen ze Royal Canin brokjes ( niet goed, weet ik, maar dat kregen ze vanuit de fokster) en 2 keer per dag natvoer. Qua natvoer geef ik Animonda Carny, Mac's en Wild Freedom. Dit wordt goed gegeten. Ik geef 2x 50 gram. Teddy eet zijn bakje binnen notime op en kan wel meer eten, maar Coco is niet heel erg fan van natvoer. Ze komt er wel elke keer om vragen, maar zodra ik het voorzet eet ze een aantal happen en loopt weer weg. Soms komt ze nog even terug en eet een paar happen, maar veel is het niet. Ik denk dat zij uitkomt op 30gr natvoer per keer en Teddy 80.

Afgelopen weekend was Coco niet echt zichzelf. Ze sliep veel meer, at minder en was niet speels zoals ze dat altijd wel is. Zaterdagochtend laten checken door de dierenarts. Die stelde koorts vast, maar ook dat haar bekje ontstoken was. Ze heeft veel tandplak. Dat kan komen doordat ze daar misschien aanleg voor heeft, maar dat is nu nog moeilijk te zeggen. Voor de koorts heeft ze injectie gekregen en een kuurtje en we moeten gaan tandenpoetsen.

Het feit dat ze zoveel tandplak heeft doet me toch beslissen dat ik ze echt op kvv wil zetten. Ze zijn alleen allebei zo moeilijk. Ik heb al wat rauwe kippennekjes gehaald, om dat eens te proberen, vooral omdat dat ook het kauwen stimuleert. Teddy moest daar helemaal niks van weten. Coco heeft er wel even aan geknaagd, maar ook niet veel. Gisteren nog eens geprobeerd, maar Coco wilde er nu niet van eten en Teddy al helemaal niet. Coco was natuurlijk ook nog niet helemaal opgeknapt.. maar ik had ook een gedroogd kippennekje en dat heeft ze wel helemaal opgegeknaagd.
Ik heb zelfs nog geprobeerd om wat rauwe stukjes door het natvoer te mengen, maar dat had Teddy haarfijn door en liet de rauwe stukjes lekker liggen..

Dus, hoe ga ik dat nu aanpakken? Hoe krijg ik ze beide over op KVV? Coco is wel 300gr afgevallen afgelopen week, dus ik wil haar wel weer even laten aansterken ook.
Zou ik wat 'goedkoop' natvoer kunnen halen en daar een heel klein beetje KVV door mengen? Misschien dat Coco het natvoer dan ook wat beter eet?

Nadeel is ook dat Coco minder eet dan Teddy en hij haar portie ook opeet. Straks met KVV is dat niet zo handig. Nu kan Coco gewoon brokjes eten, maar als ze een vast voermoment krijgt is het niet de bedoeling dat ze minder eet, omdat haar broertje alles opeet..
Plaats reactie