Vrijdag 10 oktober is mijn dierbare kat Bailey (11,5 jaar) heel plotseling overleden. Donderdag avond sleepte hij ineens met zijn rechter achterpootje. Ik dacht dat hij misschien bij het springen zich wat had bezeerd. Voor de zekerheid belde ik de dierenarts. Die zei dat ie waarschijnlijk iets had verzwikt. Als het de volgende ochtend niet over was dan zou ik even langs moeten komen. De volgende ochtend was het veel erger met z'n pootje. De dierenarts constateerde dat hij een embolie (bloedprop) heeft gekregen die een bloedtoevoer naar zijn pootje afknelde. Waarschijnlijk nav een vergroot hart. Hij had ook een hartruisje. De prognose was heel onzeker. Hij kon hier boven opkomen maar dan was de vraag wanneer de volgende bloedprop zou komen en waar die naar toe zou gaan. In overleg met de dierenarts heb ik Bram laten opnemen in het dierenziekenhuis en via infuus pijnmedicatie en antistolling laten geven. Ik zou Bailey na het weekend weer kunnen ophalen. Maar vrijdagmiddag werd ik gebeld door de dierenarts. De bloedprop was waarschijnlijk naar de hersenen geschoten waarna hij een soort van epileptische aanval heeft gehad en een hartstilstand. Daarbij ook nog een longembolie. Dat heeft hij niet overleeft.
Ik ben letterlijk ziek van verdriet. Bailey was mijn maatje, mijn schaduw, mijn alles, steun en toeverlaat. Als ik het moeilijk had met iets was hij er altijd. Mijn heerlijke knuffelkont. Nu ineens is hij er niet meer. Wat moet ik zonder hem. Ik heb thuis nog een andere kat. Ik maak me zorgen om hem. Hij doet verder goed maar ik vraag me af wat hij voelt.
Het is thuis niet meer hetzelfde. Ik ben alleenstaand zonder kinderen. Thuis was voor mij altijd fijn en veilig. Met mijn 2 katten kindjes. Nu als ik thuis kom voelt het leeg, kil.
Ik zie er tegenop om thuis te zijn. Ik weet dat dit een rouwproces is en het moet slijten. Maar man wat is dit moeilijk! Ik ga kapot van verdriet. Op dit moment voelt het echt alsof ik me nooit meer gelukkig zal voelen.
Ik hoop mensen te ontmoeten die ook een kat hebben verloren. Die mij begrijpen en me kunnen en willen helpen om hier doorheen te komen en om er over te praten
Liefs Mirjam