Kattin wil niet weten van nieuwe kitten

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Poezekes2
Kitten

Kattin wil niet weten van nieuwe kitten

Bericht door Poezekes2 »

Hallo,

Ik zou hier even raad willen vragen.
We hebben sinds een 3tal weken een nieuwe kitten (kattin) van 16 weken in huis, heel energiek,speels en aanhankelijk.. We hebben ook een kattin van 2,5 jaar, zij is een rustig typetje, komt haar knuffels wel vragen maar niet het type dat op je schoot komt zitten. In de eerste week hield ze het kitten vooral in de gaten vanop afstand. Wanneer ze iets te kort in de buurt kwamen van elkaar, kwam er wat blazen en grommen aan te pas. Dat blazen en grommen verdween nadien waardoor we dachten dat het de goede kant op ging. Nu sinds een paar dagen lijkt het of onze kattin het kitten opjaagt. Ze slaat haar, en springt soms op haar. Het lijkt wel of ze haar aanvalt.Nu willen we vragen wat jullie ervaringen zijn en we best kunnen doen in deze situatie. We horen in onze omgeving wel dingen die we zouden kunnen doen, maar deze zijn soms tegenstrijdig (bij elkaar laten, terug apart zetten ,..), daarom dat we hier wat raad zouden willen vragen. S'nachts zitten ze apart.
Alvast bedankt 😺😺
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Kattin wil niet weten van nieuwe kitten

Bericht door nellebel »

kijk even binnen het forum over introductie kitten. staat al veel over geschreven hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie