Hallo,
2 weken geleden ging ik met mijn poes Yoda naar de dierenarts omdat zijn oortje rood zag en wat dik was.
DA gaf een spuit Rapidexon.
Een week later at Yoda bijna niet meer, zodat ik opnieuw naar de DA ging.
Bloed afgenomen en acuut nierfalen vastgesteld.
Nu al 3 dagen aan het infuus, maar geen verbetering, Crea 900.
Nu ben ik, met een hoofd en hart dat op springen staan, allerlei mogelijke oorzaken aan het zoeken.
In de bijsluiter staat dat het niet mag gegeven worden bij nierinsufficientie. Yoda had al chronisch nierfalen.
Zou de Rapidexon toch de oorzaak kunnen zijn? Of het dikke oortje?
Graag jullie mening hierover ❤
Gr,
Katia
Rapidexon oorzaak van acuut nierfalen?
Re: Rapidexon oorzaak van acuut nierfalen?
Hoe gaat het inmiddels met Yoda?
Nierfalen kan door veel oorzaken komen. Je geeft aan dat Yoda al langer last had van chronisch nierfalen. Als dat een contra indicatie is bij het gebruik van Rapidexon, dan kán het meegespeeld hebben in de hoge crea-waarde. Maar misschien was er weinig anders mogelijk, en heeft de dierenarts daarom de voor- en nadelen van het gebruik zorgvuldig afgewogen.
Je kunt de dierenarts vragen om een gesprek, leg je vragen op tafel en kijk wat ze te zeggen hebben.
Nierfalen kan door veel oorzaken komen. Je geeft aan dat Yoda al langer last had van chronisch nierfalen. Als dat een contra indicatie is bij het gebruik van Rapidexon, dan kán het meegespeeld hebben in de hoge crea-waarde. Maar misschien was er weinig anders mogelijk, en heeft de dierenarts daarom de voor- en nadelen van het gebruik zorgvuldig afgewogen.
Je kunt de dierenarts vragen om een gesprek, leg je vragen op tafel en kijk wat ze te zeggen hebben.
Lyna (12-10-2011) en Milo (13-03-2013)