Misschien een beetje een gekke vraag, maar wij komen er niet uit. Wij moeten met Felimazole beginnen voor onze kat, die een te hoge waarde had voor haar schildklier. We moeten het 2x daags gaan geven.
Wij gaan er dus vanuit dat er 12 uur tussen moet zitten per dosis. Hoe doen mensen dit als ze doordeweeks om half 7 het huis uit moeten, en dan in het weekend? Moeten we dan jarenlang in het weekend ook onze wekker om half 7 zetten om haar een pilletje te geven? Of kan dat ook anders? Ik neem aan dat je niet ineens in het weekend om half 9 sochtends en savonds kan gaan geven, om dan maandag weer om half 7 sochtends te kunnen geven, want dan zit er maar 10 uur tussen.
De bijsluiter geeft helaas geen antwoord op mijn vraag, en google ook niet. Ik hoop dat iemand  mij kan vertellen hoe hun dit doen. Bedankt!

Felimazole
Re: Felimazole
Ik denk dat je dit het beste bij je dierenarts neer kan leggen. Wel kan ik je vertellen dat ik probeer vaste tijden aan te houden met medicijnen, maar niet op de minuut kijk. Dus Milo krijgt zijn gabapentine soms om 6.00 uur als we dan de deur uit moeten, en soms om 8.00 of 8.30 als het weekend is. 
In de thuiszorg hielden we ook aan dat er wel een slag om de arm zit in de tijden. Dus als iets om zeg 8.00 moet, dan moest het tussen 7.00-9.00.

In de thuiszorg hielden we ook aan dat er wel een slag om de arm zit in de tijden. Dus als iets om zeg 8.00 moet, dan moest het tussen 7.00-9.00.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)