Verkoudheid bij kat

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Neleke2
Huiskat
Huiskat

Verkoudheid bij kat

Bericht door Neleke2 »

Mijn lieverd heeft reeds een tijdje een kale plek op haar neus. Na onderzoek bij de dierenarts, gaat het over een allergie en gaf de da een injectie met cortisone. Bovendien moest ze een kraag aan tot het genezen is.
Die kraag bezorgt haar veel stress en nu lijkt ze ook verkouden. Er zielig dus.
Ik belde naar de dierenarts en die zei de verkoudheid uitzieken. Ze konden nu niets ondersteunend geven, omdat dit niet samengaat met die injectie van vorige week.
Iemand tips hoe ik dit gesnotter toch wat kan verlichten.
Ze gedraagt zich nog normaal en eet ook nog goed.
Anne_Milo
Lynx
Lynx

Re: Verkoudheid bij kat

Bericht door Anne_Milo »

Wat rot om te lezen dat ze zich zo ongelukkig voelt, arme lieverd! Het is heel begrijpelijk dat die kraag haar veel stress bezorgt, en dan ook nog een verkoudheid erbij… dat maakt het er niet makkelijker op. Het klinkt goed dat ze nog normaal eet en zich verder normaal gedraagt, dat is een fijn teken.

Voor het snotteren zijn er een paar dingen die je kunt proberen, zonder de injectie te beïnvloeden:
  • Zorg dat ze in een warme, tochtvrije omgeving is.
  • Houd haar neus schoon door voorzichtig met een vochtig watje of doekje af te vegen.
  • Zorg dat ze makkelijk bij haar eten en drinken kan, zodat ze voldoende blijft drinken.
  • Misschien kan L-Lysine ook wat ondersteuning bieden bij het snotteren. Wij geven het bijvoorbeeld aan Milo omdat hij chronische niesziekte heeft, en het helpt om de weerstand te ondersteunen. Natuurlijk even overleggen met je dierenarts, zeker omdat ze recent die injectie heeft gehad, maar het kan een manier zijn om haar een beetje te helpen.
Hopelijk gaat het snel weer beter met haar neusje én haar humeur!
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)
Plaats reactie